BEZPIECZEŃSTWO W SIECI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Nikola Falińska 1b
Advertisements

Zasady bezpieczeństwa w sieci:
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
opracowała Justyna Tokarz
NETYKIETA, CZYLI O KULTURZE W INTERNECIE
KODEKS 2.0.
BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
CYBER PRZEMOC XXI WIEKU
NETYKIETA.
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
Aktywna edukacja.
Realizacja: Karolina Wójcik
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Dzień Bezpiecznego Internetu
„BEZPIECZNY INTERNET”
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
JESTEŚMY BEZPIECZNI W INTERNECIE.
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Bezpieczny internet.
TARGI
Legalne pobieranie plików z internetu
Zasady zgodnego z prawem wykorzystania programów komputerowych
PRAWO AUTORSKIE Co należy wiedzieć? - EDUKACJA
B e z p i c n y I n t e r.
Szkolny Kodeks 2.0.
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Bez nienawiści w Internecie
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Przygotowała Julia Töppich klasa VIa
Przygotowała Laura Górecka
BEZPIECZNY INTERNET. WYSZUKIWANIE INFORMACJI.
Bądź bezpieczny w internecie
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Ochrona własności intelektualnej
MARTA BIEŃKOWSKA ALEKSANDRA TERESZKIEWICZ KLASA I D Netykieta.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Dzień Bezpiecznego Internetu
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
"Lepszy Internet zależy od Ciebie!"
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Przygotował: Jakub Leńczowski
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
Daniel Trzeszczyński IIIB
CYBERPRZEMOC I PRZEMOC RÓWIEŚNICZA
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Szkolny Kodeks 2.0  .
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
NETYKIETA, CZYLI O KULTURZE W INTERNECIE
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

BEZPIECZEŃSTWO W SIECI Justyna Juńska-Nacel

Internet to: ogólnoświatowa sieć komputerowa, która służy do przesyłania poczty elektronicznej, wymiany informacji w grupach zainteresowań, kontaktowania się z ludźmi na całym świecie dzięki portalom społecznościowym, robienia zakupów itp. Źródło:http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/3915155/internet.html

Zalety Internetu Nauka Praca Zabawa

Niebezpieczeństwa czyhające w Internecie Wirusy Spam Niebezpieczeństwo nawiązania kontaktów z nieodpowiednimi osobami Udostępnienie danych osobowych osobom nieuprawnionym Łamanie prawa (np. nielegalne ściąganie filmów, piosenek)

Niebezpieczeństwa czyhające w Internecie Utrata kontaktu ze światem rzeczywistym Pogarszanie się wzroku Problemy z kręgosłupem Problemy w nauce Internet to „pożeracz czasu” Internet może uzależnić

Cyberprzemoc (ang. cyberbullying) przemoc z użyciem nowych technologii, m.in. wyzywanie, straszenie, poniżanie kogoś w Internecie lub przy użyciu telefonu, robienie komuś zdjęć lub filmów bez jego zgody, ich publikowanie i rozsyłanie lub podszywanie się pod kogoś w sieci Źródło:  http://www.saferinternet.pl/pl/cyberprzemoc

Kodeks Karny Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Art. 291. § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Art. 293. § 1. Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do programu komputerowego.

