MODU Ł 2.02.3 Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
Październik Kariera na rynku kapitałowym - makler / doradca inwestycyjny.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Normy praktyki zawodowej
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
2009 Maja DobrzyńskaWarszawa, 9 czerwca 2009 roku.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Zarządzanie projektami
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Narzędzie łączące Narzędzie łączące psychometrię i rekrutację psychometrię i rekrutację Psychologia i biznes – wiemy jak je łączyć
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Technik Organizacji Reklamy
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ
„Lokalny rynek pracy” MODUŁ Klasa I.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
TECHNIK HANDLOWIEC.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Logistyk.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, ul. Kilińskiego 25 w Sosnowcu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Edukacja a zmieniająca się koniunktura na współczesnym rynku pracy Jak zapewnić efektywność programów stypendialnych? Paweł Pawłowski Wojewódzki Urząd.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Nazwa, logo i motto firmy
F&S Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Technikum nr 2
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Dualne kształcenie zawodowe
Specjalność: Specjalista Bankowy
Zapis prezentacji:

MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II

Temat: KOMPETENCJE POSZUKIWANE NA RYNKU PRACY

Burza mózgów Co to są kompetencje?...

Kompetencje - definicja Kompetencje są wyposażeniem osoby, umiejętnością wyższego rzędu. Być kompetentnym to nie tylko umieć coś zrobić, ale doskonale rozumieć, dobrze sobie z czymś radzić* *Za: Okońska-Walkowicz A., 2009

Kompetencje (Competencies) Kompetencje to wiedza, umiejętności, doświadczenie, ale również indywidualne cechy osobowości pracownika, które przyczyniają się do osiągania celów, wyników i standardów oczekiwanych w związku z zajmowaniem przez niego określonego stanowiska pracy. Istnieje wiele rozmaitych typologii kompetencji. Do najbardziej pożądanych kompetencji należą: zdolności komunikacyjne, orientacja na osiągnięcia, praca zespołowa, przywództwo, skupienie się na kliencie, elastyczność, stymulowanie rozwoju innych.

Na kompetencje składają się: DOŚWIADCZENIE WIEDZA UMIEJĘTNOŚCI CECHY PSYCHOFIZYCZNE

Kluczowe kompetencje (Core competencies) Kluczowe kompetencje to umiejętności, które trudno jest skopiować lub zdobyć konkurencji. Pozwalają na prezentację firmy, jako oferującej unikalne produkty i usługi. To umiejętności powszechne, ale niezbędne dla funkcjonowania w danym sektorze. Ich zawartość nie powinna być zatem zbliżona do zawartości kompetencji kluczowych innych firm z tego samego sektora. Powinny być dopasowane do aktualnej strategii działania firmy, ale głównie w oparciu o przyszłe cele organizacji.

Kompetencje specyficzne dla funkcji (Function-specific competencies) To umiejętności związane z pracą w konkretnych obszarach działalności firmy (np. marketingu, sprzedaży, badania jakości). To tzw. kompetencje profesjonalne przypisane do danego stanowiska lub wykonywanego zawodu. To umiejętności charakterystyczne dla zajmowanego stanowiska i pełnionej w organizacji funkcji. Na ich podstawie dokonuje się porównania między pracownikami danej komórki organizacyjnej.

Kompetencje specyficzne dla roli (Role-specific competencies) To umiejętności wymagane w związku z zajmowanym miejscem w hierarchii danej organizacji (np. stratega, lidera zespołu). Dotyczą pracowników tego samego szczebla hierarchii organizacyjnej. Za:

Ogólny podział kompetencji UNIWERSALNE Przechodzące od pracodawcy do pracodawcy Związane zwłaszcza z umiejętnościami miękkimi SPECYFICZNE Specjalistyczne, kierunkowe Związane zwłaszcza z umiejętnościami twardymi

Jakich pracowników potrzebują polscy pracodawcy? NAJWAŻNIEJSZE CZYNNIKI: Doświadczenie zawodowe / staż pracy Poziom wykształcenia Płeć Znajomość języka obcego Wyuczony zawód

Inne kompetencje Kompetencje samoorganizacyjne -związane z organizacją własnej pracy, przejawianiem inicjatywy, terminowością oraz z motywacją do pracy. Kompetencje interpersonalne - dotyczące kontaktów z ludźmi, tak ze współpracownikami jak i klientami. Te kompetencje są wymagane od osób starających się o pracę umysłową – w zawodach kierowniczych, specjalistycznych, technicznych, biurowych oraz pracowników usług i sprzedawców.

Inne kompetencje cd. Kompetencje matematyczne – umiejętność wykonywania obliczeń Kompetencje biurowe - obejmujące organizowanie i prowadzenie prac biurowych oraz znajomość obsługi sprzętu biurowego.

Newsweek 2012: 10 najważniejszych kompetencji według pracodawców: efektywna komunikacja znajomość języków obcych otwartość na uczenie się i rozwój zaangażowanie umiejętność pracy w zespole umiejętność określania priorytetów etyczne postępowanie odpowiedzialność umiejętność organizacji pracy elastyczność i zdolność do adaptacji.

Wniosek: UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE jako obowiązująca idea w procesie planowania kariery zawodowej Kształcenie ustawiczne jest koniecznością, by utrzymać się na elastycznym, mobilnym rynku pracy.

ĆWICZENIE Planner kompetencji KOMPETENCJE – PRACA W GRUPACH: 1) CO MASZ ? 2) CO CHCESZ MIEĆ ? 3) CO MUSISZ ZROBIĆ, ŻEBY TO MIEĆ ?

PODSUMOWANIE Rundka: Dokończ zdanie: Dzisiaj nauczyłem/-am się, że …