TWÓRCZA AKTYWNOŚĆ… nie tylko DZIECI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Dojrzałość szkolna dziecka
narzędzie w językowych pracach projektowych
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Przedszkolak Pełen Zdrowia
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Rozwój społeczny dziecka
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
Metoda Ruchu Rozwijającego
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Szkolny system wychowawczy
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Czarodziejskie Mandale
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Praca w zespole.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Szkolny plan zachowania
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

TWÓRCZA AKTYWNOŚĆ… nie tylko DZIECI Zebrała i opracowała mgr Lidia Siuchta , koordynator główny PROJEKT „ Dziecko Działa Aktywnie - Kluby Aktywności Twórczej – cykl dodatkowych zajęć pozalekcyjnych wyrównujących szanse edukacyjne dzieci z terenu Gminy Liw”

Połącz te 4 punkty za pomocą 3 linii prostych, pamiętając że: Nie wolno rysować powtórnie po już raz narysowanej linii; Należy wrócić do punktu, w którym rozpoczęliśmy rysowanie.

Może jakaś podpowiedź… A może ktoś już zna rozwiązanie?

To proszę je na razie zachować dla siebie…

No jasne ! Ale to było proste!... Tylko czemu na to nie wpadłem?

Fartuszek Reni Fartuszek Reni pełen jest kropeczek jak u biedroneczek. Największe kropeczki to są kieszoneczki. Zazdroszczą ich Reni małe biedroneczki.

P U Z L E S

REKORD: 12 SPOSOBÓW ODCZYTANIA SŁOWA PUZZLE

Niech Dziecko Działa Aktywnie! Dajmy dzieciom możliwość działania i tworzenia, co pozwoli im rozwijać się w sferze intelektualnej, społeczno-emocjonalnej i fizycznej. Niech Dziecko Działa Aktywnie!

Każdy rodzaj aktywności poznawczej jest ważny, bo służy poznawaniu fragmentu środowiska, czyli zdobywaniu określonych umiejętności i wiadomości.

Jak podzielić tarczę zegara na 6 części w taki sposób, aby suma liczb w każdej z nich była równa pozostałym?  

Na każdej części tarczy musi znajdować się jedna z par liczb: 12 i 1, 11 i 2, 10 i 3, 9 i 4, 8 i 5, 7 i 6. Suma na każdej części wynosi 13.

do tworzenia oraz podtrzymywać spontaniczną aktywność twórczą dzieci. Nauczyciel powinien nauczyć się respektować pomysły uczniów. Zachęcać ich do podejmowania oryginalnych prób niezależnego myślenia. Powinien stwarzać im okazje do tworzenia oraz podtrzymywać spontaniczną aktywność twórczą dzieci.

Wg Paula Torrenca (badacza, który zajmował się psychologią twórczości) twórczość jest właściwością, której można się wyuczyć i którą można wyćwiczyć.

W trakcie zajęć aktywne powinny być przede wszystkim dzieci. Celem zajęć rozwijających różnorodne rodzaje aktywności jest przeżywanie i doświadczanie przez dzieci różnych prób.

Zajęcia rozwijające różnorodne rodzaje aktywności dzieci zawierają ćwiczenia, zabawy i zadania, które pobudzają płynność, giętkość i oryginalność myślenia.

Dają możliwość dowartościowania każdego dziecka Dają możliwość dowartościowania każdego dziecka. Dając dzieciom szansę tworzenia i wykorzystując ich różnorodną aktywność wskazujemy im, że mogą być mądre i konstruktywne w działaniu.

Podczas działań grupowych, przy organizowaniu zajęć uzyskuje się wiele pozytywnych efektów, co pomaga w społecznym rozwoju dzieci.

Uczestnictwo w grupowych zabawach i twórczych działaniach rozwija u dzieci umiejętność wnioskowania, dowodzenia, tłumaczenia, rozpoznawania problemów i sposobów ich rozwiązywania, ośmielania nieśmiałych.

Grupy nie są stałe i nauczyciel ma możliwość obserwowania dziecka podczas współdziałania z różnymi koleżankami i kolegami i w różnych sytuacjach.

Efektem pracy na zajęciach są wspólnie opracowane mapki, instrukcje, plakaty, opowiadania, wiersze, rymowanki, projekty urządzeń, maszyn, zabawek itp. Służą one dekoracji sali, prezentowane są rodzicom na spotkaniach.

Moje pomysły mają sens i wartość! MYŚLENIE TWÓRCZE Moje pomysły mają sens i wartość! Nawet najbardziej oczywiste twierdzenia są do przyjęcia. Komentarze wszystkich uczestników zajęć są tak samo ważne. Zaczynaj od ćwiczeń, które pozwolą dzieciom wypowiadać się twórczo na „bezpiecznym” dla nich materiale (obrazek, zdjęcie ), bez obawy, że strzelą głupstwo, i napięcia, żeby odpowiedzieć „właściwie”.

Większość ćwiczeń rozwijających twórcze myślenie można wykorzystywać w dowolnym czasie, nie zawsze wymagają one wcześniejszego ustalenia celów .

Pozwalajmy dzieciom mówić o osobistych doświadczeniach – łatwość snucia refleksji i przywoływania wspomnień jest zasadniczym czynnikiem wyzwalającym twórcze myślenie.

Pamiętaj! Wszystkie wypowiedzi mają takie same prawa, są akceptowane. Na etapie generowania pomysłów żadna wypowiedź nie może być krytykowana.

Do zgłaszania pomysłów zachęcać należy wszystkich członków grupy, jednak bez wywierania nacisku. Trzeba zachęcać uczestników, żeby inspirowali się zgłoszonymi wcześniej (cudzymi i własnymi) pomysłami i rozwijali je.

Nie należy określać limitu czasu. Kończymy sesję, gdy sama się wypali. Burzę mózgów zaliczamy do głównych narzędzi pobudzania myślenia twórczego!

Jest 16.30, 21 grudnia, powietrze czyste i mroźne. Co widzisz, co słyszysz, co czujesz ?

Znajdź związek pomiędzy następującymi słowami : KRYSZTAŁ WSPÓLNY ZESTAW DALEKO UCHWYT

Zdolności twórcze można rozwijać. Dziecko można uczyć twórczości, podobnie jak uczy się czytania, pisania czy arytmetyki. Zimbardo