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych Art. 115 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3. 2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie. Art. 116 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Ustawa o prawie autorskim i prawawach pokrewnych Art. 118 (1) 1. Kto wytwarza przedmioty przeznaczone do niedozwolonego usuwania lub obchodzenia technicznych zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem utworu bądź też służące do nielegalnego odbioru nadawanych programów, przeznaczonych dla zamkniętego grona odbiorców, uzyskujących do nich dostęp po zapłaceniu wynagrodzenia usługodawcy, albo dokonuje obrotu takimi przedmiotami, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3. 2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje przedmioty, o których mowa w ust. 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Netykieta – dobre obyczaje Internetu (wyciąg) SAVOIR – VIVRE Kontroluj swoje dyskietki i pliki dyskowe programami antywirusowymi. Przed wysłaniem załącznika do listu, sprawdź go programem antywirusowym. Przestrzegaj warunków licencji i praw autorskich, cytując - podaj autorów. Nie używaj słów i zwrotów powszechnie uznanych za wulgarne. Nie pisz bez potrzeby dużymi literami, gdyż oznaczają one raczej krzyk i nie nadużywaj tego. Jeśli się zwracasz do danej konkretnej osoby raczej pisz zaimki dużą literą: "Ty", "Ci", "Tobie"... a nie "ty" itp. Swoje opinie wyrażaj zawsze w sposób kulturalny. Pamiętaj zawsze, że nie jesteś sam jeden na świecie i że nie jesteś najważniejszy. Źródło: G. Kubas, www.netykieta.dlawas.net

Netykieta cd. SAVOIR – VIVRE Ku przestrodze Pamiętaj, że tak na prawdę w Internecie nikt nie jest anonimowy! Zawsze można dojść do tego kto, skąd, kiedy, gdzie i co. Nie ma jako takich odgórnych czysto prawnych zasad obowiązujących w Internecie, ani "cyberpolicji" na każdym kroku, lecz pamiętaj, że tu społeczność broni się sama i też nieraz mogą Cię spotkać niemiłe konsekwencje ze strony innych użytkowników lub administratorów. Zawsze zapisuj sobie swoje hasła żebyś ich nie zapomniał, pilnuj ich i nie udostępniaj nikomu. Źródło: G. Kubas, www.netykieta.dlawas.net

Szkolny Kodeks TIK* 1. Uczniowie nie kopiują tekstów z Internetu udając, że sami je napisali. 2. Jeśli uczniowie wykorzystują informacje z Internetu zawsze zaznaczają, jakie jest źródło materiału i kto jest jego autorem. 3. Korzystanie z telefonów komórkowych podczas lekcji jest możliwe tylko w celach edukacyjnych po uzgodnieniu tego faktu z nauczycielem. 4. Nauczyciele chętnie korzystają z rad uczniów, jak stosować nowe technologie. 5. Nauczyciele w naszej szkole proponują uczniom internetowe narzędzia - programy, strony, filmy itp. - ułatwiające uczenie się. 6. W naszej szkole dążymy do tego, by ze sprzętu komputerowego korzystali nauczyciele wszystkich przedmiotów. 7. Uczniowie w czasie zajęć w pracowni przestrzegają zasad bezpiecznej, higienicznej i ergonomicznej pracy. 8. Uczniowie nie umieszczają w sieci zdjęć innych osób. 9. Korzystając z sieci przestrzegamy zasad netykiety. 10. Pamiętaj, że komputer i Internet to pożyteczne narzędzia, jeśli są dobrze wykorzystane. * Technologie informacyjno-komunikacyjne

TEST Czy należy podawać wszystkie swoje dane w Internecie? Co powinieneś zrobić gdy dostaniesz e-mail od nieznajomego? Co to jest netykieta? Czy można ściągać z Internetu piosenki, filmy, gry? Co powinieneś zrobić gdy ktoś zaczepia Cię w Internecie?

TEST Gdy ktoś prosi Cię o wysłanie Twojego zdjęcia, co powinieneś zrobić? Co powinieneś zrobić, gdy Ty lub ktoś z Twojego otoczenia zostanie dotknięty cyberprzemocą? Co oznaczają wyrazy zapisane DUŻYMI literami w tekście maila? Jaka jest bezpieczna ilość czasu, którą można spędzać przed ekranem komputera? Czy powinieneś wierzyć, że wszystko, co zobaczysz lub przeczytasz w Internecie?

KORZYSTAJ Z INTERNETU, ALE NIE ZAPOMINAJ O BEZPIECZEŃSTWIE!

Przydatne strony internetowe http://dzieckowsieci.fdn.pl/ http://www.helpline.org.pl/ http://www.saferinternet.pl/