Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
"Nowoczesny Nauczyciel
CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –
Pajdokracja, czyli… rządy dzieci.
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
1.
Gry, zabawy oraz ćwiczenia rozwijające i doskonalące czytanie
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Metody przedstawiania algorytmów.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Podsumowanie z realizacji projektu
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
Problemy rynku pracy..
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA PRZYCIŚNIJ ENTER PO KAŻDEJ STRONIE
Percepcja wzrokowa.
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Przygotowanie dziecka do szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Analizator wzrokowy to:
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Jak wspomagać pierwszoklasistę w nauce czytania i pisania
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
„Kocham czytać” Jagody Cieszyńskiej
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Ćwiczenia percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Gotowość szkolna dziecka
Funkcje wzrokowo-przestrzenne i funkcje wykonawcze 15 grudnia 2016
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JAK DBAĆ O WZROK SWOJEGO DZIECKA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Gotowość szkolna dziecka
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty www.nauczyciele.org.pl

Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową oprac. Joanna Kozioł

Wskazówki Dążymy do tego, by dziecko osiągnęło umiejętność szybkiego rozpoznawania obrazów wzrokowych, Wyrabiamy umiejętność różnicowania bardzo podobnych obrazów wzrokowych, Wyrabiamy orientację w kierunkach, Ćwiczymy pamięć wzrokową, Ćwiczymy koordynację wzrokowo- ruchową (odtwarzanie wzorów geometrycznych),

O czym należy pamiętać? Trudniejsze są obrazki z dużą liczbą elementów, Najłatwiej spostrzegamy duże obrazy z dużej odległości, Spostrzeganie przedmiotów nieruchomych jest łatwiejsze, Łatwiej rozpoznajemy, gdy na coś długo patrzymy, Sprawność uzyskana przy wykonywaniu jednego ćwiczenia w niewielkim stopniu przenosi się na czynności wykonywane na innym materiale, stąd konieczność stosowania dużej liczby ćwiczeń na różnorodnym materiale.

Etapy ćwiczeń Obrazki pojedynczych przedmiotów Figury geometryczne Kontury Obrazki tematyczne, przedstawiające akcję Kształty literopodobne i litery

Rodzaje ćwiczeń – wspólne dla wszystkich etapów Rozpoznawanie obrazków, figur, liter w krótkich ekspozycjach; Dobieranie par obrazków, figur, liter; Segregowanie obrazków, liter ( grupy tematyczne, wielkie- małe itp.) Zapamiętywanie jak największej liczby przedmiotów na obrazkach, figur, liter itp. Układanie obrazków zgodnie z instrukcją słowną ( po prawej lewej oraz określanie połozenia obrazków)

Rodzaje ćwiczeń c. d. Układanie obrazków, figur, liter w kolejności, w jakiej były pokazywane; Dobieranie części do całości; Układanie obrazków, figur, liter z części: - z wzorem - z pamięci - bez wzoru Wyszukiwanie różnic

                            Ćwiczenia na figurach Dobierz pary figur.                            

Ćwiczenia na figurach geometrycznych Układanie kompozycji geometrycznych z części; Kompozycje z figur geometrycznych- szlaczki; Segregowanie figur wg różnych zasad doboru np. kształt, kolor, wielkość, położenie itp.

Ćwiczenia na konturach Dobieranie w pary figury konturowej i pełnej; Tworzenie par figur konturowych tej samej i różnej wielkości; Wpisywanie figur jednych w drugie; Nakladanie figur na siebie; Uzupełnianie figur brakującymi elementami; Tworzenie kompozycji w formie wzorkow, szlaczków.

Ćwiczenia na obrazkach tematycznych Porządkowanie historyjek obrazkowych wg kolejności zdarzeń

Ćwiczenia na kształtach literopodobnych i literach Wypisz jakimi literami różnią się podane pary wyrazów: tartak- ……… maskotka- ……….. kartka- ……… kosmos- ……….. warcaby-……….. krostka-……….. wracamy-………. kraksa-………. powstanie-……. trampolina-…….. stopnie- ……… ramiona-………. krople-……. troska-……… lepki-……. skraca-………

Przykłady ćwiczeń na literach Znajdź i zakreśl taką samą parę liter w rzędach pionowych. MN KHNCMFNKBUMTBCNWXWMNBRNH LK DGTRDEGRJYLKVGBYMRLEWNMR RT KTRFFFDRRCRXCARTOPTRNJMY WJ WGNEMRTKIKOK.MJWJLKNBVIRT ZD SDCEDRTGHYKTMROKLOPLZDSR SR SDNARDCEMESROKGTHUYIZASE ED JKTYUIQWASWDEFCEEFNREDNY GR KMLIHUYGTFRDGREDWRTUNYIU

Grupa liter znajdująca się u góry każdej kolumny została powtórzona jeden raz w tej samej kolumnie. Znajdź tę grupę zakreśl. YTRY OPCR CSET FKRT MKRI KJFG DEWH LKGR MKTR NKRT CRTE BNTO LKJH MKTJ OPYT HGUF NMVJ DGBR OPKT CDSE DGFH LKOR FGUT OPCR

Gotowe pomoce do ćwiczeń analizatora wzrokowego Klocki w kształcie figur geometrycznych; Układanki- przybijanki; Karty typu: Czarny Piotruś; Układanki obrazkowe; Klocki konstrukcyjne; Klocki obrazkowe; Domina; Loteryjki obrazkowe; Historyjki obrazkowe

BIURO PROJEKTU ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin tel.: 091/435 06 29 e-mail: biuro@nauczyciele.org.pl www.nauczyciele.org.pl