Szkoła z klasą 2.0.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zbiorem zasad korzystania z technologii komunikacyjno informacyjnych w naszej szkole ma odpowiadać na prawdziwe potrzeby uczniów i nauczycieli bardzo.
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
KODEKS 2.0 ZESPOŁU SZKÓŁ W RZEPEDZI
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Kodeks 2.0 Prezentację wykonała : Roksana Druszcz
KOMUNIKUJMY SIĘ.
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
KODEKS 2.0 Projekt Szkoła z klasą. 1. TIK – pomoc naukowa w szkole. Dziel się wiedzą i udostępniaj pomocne materiały. 2. Korzystamy tylko z wiarygodnych.
TARGI
Szkoła z klasą 2.0.
Szkolny Kodeks 2.0.
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Nie kradnij i nie daj się okraść!
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 edycja 2013/14.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
DEBATA SZKOLNA SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Kodeks 2.0 czwarta edycja -2013/2014.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Spotkanie otwierające SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. I. Utworzenie zespołu 1.Choć każdy nauczyciel samodzielnie wypełnia zadania, to najczęściej jest też członkiem.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Szkoła Nowych Czasów. źródła wykorzystane w prezentacji: ► materiały programu „Szkoła z Klasą 2.0” ► mam.media.pl ► Słownik języka polskiego PWN.
KODEKS SZKOLNY 2.0. Ucz i ucz się z TIK! Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Online – poprzez konferencje przez komunikatory: skype, gg,
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

Szkoła z klasą 2.0

Ucz i ucz się z TIK Problem 1 Jak prowadzić lekcje w sieci - online i offiine? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa się w pracowni? Jakie narzędzia komputerowe mogą się przydać na różnych przedmiotach i do różnych zadań? Jak odrabiać prace domowe w erze TIK? Jak nauczyć się dyskutować i precyzyjnie prezentować swoje poglądy w sieci? Jak realizować zespołowe projekty uczniowskie z wykorzystaniem TIK? Jaki użytek z Internetu, komputera i komórek można dopuścić na sprawdzianach i egzaminach? Co to jest dobre i złe ściąganie?

Ucz i ucz się z TIK Korzystanie z komunikatorów internetowych np. : skype, gadu-gadu, ts3 Możliwość korzystania z Internetu na lekcjach, za zgodą nauczyciela Pomoc Internetu przy odrabiania prac domowych Oglądanie ciekawych doświadczeń na lekcjach Sprawdzanie informacji w zaufanych źródłach Pisanie prac domowych i wysyłanie ich nauczycielowi na skrzynkę e-mail Chory uczeń może uczestniczyć w lekcji poprzez połączenie komputera z kamerą w klasie Używanie tablic interaktywnych i rzutników, przedstawienie prezentacji i odtwarzanie filmów dotyczących tematu lekcji Nauczyciele zamieszczają materiały dotyczące lekcji na blogu klasy

Pomoc Internetu w nauce Wnioski Pomoc Internetu w nauce Każda klasa powinna posiadać swój blog

Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie Problem 2 Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie Jak nauczyciele i uczniowie mają korzystać z TIK w nauczaniu, by nie było to bezkrytyczne kopiowanie, lecz twórcze wykorzystanie zasobów sieci? Jak rozpoznawać wiarygodne strony i źródeł Jak odróżnić informacje od komentarzy czy opinii? Jak mądrze i skutecznie szukać potrzebnych informacji i materiałów? Czy i jak reagować na nieprawidłowości, oszustwa, błędy? Jak się zachować, gdy zauważy się przejawy rasizmu, antysemityzmu, ksenofobii, nietolerancji?

Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie Korzystamy z pewnych i zaufanych stron Szanować prawa autorskie, jeżeli coś kopiujemy podajemy dokładne źródło O niepokojących informacjach powiadamiamy rodziców Zbieramy informacje z różnych stron, ale tekst piszemy sami W sieci nikogo nie obrażamy ani i szanujemy cudze poglądy Ze znalezionych informacji korzystamy rozważnie Reagujemy na błędy oszustwa i oszczerstwa, zgłaszając to do moderatora strony Rozróżniamy informacje od komentarzy i opinii

Korzystamy z zaufanych Wnioski Korzystamy z zaufanych stron internetowych i szanujemy ich prawa autorskie

Problem 3 Nie kradnij i nie daj się okraść Jak zgodnie z prawem korzystać z dostępnych w sieci materiałów -tekstów, zdjęć, filmów? Gdzie i jak szukać legalnych materiałów, z których można skorzystać? Jak podawać autorów i źródła? Jak czytać i respektować informacje o prawach autorskich? Jak zadbać o własne prawa? Jak podpisywać swoje teksty, zdjęcia itp.? Kiedy warto korzystać z wolnych licencji i na czym one polegają?

Nie kradnij i nie daj się okraść Korzystamy ze stron, które posiadają prawa autorskie Podpisuj swoje zdjęcia i filmy znakiem wodnym Podajemy źródła zaczerpniętych informacji, zdjęć, filmów Pobrane programy bez licencji usuwamy w ciągu 24 godzin Nie udostępniamy publicznie haseł dostępu Pytamy znajomych o wiedzę, którą posiadają odnośnie legalnych źródeł informacji

swoich danych osobowych Wnioski Nie podajemy nikomu swoich danych osobowych i haseł

Komunikujemy się Problem 4 Jak używać TIK do komunikacji w szkole i z rodzicami? Jak e-maile oraz portale społeczności owe mogą ułatwić kontakty nauczycieli, uczniów i rodziców? Jakich informacji nie należy rozpowszechniać tą drogą? Jak stworzyć system monitorowania postępów ucznia, by pomagał on się uczyć? Czy używać SMS-ów w kontaktach nauczycieli z uczniami? Jaka powinna być strona internetowa szkoły Kto za nią odpowiada, kto ją prowadzi, co mogą na niej robić uczniowie? Gazetka szkolna w Internecie - czy i jak nauczyciele powinni ją kontrolować?

Komunikujemy się Do przekazywania informacji uczniom można wykorzystać szkolną stronę internetowa Ze strony szkoły możemy uzyskać informacje o spotkaniach i wywiadówkach Wykorzystujemy e-dzienniki Pamiętamy o netykiecie Nie wysyłamy spam-u i łańcuszków Kontaktujemy się z nauczycielami za pomocą e-mail Korzystamy ze strony z szkoły Internetowe konto bankowe

komunikatorów internetowych Wnioski Komunikujemy się z innymi za pomocą komunikatorów internetowych Używamy strony internetowej szkoły

Komputery pod ręką Problem 5 Jak zapewnić dostępność komputerów i sieci w szkole, zamiast zamykać je w pracowni komputerowej? Jak sprawiedliwie i sensownie dzielić dostęp do TIK między różne przedmioty i różnych uczniów? Jak optymalnie wykorzystać komputery i dostęp do sieci? Rozrywka na szkolnych komputerach - kiedy i w jakim zakresie?

Komputery pod ręką W każdej sali powinien być komputer z dostępem do Internetu Na przerwach uczniowie powinni mieć udostępnioną sieć Wi-Fi Każdy uczeń powinien posiadać tablet Używanie programów edukacyjnych na lekcjach Nauczyciele powinni prezentować uczniom filmy edukacyjne na lekcjach

Możliwość korzystania Z sieci Wi-Fi na przerwach Wnioski Możliwość korzystania Z sieci Wi-Fi na przerwach Używanie tablic Interaktywnych Na lekcjach

Bądź bezpieczny w sieci Problem 6 Bądź bezpieczny w sieci Na czym polega bezpieczne korzystanie z sieci? Jakie ślady zostawiasz, surfując po Internecie? Jak korzystać z portali społecznościowych? Komputery szkolne - co uczniowie mogą na nich robić, a czego nie? Kontakty z nieznajomymi - jak się nauczyć zasad bezpieczeństwa? Strony, na które lepiej nie wchodzić

