W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Advertisements

Kryteria wyboru projektów
II nabór wniosków do działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja.
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Poddziałanie POKL – kwalifikowalność wydatków Edyta Dominiak Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 12 czerwca 2008 roku.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
Plan Odnowy Miejscowości
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Projekt współfinansowany se środków UE Podstawowe zasady i aktualne informacje o Programie Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Czechy – Polska Walbrzych.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Możliwość finansowania przedsięwzięć telekomunikacyjnych z funduszy unijnych na lata Szczecin, 20 października 2009 r. Krzysztof Kozakowski Biuro.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
PROGRAM WSPÓŁPRACY INTERREG POLSKA – SAKSONIA
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Wsparcie aktywności gospodarczej Lokalna Grupa Działania Wadoviana 15 września 2009.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Współpracy Transgranicznej INTERREG VA Polska – Słowacja
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Działanie 1.7 PO IiŚ na lata Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego Mariola Orlik Zespół Funduszy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie dotacyjne w ramach
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Szkolenie INTERREG V-A Republika czeska - polska
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Generator wniosków o dofinasowanie
Wsparcie aktywności gospodarczej
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
SPOTKANIE INFORMACYJNE
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
System wyboru projektów w ramach Podziałania
Zapis prezentacji:

W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ SZKOLENIE DLA MIKROBENEFICJENTÓW W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ INTERREG V-A POLSKA-SŁOWACJA 2014-2020 Gorlice, 14 czerwca 2017 r.

Co konstytuuje ten Program? Prawo UE: „rozporządzenie EWT“ -Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1299/2013 z dnia 17 grudnia 2013; „ rozporządzenie ogólne” - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z 17 grudnia 2013; „rozporządzenie EFRR” - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1301/2013 z 17 grudnia 2013; Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 481/2014 z dnia 4 marca 2014. Prawo krajowe: Ustawa z dnia z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 Prawo zamówień publicznych Prawo budowlane Ustawa o rachunkowości Ustawa o podatku VAT

Co konstytuuje ten Program? Dokumenty programowe: Program Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020 Podręcznik beneficjenta Poradnik Mikrobeneficjenta Projektów Parasolowych w Programie Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020 realizowanych przez Związek Euroregion „Tatry” w partnerstwie z Samorządowym Krajem Preszowskim i Samorządowym Krajem Żylińskim

INTERREG V-A PL-SK 2014-2020 NOWOŚCI Realizacja Funduszu Mikroprojektów w ramach trzech partnerstw Zmiana wartości dofinansowania mikroprojektów Zmiana typów mikroprojektów Różnice w realizacji funduszu mikroprojektów

INTERREG V-A PL-SK 2014-2020 NOWOŚCI – cd. Zorientowanie na rezultaty – budżet zadaniowy Uproszczenia – stawki ryczałtowe, generator wniosków Możliwość złożenia skargi na błędy proceduralne w procesie oceny Różnice w realizacji funduszu mikroprojektów

INTERREG V-A PL-SK 2014-2020 NOWOŚCI – cd. Jednoetapowa ocena formalna Poszerzony wachlarz wskaźników produktu programu Realizacja inwestycji – wyodrębnione zadanie merytoryczne, ściśle powiązana ze wskaźnikiem produktu programu Treść mikroprojektu indywidualnego i wspólnego należy wypełnić w języku polskim i słowackim Mikroprojekt indywidualny może otrzymać max. 86 punktów natomiast mikroprojekt wspólny – 100

INTERREG V-A PL-SK 2014-2020 NOWOŚCI – cd. Obszar wsparcia projektów parasolowych określony jest dla siedziby wnioskodawcy mikroprojektu i partnera oraz miejsca realizacji mikroprojektu Na potrzeby wdrażania projektów parasolowych w ramach Funduszu Mikroprojektów obszar wsparcia Programu został wydzielony dla każdego z trzech partnerstw funkcjonujących na pograniczu. Obszar wsparcia projektów parasolowych, w których partnerem wiodącym jest Euroregion „Tatry” zaznaczono na mapie kolorem różowym

INTERREG V-A PL-SK 2014-2020 NOWOŚCI – cd.

