XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twierdzenie Pitagorasa
Advertisements

Plan lekcji.
Wartość bezwzględna liczby rzeczywistej opracowała: monika kulczak, kl
Anegdoty matematyczne
Agresja i przemoc wśród uczniów
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Wyrażenia algebraiczne.
Zapałczane Zagadki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Pisemne dzielenie liczb naturalnych
10 grudnia 2007 Ferie z Matematyką i Fizyką 12 – 14 styczeń 2008.
KLASA: czwarta TEMAT: Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem pisemnego mnożenia i dzielenia przez liczby jednocyfrowe. OPRACOWAŁA: mgr Marzena Dura.
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
Ślubowanie klas pierwszych
ROZWIĄZANIE ZAGADKI NR 6
Klasa IIId Gimnazjum nr 1 w Szprotawie
Zadanie 3 Gimnazjum nr 1, klasa 3f.
Układy równań 23x - 31 y = 1 x – y = - 8 x = -1 y - x = 1 x + y = 11
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2009
Najczęstsze błędy w zadaniach otwartych na maturze próbnej z matematyki Opracowali Barbara i Jerzy Herud.
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
PASCAL pętla WHILE.
MATEMATYCZNY ŚWIAT TRÓJKI
Wyrażenia algebraiczne
NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)
Gdzie co jest? Cz. II. Kubek stoi na lewo od talerzyka. Pod kubkiem stoi filiżanka, a pod talerzykiem szklanka. Dzbanek stoi pomiędzy filiżanką i szklanką.
WITAJ!!! Opracowanie: Beata Charyga.
Gdzie co jest? Cz. I.
Cechy podzielności liczb
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Teraz będę czytał w twoich myślach...
XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego
XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego
Pisemne dzielenie liczb naturalnych.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Dnia 21 marca 2013 roku w Gimnazjum Samorządowym numer 3 w Bolesławcu odbył się FESTIWAL NAUKI. Z okazji tego dnia nasza szkoła przygotowała różne projekty.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
KOBIETA I LUSTRO.
KONKURS ZANIM ROZPOCZNIEMY PREZENTACJĘ ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE NA NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE UKŁADU RÓWNAŃ.
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
Leonardo z Pizy inaczej Leonardo Fibonacci
Zespół Szkół Zawodowych w Gołdapi
Aksjomaty Euklidesa.
Le ś ne powietrze, le ś ne krajobrazy, zachwycam si ę tym wiele razy. Jest to bowiem co ś wspaniałego, przez wielu jednak nie docenianego. A ja powtarzam.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
MIĘDZYSZKOLNY KONKURS MITOLOGICZNY
Krótko o klawiaturze i jej funkcjach. Jak usunąć tekst? Aby usunąć tekst przytrzymujemy strzałkę, która znajduję się nad dużym przyciskiem zwanym ENTER.
Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.
Opis karty według metody wielowskaźnikowej-podwójnego sprawdzenia.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Obliczanie wartości liczbowych wyrażeń algebraicznych.
POTĘGOWANIE.
Joanna Celuch W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.
Czy zapominasz sprawdzić testy uczniów?
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
UKŁAD SI Międzynarodowy układ jednostek, od francuskiego wyrażenia “Systeme Internationale d’Units”, skrótowo określany jako układ SI, składa się z siedmiu.
ZAPISYWANIE LICZB ARABSKICH Opracowała mgr Agnieszka Dyrka
Gdzie co jest? Cz. II.
„Na wyżynach myślenia”
Nasz wyjazd wakacyjny! Lato 2002.
Pisemne dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych
Gdzie co jest? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Zapis prezentacji:

XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego IV Izabela Szymla, SP 146

Zadania dla klasy czwartej 1.Pomiędzy pięcioma dwójkami wstaw znaki działań oraz jeśli potrzeba nawiasy tak, żeby po wykonaniu obliczeń otrzymać odpowiednio wynik 1, 2, 3, 4,5. Na przykład tak: (2 + 2) : 2 - 2 : 2 = 1 2 + 2 + 2 - ( 2 + 2) = 2 2 + 2 - 2 + 2 : 2 = 3 (2 + 2 + 2 + 2) : 2 = 4 2 + 2 + 2 - 2 : 2 = 5

Zadania dla klasy czwartej 2. W kapeluszu były karki z cyframi 0,1,2,3,4,7,8 Każdy z trzech uczniów losował bez zwracania po dwie cyfry i ułożył z nich liczbę Jakież było ich zdziwienie , gdy okazało się, że liczba ułożona przez pierwszego ucznia jest dwa razy mniejsza od liczby drugiego ucznia i 5 razy mniejsza od liczby trzeciego ucznia. Jakie liczby ułożyli uczniowie? Jaka cyfra zostanie w kapeluszu?

Rozwiązanie zadania numer 2 dla klasy czwartej Zaczynamy. Oto kartki z cyframi. 2 4 3 1 8 7

Rozwiązanie zadania nr 2 dla klasy czwartej

Rozwiązanie zadania numer 2 dla klasy czwartej Liczba ułożona przez trzeciego ucznia jest 5 razy większa od liczby ułożonej przez pierwszego ucznia, więc cyfra w rzędzie jedności liczby trzeciego ucznia to 0 . ( bo 5 nie ma) Sprawdzamy 80:5,70:5,40:5,30:5, 20:5, 10:5 Sprawdzamy 16:2,14:2,8:2, 6:2,4:2, 2:2

Rozwiązanie zadania nr 3 dla klasy czwartej Tylko jedna trójka liczb spełnia warunki zadania. 70 14 28 60 12 24

Rozwiązanie zadania numer 2 dla klasy czwartej W kapeluszu została cyfra 3. 3

BIBLIOGRAFIA Obiekty clipart, zdjęcia i animacje Zadania wybrane z XVI edycji Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego