Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

LISTY RUCHU PALIKOTA DO SEJMU RP. KOMPLETNE LISTY WE WSZYSTKICH 41 OKRĘGACH 920 KANDYDATEK I KANDYDATÓW DO SEJMU RP.
WYBORY PARLAMENTARNE.
XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
TECHNIKI GŁOSOWANIA: SEJM, SENAT
„WEŹ KARTECZKĘ ODDAJ GŁOS… WRZUĆ DO URNY BĘDZIESZ GOŚĆ”
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Struktura władz w III Rzeczpospolitej Polskiej
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
„Baby Taxi Dorota Ejlak i wspólnicy Spółka jawna”
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Słowacja 22 marca – 25 marca 2011r.. 22 marca 2011r. Pierwszy dzień pobytu na Słowacji w miejscowości Martin rozpoczął się prezentacją szkół uczestniczących.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II w Ostrowie Wielkopolskim.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
MŁODZIEŻOWE WYBORY PARLAMENTARNE W GIMNAZJUM W ZANIEMYŚLU
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Parlament Europejski - instytucja Unii Europejskiej będąca odpowiednikiem jednoizbowego parlamentu, której członkowie są wybierani są w bezpośrednich wyborach,
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież brała udział w wyborach?
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Sondaż preferencji wyborczych październik 2014 r..
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
4 czerwiec 1989rok- Pierwsze wolne wybory w Polsce
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
WSZYSTKIE KOLORY ŚWIATA Projekt Edukacyjny UNICEF
W ankiecie udział wzięli uczniowie klas III. Łącznie wzięło udział 30 osób, w tym 6 chłopców i 24 dziewczyny.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Temat debaty: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Jak działa demokracja w szkole?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.

„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Udział w ogólnopolskim projekcje organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Zmień kraj. Idź na wybory! 21 października 2007r.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Przyszłością edukacji
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Zapis prezentacji:

Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie

Już 9 października wybierzemy 460 posłów i 100 senatorów, którzy przez najbliższe 4 lata będą dla nas pracować. To my decydujemy o ich zatrudnieniu, dlatego mamy prawo wiele wymagać od kandydatów i potraktować kampanię jak proces rekrutacyjny. Równocześnie okres przedwyborczy to moment zwiększonego zainteresowania zagadnieniami społeczeństwa obywatelskiego. Warto go wykorzystać dla kształtowania postaw i nawyków obywatelskich wśród młodzieży.

Uczniowie, którzy wybrali do realizacji ten projekt, przygotowywali gazetki, rysowali plakaty, zachęcali rozmową swoich kolegów do udziału w wyborach.

Głosowanie w naszej szkole odbyło się 30 września 2011r., podobnie jak w innych szkołach w Polsce. Wszyscy, którzy chcieli wziąć w nim udział otrzymali karty do głosowania, gdzie zaznaczyli znakiem X partię, na którą oddali głos… Uczniowie bardzo chętnie głosowali i z jeszcze większą przyjemnością wrzucali głosy do urny.

Wszystko poszło bardzo szybko i sprawnie. Teraz zostało tylko wysypać głosy z urny i sprawdzić ilu uczniów oddało głos.

Głosy wysypane więc teraz zostało tylko posortować karty według kolejności.

Gdy z pomocą pani która była opiekunem projektu, karty zostały posegregowane (każda partia na inne miejsce). Teraz zabieramy się za liczenie.

Liczenie głosów zostało zakończone. Wyniki wyborów opiekun projektu p. Katarzyna Dołęgowska przesłała drogą elektroniczną do Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie. My już znamy wyniki wyborów, ale upublicznić możemy je dopiero po 9 października 2011r., czyli po wyborach do polskiego parlamentu. Jesteśmy zadowolone z realizacji projektu w naszej szkole.

KW Prawo i Sprawiedliwość – 86 KW Polska Jest Najważniejsza – 9 KW Sojusz Lewicy Demokratycznej – 16 KW Ruch Palikota – 36 KW Polskie Stronnictwo Ludowe– 4 KW Polska Partia Pracy- Sierpień KW Platforma Obywatelska – 41 KW Nasz Dom Polska- Samoobrona Andrzeja Leppera-4 KW Nowa Prawica – Janusza Korwina Mikke- 10 KW Prawica – 2 Razem oddano 227 głosów; Uprawnionych do głosowania było 253 uczniów

Projekt Młodzi Głosują realizowały uczennice: - Gabriela Kozielec - Justyna Lula - Katarzyna Głód Opiekunem projektu była pani Katarzyna Dołęgowska