INTERREG V-A PL-SK 2014-2020 NOWOŚCI – cd. STAWKI RYCZAŁTOWE Personel 20% wydatków bezpośrednich Koszty biurowe 15% kosztów personelu

Inwestycje w mikroprojektach W ramach 1 osi priorytetowej możliwa jest realizacja inwestycji w powiązaniu z przedsięwzięciami o charakterze „miękkim”. Uwaga: Inwestycja nie może być jedynym lub głównym celem realizacji mikroprojektu Inwestycja w mikroprojekcie może być realizowana po spełnieniu łącznie następujących warunków: inwestycja musi być wyodrębnionym zadaniem lub zadaniami, wpisującym się w cel lub cele szczegółowe projektu, zadanie lub zadania inwestycyjne muszą w logiczny sposób łączyć się z pozostałymi zadaniami merytorycznymi, zadanie lub zadania inwestycyjne muszą być powiązane z wyodrębnionym zadaniem miękkim projektu, zadanie lub zadania inwestycyjne muszą prowadzić do stworzenia wspólnych, transgranicznych produktów programu promujących dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze

Inwestycje w mikroprojektach – cd. zadanie lub zadania inwestycyjne muszą mieć określony i zdefiniowany co najmniej jeden z poniższej listy wskaźników produktu programu: - 1.1 Liczba nowych transgranicznych produktów turystycznych - 1.2 Długość nowych, zmodernizowanych lub udoskonalonych trans granicznych szlaków rekreacyjnych -1.3 Liczba nowych, zmodernizowanych lub rozbudowanych elementów infrastruktury będących częścią transgranicznego produktu/szlaku turystycznego -1.6 Liczba zmodernizowanych elementów obiektów dziedzictwa kulturowego po zakończeniu prac restauracyjnych i konserwatorskich -1.12 Liczba nowych/zmodernizowanych transgranicznych e-produktów i e-usług, realizowane w ramach mikroprojektów inwestycje powinny być przeznaczone na cele publiczne Inwestycja musi być gotowa i możliwa do realizacji (pozwolenie, zgłoszenie, dok. tech, kosztorys, mapy itd.)

Typy mikroprojektów Mikroprojekt Jest to wyodrębnione przedsięwzięcie realizowane w ramach Projektu Parasolowego przez co najmniej dwa podmioty – minimum po jednym z każdej strony granicy za wyjątkiem Europejskiego Ugrupowania Współpracy Terytorialnej, które może ubiegać się o dofinansowanie jako tzw. jedyny beneficjent. Mikroprojekt indywidualny Mikroprojekt przygotowany i realizowany z udziałem partnerów z obu stron granicy, ale przy udziale finansowym tylko jednego z nich. W mikroprojektach indywidualnych nie obowiązuje zasada partnera wiodącego. Limity dofinansowania z EFRR: od 2 tys. do 50 tys. EUR. Maksymalna wartość budżetu mikroprojektu 70 tys. EUR. Mikroprojekt wspólny Mikroprojekt charakteryzujący się: wspólnym przygotowaniem, wspólnym personelem, wspólną realizacją i wspólnym finansowaniem. W mikroprojektach wspólnych obowiązuje zasada partnera wiodącego lub zasada beneficjenta jedynego. Limity dofinansowania z EFRR: od 2 tys. do 100 tys. EUR. Maksymalna wartość budżetu mikroprojektu 140 tys. EUR.

Typy mikroprojektów c.d. Mikroprojekty wspólne Mikroprojekty indywidualne Wspólne przygotowanie projektu Wspólna realizacja Udział finansowy partnera mikroprojektu min. 10% budżetu Wspólny personel Wspólne finansowanie

całkowita wartość projektu Poziom dofinansowania mikroprojektów Poziom dofinansowania mikroprojektów PL 5%budżet państwa 85% EFRR PL 10% wkład własny 100% całkowita wartość projektu Poziom dofinansowania mikroprojektów SK 5% wkład własny SK 10% budżet państwa

Kwalifikowalni mikrobeneficjenci Mikrobeneficjentami, tj. wnioskodawcami, partnerami zagranicznymi, partnerami krajowymi w mikroprojekcie dofinansowanym w ramach projektu parasolowego mogą być instytucje, o charakterze niedochodowym, których podstawową działalnością nie jest działalność o charakterze komercyjnym, np.: organy administracji rządowej i samorządowej, ich związki i stowarzyszenia, jednostki ustanowione przez państwo lub samorząd w celu zapewnienia usług publicznych, instytucje systemu oświaty i szkoły wyższe, jednostki naukowe, organizacje pozarządowe non-profit, kościoły i związki wyznaniowe, Europejskie Ugrupowania Współpracy Terytorialnej. Wnioskodawca i partnerzy mikroprojektu co do zasady powinni pochodzić z obszaru wsparcia danego projektu parasolowego. W wyjątkowych przypadkach i o ile ma to uzasadnienie z punktu widzenia celów projektu parasolowego dopuszczalny jest udział wnioskodawców i partnerów spoza obszaru projektu parasolowego. Udział ten może wynieść maksymalnie 20% w stosunku do alokacji EFRR na realizację mikroprojektów w Projekcie Parasolowym.

Kwalifikowalni mikrobeneficjenci Kwalifikowalny mikrobeneficjent co do zasady powinien posiadać osobowość prawną zgodnie z obowiązującym prawem krajowym oraz siedzibę na terenie działania właściwego partnera projektu parasolowego . Wyjątek stanowią jednostki organizacyjne bez osobowości prawnej, które są jednostkami instytucji mających siedzibę poza obszarem projektu parasolowego lub Programu , ale na terenie danego projektu parasolowego prowadzą działalność. W takim przypadku jednostka nadrzędna posiadająca osobowość prawną udziela pełnomocnictwa i przejmuje odpowiedzialność finansową za realizowany mikroprojekt. Kwalifikowalni partnerzy mogą realizować mikroprojekty samodzielnie lub za pośrednictwem powołanych przez nich jednostek podległych nieposiadających osobowości prawnej i niemogących samodzielnie aplikować o środki z Funduszu Mikroprojektów. W takiej sytuacji we wniosku o dofinansowanie mikroprojektu wskazywana jest jednostka realizująca mikroprojekt i miejsce jego realizacji.

Miejsce i okres realizacji mikroprojektów MIEJSCE REALIZACJI MIKROPROJEKTÓW Co do zasady miejscem realizacji mikroprojektów jest wyodrębniony obszar wsparcia projektu parasolowego . Możliwa jest realizacja działań przewidzianych w mikroprojekcie na terytorium państwa trzeciego lub poza obszarem wsparcia –w takim przypadku są to wydatki z tzw. 20% realizowanych poza obszarem wsparcia. Mikroprojekt taki lub działania muszą mieć korzystny wpływ na obszar wsparcia. OKRES REALIZACJI MIKROPROJEKTU Najwcześniejszą datą rozpoczęcia mikroprojektu jest kolejny dzień po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie, natomiast jego zakończenie nie może przekroczyć: 31.12.2019 r. w przypadku mikroprojektu z I osi priorytetowej, Okres realizacji mikroprojektu co do zasady nie może być dłuższy niż 12 miesięcy. . Nie mogą zostać dofinansowane mikroprojekty, które zostały zrealizowane przed przedłożeniem do właściwego Euroregionu/SKP/ SKŻ wniosku o dofinansowanie.

Przykładowe typy działań finansowanych w ramach Programu Budowa lub modernizacja transgranicznej infrastruktury rekreacyjnej w powiązaniu z ochroną dziedzictwa naturalnego i kulturowego Odnowa i prace konserwatorskie oraz modernizacja obiektów dziedzictwa kulturowego Wspólna transgraniczna promocja poświęcona dziedzictwu kulturowemu i przyrodniczemu terenu pogranicza Działania na rzecz wspólnej ochrony środowiska naturalnego Wykorzystanie narzędzi teleinformatycznych do zachowania i promowania zasobów dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego Działania na rzecz integracji transgranicznej i budowania wspólnej tożsamości

Wskaźniki programowe dotyczące mikroprojektów 1.1 Liczba nowych transgranicznych produktów turystycznych 1.2 Długość nowych, zmodernizowanych lub udoskonalonych transgranicznych szlaków rekreacyjnych 1.3 Liczba nowych, zmodernizowanych lub rozbudowanych elementów infrastruktury będących częścią transgranicznego produktu/szlaku turystycznego 1.5 Liczba „miękkich” działań transgranicznych promujących dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze pogranicza 1.6 Liczba zmodernizowanych elementów obiektów dziedzictwa kulturowego po zakończeniu prac restauracyjnych i konserwatorskich 1.9 Liczba organizacji uczestniczących w transgranicznych projektach na rzecz dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego 1.12 Liczba nowych/zmodernizowanych transgranicznych e-produktów i e -usług

