W nauczaniu zintegrowanym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Praca z dzieckiem w domu rodzinnym.
PRACA DOMOWA.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Jak pomóc „nadruchliwemu” dziecku w domu i szkole?
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Niepowodzenia w nauce Jak pomóc dzieciom mającym trudności w nauce?
Pomaganie to nie odrabianie za dziecko
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Mój sześciolatek idzie do szkoły
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Praca domowa ucznia Renata Jamorska.
PRACA DOMOWA UCZNIA Autor: Beata Słowińska.
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
logopedyczny-prezentacja
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Samodzielność dziecka
Jakub Szota Częstochowa 2012
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Moje dziecko idzie do szkoły
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Ocenianie Kształtujące
Tablica motywacyjna – sposób na motywację mojego dziecka
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
JAK MOŻESZ POMÓC DZIECKU OSIĄGNĄĆ SUKCES W NAUCE?.
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
DOBRY START.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Metody sprawnego uczenia się.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Jak pomagać dziecku w nauce?
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
LOGO DEBATA KLASOWA. GRUPA I Wiadomości zdobywamy w mig, gdy uczymy się z TIK. Pytanie pomocnicze: W jaki sposób można wykorzystać komputery i komórki.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Logopedia w szkole.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
J AK POMAGAĆ DZIECIOM W NAUCE ? P ORADNIK DLA RODZICÓW Krystyna Jasińska Myszków, 2016.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Ocenianie Kształtujące
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Wychowanie przez czytanie
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Dlaczego warto czytać dziecku ?
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Zapis prezentacji:

W nauczaniu zintegrowanym Zadania domowe W nauczaniu zintegrowanym

ORGANIZACJA PRACY DOMOWEJ UCZNIÓW KLAS I – III Do należytego wypełniania obowiązków szkolnych trzeba przyuczać dziecko od najmłodszych lat, bowiem wytworzone w pierwszych latach nauki nawyki są najtrwalsze.

Dziecko, kiedy wraca ze szkoły do domu, chce się trochę odprężyć i odpocząć. Niestety widmo pracy domowej odbiera mu tę chwilę wytchnienia. Codzienne odrabianie lekcji to ćwiczenie koncentracji, systematyczności i nauka dotrzymywania terminów.

Odrabianie lekcji nie musi być jednak koszmarem i nieustanną walką między rodzicami a dzieckiem!

Oto rady, jak zachęcić pociechę do nauki i sprawić, aby „praca domowa” nie była udręką: Nie strasz szkołą – od najmłodszych lat rozbudzaj w dziecku ciekawość świata i chęć zdobywania wiedzy. Staraj się stwarzać pozytywny obraz szkoły!

Okazuj zainteresowanie – nie tylko ocenami swojej pociechy, ale przede wszystkim tym, czego się uczy. Zadawaj pytania i słuchaj!

Wybierz miejsce stolik czy biurko przeznaczone do odrabiania lekcji musi być tak ustawiony, aby światło dzienne padało z lewej strony; zwróć uwagę na porządek na biurku – niepotrzebny chaos wprowadza zamęt w umyśle; oświetlenie elektryczne niezbyt jaskrawe i nie za słabe; krzesło winno być dostosowane do wzrostu dziecka (najlepiej z regulacją); temperatura w pokoju: ok. 20 C – w zbyt wysokiej temperaturze trudno jest się skoncentrować; uchylone okno lub lufcik pozwala na lepsze dotlenienie.

Ustal odpowiednią porę – dziecko nie powinno zastanawiać się nad tym, kiedy jest czas na odrabianie lekcji. To musi być z góry ustalone, np. bezpośrednio po powrocie ze szkoły, zaraz po obiedzie albo tuż po ulubionym programie w telewizji. Jeżeli twoja pociecha nie ma zadanych lekcji, zachęć ją do poczytania książki (niekoniecznie lektury). Takie postępowanie nauczy dziecko systematyczności i pozwoli mu znaleźć czas na inne zajęcia.

W budżecie czasu ucznia odrabianie lekcji powinno się znaleźć na pierwszym planie a godziny przeznaczone na naukę muszą być respektowane przez całą rodzinę – nie można w tym czasie prowadzić w domu głośnych rozmów lub też z błahego powodu odrywać dziecko od pracy. W ten sposób uczymy dziecko odpowiedzialności i obowiązkowości.

Przygotuj plan pracy – Podpowiedz dziecku, że uporanie się na samym początku, kiedy nie jest jeszcze zmęczone, z najtrudniejszym zadaniem (np. z matematyki czy napisaniem wypracowania) sprawi, że reszta pójdzie znacznie łatwiej.

Rób przerwy – w trakcie nauki domowej potrzebny jest odpoczynek. Wskazane są krótkie przerwy, najlepiej na powietrzu, ale tylko we właściwym momencie, np. po przeczytaniu czytanki, po wykonaniu zadania z matematyki.

Dzieci klas I – III nie powinny zbyt długo pracować nad lekcjami w domu (max. 1 – 2 godz. z przerwami), ponieważ mają ograniczone zdolności do wysiłku umysłowego. Wszystko zależy jednak od indywidualnych zdolności dziecka.

Dziecko musi pracować samodzielnie – nie stójmy nad dzieckiem, nie dyrygujmy nim. Jeśli zauważymy, że często przerywa pracę, przypilnujmy, aby najpierw skończyło rozpoczętą naukę. Powinniśmy być zawsze w pobliżu i dyskretnie obserwować pracę dziecka, czuwając nad prawidłowym przebiegiem odrabiania lekcji. Cenne jest naprowadzanie dziecka, zmuszające do samodzielnego myślenia. Nie szczędźmy dziecku pochwał za dobrze wykonaną pracę.

Przyzwyczaj dziecko do tego, że ma obowiązek zapamiętać polecenia nauczyciela dotyczące pracy domowej. Chodzi tu głównie o systematyczne przynoszenie przyborów szkolnych i dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela a także przynoszenie z domu potrzebnych do lekcji materiałów.

Umożliwiaj dziecku praktyczne zastosowanie zdobytych wiadomości i umiejętności – dom rodzinny daje wiele okazji do tego, np. samodzielne pisanie życzeń świątecznych, imieninowych, pisanie listów, załatwianie drobnych sprawunków i obowiązek rozliczania się z powierzonych pieniędzy, czytanie przepisów kucharskich, wspólne gotowanie, itp.

Rozwijaj zainteresowania dziecka – rozwój zainteresowań uzależniony jest od środowiska rodzinnego i od zdolności dziecka. Rodzice najwcześniej dostrzegają pewne predyspozycje swoich pociech a przez umiejętne zabiegi wychowawcze potrafią ukierunkować i rozwinąć jego zainteresowania. Nieraz wymaga to pewnego wysiłku – nie odpuszczaj dziecku zbyt łatwo!

Dzieci w młodszym wieku szkolnym nie potrafią początkowo sprostać wszystkim obowiązkom szkolnym. Pomoc rodziców daje im poczucie bezpieczeństwa, a także poczucie zadowolenia i radości, zwłaszcza jeżeli rodzice dostrzegają jego wysiłki i chwalą. Pomoc, polegająca na życzliwym zainteresowaniu utrwala i pogłębia więź uczuciową między rodzicami a dzieckiem.

Dziękuję za uwagę! Izabella Woldan