Bądź bezpieczny w sieci Nie zawieramy podejrzanych wiadomości w Internecie Nie wchodzimy na strony dla nas nieodpowiednie Nie podajemy swoich danych osobowych, adresu Przestrzegamy zasad bezpiecznego korzystania z Internetu Nie publikujemy kompromitujących zdjęć i filmów Nie pobieramy nieznanych plików Uaktualniamy program antywirusowy Nie korzystamy z niezaufanych stron internetowych

Nie instalujemy programów bezpiecznego korzystania z Wnioski Nie instalujemy programów z nieznanych źródeł Przestrzegamy zasad bezpiecznego korzystania z Internetu

Nauczcie tego dorosłych Problem 7 Nauczcie tego dorosłych W jaki sposób uczniowie przy wsparciu nauczycieli mogą szkolić innych, np. swoich rodziców, dziadków czy sąsiadów, w dziedzinie TIK? Jak przełamać barierę wstydu, że młodzi uczą starszych? Kto i jak ma nadzorować takie zajęcia?

Nauczcie tego dorosłych Nauczyć dorosłych korzystania z podstawowych programów komputerowych Dzielimy się swoją wiedza i umiejętnościami z dorosłymi Wysyłamy rodziców na kurs informatyczny Kurs dla starszych powinna prowadzić osoba odpowiednio do tego przygotowana Osoby starsze powinny potrafić : Włączyć i wyłączyć komputer Tworzyć foldery Uruchamiać programy komputerowe Robić zakupy w sieci Komunikacja z innymi przez Internet Opłacać rachunki przez Internet

Sami uczymy starszych Korzystania z komputera Wnioski Wysyłanie starszych na kurs korzystania z komputera Sami uczymy starszych Korzystania z komputera

Pomoc Internetu w nauce 2. Korzystamy z zaufanych Wnioski Pomoc Internetu w nauce 2. Korzystamy z zaufanych stron internetowych i szanujemy ich prawa autorskie

bezpiecznego korzystania 3. Nie instalujemy programów z nieznanych źródeł 4. Przestrzegamy zasad bezpiecznego korzystania z Internetu

6. Komunikujemy się z innymi za pomocą komunikatorów internetowych 5. Nie podajemy nikomu Swoich danych osobowych I haseł 6. Komunikujemy się z innymi za pomocą komunikatorów internetowych

Korzystania z komputera Część postulatywna 1. namawiamy starszych na kurs korzystania z komputera 2. Każda klasa powinna posiadać swój blog 3. Sami uczymy starszych Korzystania z komputera

5. Możliwość korzystania Z sieci Wi-Fi na przerwach 4. Używamy strony internetowej szkoły 5. Możliwość korzystania Z sieci Wi-Fi na przerwach 6. Używanie tablic Interaktywnych Na lekcjach

8. Uczniowie współpracują przy tworzeniu strony gimnazjum 7. Nauczyciele przeprowadzają lekcje otwarte dla rodziców z TIK 8. Uczniowie współpracują przy tworzeniu strony gimnazjum

Kodeks 2.0 Uczeń zobowiązany jest dołożyć należytej staranności w weryfikacji źródeł, z których korzysta §1. W razie wykorzystywania materiałów uczeń zaznacza źródło i autora 2. Nauczyciel zobowiązany jest w przypadku słusznej sugestii ucznia(ów) do korzystania z TIK

3. Nauczyciel ma adresy e-mail przeznaczone do kontaktu z uczniami i rodzicami, i zobowiązany jest bez nie zbędnej zwłoki odpowiadać na listy 4. Uczeń zobowiązany jest poruszać się w Internecie z zachowaniem szczególnej ostrożności i dbać o swoją prywatność i kulturę wypowiedzi dotyczy to szczególnie portali społecznościowych

5. Korzystanie z telefonów w czasie lekcji (Internet, kalkulator , filmowanie doświadczeń) wymaga każdorazowo zgody nauczyciela 6. Nauczyciele są zobowiązani do tworzenia banku stron edukacyjnych i publikowania ich na stronie gimnazjum