SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Advertisements

Net art czyli sztuka sieci
Net art.
Nasze zwariowane życie
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Architektura i sztuka gotyku
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
ABSTRAKCJONIZM Kierunek w sztuce, który świadomie rezygnuje z przedstawiania form obserwowanych w naturze, ogranicza się wyłącznie do wykorzystywania środków.
Sztuka naiwna, prymitywna i ludowa.
SZTUKI PLASTYCZNE R Z E Ź B A.
Zainspirowani barokiem
Słynne kobiety w sztuce.
Anna Gluba Katarzyna Ruszkowska Maciej Szatanek
od II połowy XX wieku Wykonał Bartosz Babicz Klasa II d
STANISŁAW WYSPIAŃSKI TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Magdalena Florek Warszawa
Gimnazjum Integracyjne nr 75
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Pieter Bruegel „Miesiące”
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
W CZAS ADWENTU z wiarą o wierze z miłością o miłości.
Moje Hobby - Style rysowania
RZEŹBY GRECKIE.
Zdecydowana większość omawianych form narracyjnych to utwory stricte realistyczne. Ich charakter podkreślony jest zazwyczaj w tytule bądź też w podtytule.
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Rozumienie czytanego tekstu
Rzeźby Rona Muecka Ron Mueck (ur. 1958) - australijski hiperrealistyczny rzeźbiarz pracujący obecnie w Wielkiej Brytanii. Swoją karierę rozpoczął jako.
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Holandia i jej sztuka w XVII w.
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Człowiekiem jestem ; nic co ludzkie nie jest mi obce. Terencjusz
Poznajemy sylwetkę wybitnego etnografa Oskara Kolberga
Planowanie własnej przyszłości
19 lutego 2015 roku klasy 1 a i b liceum pod opieką polonistki, pani Doroty Kasperowicz, odwiedziły Muzeum Narodowe w Warszawie. Tematem lekcji muzealnej.
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
Malarstwo obrazem epoki
Architektura i sztuka baroku
Wędrowiec lub Syn marnotrawny
Kultura i religia starożytnego Egiptu
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
Prezentacja multimedialna:
Twórcy Ludowi Paszyna… Prezentacja do projektu „Na szkle malowane” w ramach programu EtnoLog – Zaloguj się na ludowo.
Tworzenie prezentacji multimedialnej
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
ANTYKWARIAT B I Z U T E R I A ART DECO ..
Natura, kultura, nauka, przygoda... czyli o edukacji przyrodniczej w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie Dr inż. Julia Dobrzańska Dział Edukacji Muzealnej,
Metody Komunikacji.
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Rzeźba współczesna.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
„Rzeźba w Książce’’. Upodobania twórcy zawsze nawiązywały do recyklingu. Swoją przygodę ze sztuką rozpoczął od malarstwa, później w swoich pracach zaczął.
GEOMETRIA W SZTUCE Prezentację przygotowano na podstawie informacji dostępnych w Internecie.
Romantyzm w muzyce zaczął się rodzić już za życia Beethovena, w okresie po rewolucji francuskiej, kiedy to w całej Europie zaczęły zachodzić zmiany.
SZTUKA DLA OKA OP- ART..
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji
Magdalena Abakanowicz
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wycieczka do Gliwic Klasa IVc i Vb 1 luty 2017r..
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Zapis prezentacji:

SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I LEKCJA DLA III KLASY GIMNAZJUM SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I www.henry-moore-fdn.co.uk

LEKCJA W MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ

POSTAWA UCZNIA PODCZAS LEKCJI MUZEALNEJ W CISZY I SKUPIENIU OGLĄDAMY KOLEJNE EKSPOZYCJE. ROBIMY NOTATKI I WYKONUJEMY POLECENIA NA PRZYGOTOWANEJ KARCIE PRACY. PO OPUSZCZENIU KAŻDEJ SALI I PO UDZIELENIU GŁOSU PRZEZ NAUCZYCIELA MAMY MOŻLIWOŚĆ PODZIELENIA SIĘ WRAŻENIAMI I UWAGAMI PRZED CAŁĄ KLASĄ. W RZECZYWISTYM MUZEUM NIE PODCHODZIMY DO EKSPONATÓW, NIE DOTYKAMY ICH!!!

PAMIĘTAJ O TYM, GDY BĘDZIESZ OGLĄDAŁ EKSPONATY W MUZEUM. Sztuka współczesna wymaga od odbiorcy: znajomości kierunków i tendencji, odrzucenia przyzwyczajeń estetycznych, wyobraźni, zastanowienia i namysłu. PAMIĘTAJ O TYM, GDY BĘDZIESZ OGLĄDAŁ EKSPONATY W MUZEUM.

PLAN EKSPOZYCJI RZEŹBA Wybitni twórcy światowi Wybitni twórcy polscy o randze światowej HOL 4 5 6 7 8 1 3 2 s. 7 Stanisław Kulon Antoni Rzęsa s. 4 Gustaw Zemła s. 5 Adam Myjak s. 6 Alina Szapocznikow s. 8 Magdalena Abakanowicz s. 1 Rzeźba abstrakcyjna s. 2 Rzeźba ekspresyjna s. 3 Rzeźba organiczna

HENRY MOORE’A WCHODZIMY DO PIERWSZEJ SALI. ZNAJDUJĄ SI Ę W NIEJ PRACE NAJWIĘKSZEGO WSPÓŁCZESNEGO RZEŹBIARZA HENRY MOORE’A ( CZYT. HENRI MURA )

Henry Moore by w latach 30. jedną z najważniejszych postaci w sztuce angielskiej, a już w następnej dekadzie – także światowej. Jego prace wywierały istotny wpływ na cale pokolenia rzeźbiarzy. Na twórczość Moore'a ogromny wpływ miała natura. „Przestrzeń, odległości, pejzaż, rośliny, kamienie, kości – wszystko to oddziałuje na mnie i daje mi nowe pomysły” – napisał Moore. Był namiętnym zbieraczem różnych okazów przyrodniczych, kolekcjonował muszle, kamienie, kawałki drewna, a inspiracje nimi znajdziemy w całej jego twórczości.

www.scultura-italiana.com www.scultura-italiana.com Głowną ideą i tematem bogatej sztuki Henry Moore'a jest człowiek, a konkretnie figura ludzka, powtarzająca się w różnych okresach jego twórczości jako motyw odpoczywającej postaci kobiecej lub przedstawiona w kameralnych grupach, najczęściej w układzie matka i dziecko lub rodzina. www.scultura-italiana.com www.scultura-italiana.com

Po wojnie powstało najwięcej prac monumentalnych, przeznaczonych zarówno dla przestrzeni miejskiej, jak i dla otwartego krajobrazu. www.toronto.com/arts www.kid-at-art.com www.guggenheim-venice.it

Także wtedy pojawiły się jego pierwsze prace wydrążone (Interior/Exterior Forms). Ten zabieg formalny slużył artyście do ukazania przestrzeni wewnętrznej rzeźby, a także zacierał granice pomiędzy obiektem, a jego otoczeniem. Jako rzeźbiarz, Henry Moore miał bardzo mocno rozwiniętą świadomość kształtu. Zdawał sobie sprawę, ze wśród całego bogactwa form naturalnych, jakie nas otaczają, można znaleźć takie, które są dla człowieka szczególnie istotne - te właśnie rozpoznawał i używał w swojej sztuce. Dzieło sztuki według Moore'a jest koncentracja sil witalnych, przedstawionych w syntetycznej, zintegrowanej formie. www.tate.org.uk/servlet/ViewWork?workid=9663&...

Wyraźna synteza formy przedstawiającej miała na celu uwypuklenie treści psychologicznych i zwiększenie intensywności ich oddziaływania . synteza synteza synteza synteza synteza synteza synteza synteza www.henry-moore-fdn.co.uk

ZAD. 1. WYMIEŃ CECHY RZEŹBY ORGANICZNEJ, KTÓREJ REPREZENTANTEM JEST H.MOORE. ................................., ................................., ................................., ................................., .................................. KTÓRA Z TYCH CECH JEST NAJWAŻNIEJSZA? DLACZEGO?