Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pole i obwód figury – przypomnienie i utrwalenie wiadomości
Advertisements

Trening przed klasówką.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Opracowanie: Maria Skarupa, Oliwia Mordyl kl.6b
Alicja Prus Szkoła Podstawowa nr 5 W Nowym Dworze Mazowieckim
Pola wielokątów Wykonawca : Weronika Jakubowska.
Cel lekcji: Utrwalę umiejętność obliczanie pola i obwodu prostokąta ( kwadratu), rozwiązywania zadań z jednostkami czasu, wagi i pieniędzy. .
JEDNOSTKI OBJĘTOŚCI.
POLA FIGUR PŁASKICH.
Jednostki objętości.
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Matematyka w przyrodzie.
1 1.
Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętości.
KWADRAT PROSTOKĄT ROMB RÓWNOLEGŁOBOK TRAPEZ TRÓJKĄT.
Matematyka w życiu codziennym
Jednostki wokół nas ..
Dzisiaj powtarzamy umiejętności związane z tematem-
Ułamki dziesiętne – powtórzenie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Graniastosłupy proste i nie tylko
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Autorzy: Bartosz Ratajski Damian Rzepka
ZAMIANA JEDNOSTEK CZAS, DŁUGOŚĆ, MASA WYKONAŁY: LAURA BUNDZIÓW
1.
POLA FIGUR PŁASKICH.
Jednostki długości, objętości i masy – Czym tak naprawdę są?
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Jednostki pola powierzchni.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
GĘSTOŚĆ.
GIMNAZJUM NR 1 W SZCZECINIE
Jednostki długości i ich zamiana
1.
Ułamki dziesiętne Dawid Kubaczka kl. 5 „c” uczący: Ewa Szering.
Skala i plan mgr Janusz Trzepizur.
Matematyka w życiu Codziennym.
Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości
Opracowała: Julia Głuszek kl. VI b
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Ważę, mierzę i kupuje, bo przyjęcie urodzinowe organizuję.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Matematyka wokół mnie – gdzie jako jedenastolatek widzę królową nauk ?
Hania Nguyen, Marta Żebrowska 6c
Dawne pola powierzchni Opracował: Filip Dudewicz
Matematyka wokół nas.
Matematyka w życiu codziennym
Niepewność pomiaru Prezentacja przygotowana dla uczniów Gimnazjum nr 4 w Siemianowicach Śląskich autorka Joanna Micał.
GEOMETRIA.
Pracę wykonali : Dominika Dunajska Paweł Krawczyk Dominika Stefańska
3. Parametry powietrza – ciśnienie.
Ułamki Dziesiętne.
„Opole matematycznie”
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Prezentację opracowała mgr inż. Krystyna krawiec
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
Zaliczenie ćwiczeń i egzamin Egzamin: –W sem. Letnim (pisemny, ustny). Od pięciu do siedmiu zadań. Ćwiczenia: –Obecność na ćwiczeniach. –Pozytywne oceny.
Przekształcanie jednostek miary
Opracował: Mateusz Grzelka
metrcentymetrmilimetrcalmilakilometrdecymetrjardkrokpiędźłokiećstopakabelwiorstasążeń.
Fizyka Jednostki układu SI.
Zamiana jednostek długości i pola
1.
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Jak przeliczać jednostki miary
JEDNOSTKI MIARY System metryczny
Jednostki pola powierzchni.
Zapis prezentacji:

Jednostki masy, długości, pola powierzchni i objętości

Pomiar- definicja Pomiar- jest to proces oddziaływania przyrządu pomiarowym z badanym obiektem; pomiar jest zespołem czynności, które wykonuje się aby określić wartość jakiegoś ciała fizycznego.

Przyrządy do pomiaru tych wielkości fizycznych waga linijka (masa) (długość) cylinder miarowy (objętość)

Jednostki podstawowe kilogram (kg) metr (m) metr kwadratowy (m2) metr sześcienny (m3)

Jednostki pochodne kg: m2: - tona (t) - m3 - dekagram (dag) - dm2 - gram (g) - cm2 - miligram (mg) - mm2 m: m3: - kilometr (km) - km3 - decymetr (dm) - dm3 - centymetr (cm) - cm3 - milimetr (mm) - mm3

t = 1000 kg km2 = 1000000 m2 kg = 100 dag m2 = 100 dm2 kg = 1000 g m2 = 10000 cm2 kg = 1000000 mg m2 = 1000000 mm2 km = 1000 m km3 = 1000000000 m3 m =10 dm m3 = 1000 dm3 m =100 cm m3 = 1000000 cm3 m =1000 mm m3 = 1000000000 mm3

Zamiana jednostek a) masy: 1. 6,75 kg = ? dag 6,75 kg = 6,75 * 100 dag = 675 dag 2. 3,5 t = ? kg 3,5 * 1000 kg = 3500 kg 3. 345kg = ? t 345 * 0,001 t = 0,345 t

b) długości: 1. 380 mm =. m 380 mm = 380. 0,001 m = 0,38 m 2. 23 m = b) długości: 1. 380 mm = ? m 380 mm = 380 * 0,001 m = 0,38 m 2. 23 m = ? km 23* 0,001km = 0,023 km 3. 5 cm = ? m 5 cm = 5 * 0,01 m = 0,05 m

c) pola powierzchni: 1. 14 m2 =. cm2 14 m2 = 14. 1 m. 1m = 14. 100 cm c) pola powierzchni: 1. 14 m2 = ? cm2 14 m2 = 14 * 1 m * 1m = 14 * 100 cm * 100 cm = 140000 cm2 2. 6 km2 = ? m2 6 km2 = 6 * 1 km * 1 km = 6 * 1000 m * 1000 m = 6000000 m2

d) objętości: 1. 55 dm3 = ? m3 55 dm3 = 55 * 1 dm * 1 dm * 1 dm = 55 * 0,1 m * 0,1 m * 0,1 m = 0,055 m3 2. 25 m3 = ? cm3 25 m3 = 25 * 1 m * 1 m * 1m = 25 * 100 cm * 100 cm * 100 cm = 25000000 cm3

Źródła www.Wikipedia.pl www.google.com Wykonała Agnieszka Krawczyk kl. I A