MIKROPROJEKTY, KTÓRE NIE BĘDĄ REALIZOWAĆ WSKAŹNIKÓW PRODUKTU PROGRAMU Wskaźniki programowe dotyczące mikroprojektów Każde zadanie merytoryczny musi realizować co najmniej jeden wskaźnik produktu programu. Przed wybraniem wskaźnika należy zapoznać się z jego definicją określoną w Poradniku mikrobeneficjenta (rozdz. 6 Logika konstruowania mikroprojektu) oraz załączniku nr 3 Podręcznika beneficjenta MIKROPROJEKTY, KTÓRE NIE BĘDĄ REALIZOWAĆ WSKAŹNIKÓW PRODUKTU PROGRAMU NIE BĘDĄ MOGŁY OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIA

Etapy oceny mikroprojektów Poziom dofinansowania mikroprojektów Poziom dofinansowania mikroprojektów I. Ocena formalna 2.Ocena jakościowa: -techniczna* -merytoryczna *projekty z elementami infrastruktury oraz projektów z zakresu technologii informacyjnych

Kryteria oceny formalnej Poziom dofinansowania mikroprojektów Poziom dofinansowania mikroprojektów F1 Czy wniosek został złożony w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu o naborze ? F2 Czy wniosek został złożony na właściwym formularzu i w odpowiedniej formie, tj. za pomocą generatora wniosków oraz w wersji papierowej ? F3 Czy wniosek został złożony w wymaganej liczbie egzemplarzy? F4 Czy wersja papierowa wniosku jest zgodna z wersją elektroniczną? F5 Czy niosek został podpisany przez upoważnioną osobę/y w miejscu do tego wyznaczonym? F6 Czy wnioskodawca, partnerzy, lokalizacja i działania mikroprojektu kwalifikują się?

Kryteria oceny formalnej c.d. Poziom dofinansowania mikroprojektów Poziom dofinansowania mikroprojektów F7 Czy mikroprojekt spełnia wymagane minimum w zakresie kryteriów współpracy ? F8 Czy wniosek został wypełniony zgodnie z instrukcją wypełniania wniosku w generatorze? F9 Czy wysokość wnioskowanych środków z EFRR oraz z budżetu państwa jest zgodna z ramami określonymi w Programie? F10 Czy każde zadanie merytoryczne w mikroprojekcie realizuje co najmniej jeden wskaźnik Programu? F11 Czy wydatki stanowią koszty kwalifikowalne zgodnie z Poradnikiem mikrobeneficjenta? F12 Czy wydatki przyporządkowano do odpowiednich kategorii? F13 Czy załączono wszystkie niezbędne załączniki?

Ocena formalna c.d. Mikroprojekt podlega odrzuceniu z przyczyn formalnych w sytuacji gdy: Wnioskodawca nie dotrzymał terminu złożenia wymaganych poprawek. Dostarczona korekta wniosku nie zawiera wszystkich, określonych w piśmie, niezbędnych poprawek. Wprowadzono niedozwolone modyfikacje w treści wniosku. Wniosek nie zawiera istotnych informacji wymaganych Poradnikiem mikrobeneficjenta oraz instrukcją wypełniania wniosku, których uzupełnienie spowoduje modyfikację zawartości merytorycznej wniosku np. zmiana zakresu rzeczowego zadania, zmiana wskaźników produktu, celów mikroprojektu, partnerów. Nie spełnia któregokolwiek z kryteriów F1-F7 W przypadku gdy mikroprojekt nie spełnia kryteriów F8-F13 może zostać dopuszczony do dalszej oceny warunkowo, jeżeli wnioskodawca dokona stosownych poprawek/ uzupełnień w terminie (10 dni kalendarzowych) wskazanym przez Euroregion w zawiadomieniu o wymaganych poprawkach. Ww. uchybienia formalne mogą zostać poprawione w czasie jedynej dopuszczalnej poprawy wniosku.

T1. Gotowość inwestycji do realizacji i zasadność jej wykonania Ocena techniczna Mikroprojekty z elementami infrastruktury oraz z zakresu technologii informacyjnych (IT) są dopuszczane do etapu oceny merytorycznej pod warunkiem, że uzyskały pozytywny wynik na etapie oceny technicznej. T1. Gotowość inwestycji do realizacji i zasadność jej wykonania Mikroprojekt nie spełnia tego kryterium, gdy: zakres dokumentacji technicznej łącznie z decyzją administracyjną jest niezgodny z działaniami zaplanowanymi w mikroprojekcie lub/i, inwestycja jest nierealna do zrealizowania przy założonym budżecie lub/i kosztorys jest nieaktualny / niespójny z dokumentacją techniczną lub/i, brakuje pozwoleń na realizację inwestycji lub/i, opis techniczny mikroprojektu IT jest niejasny i niezrozumiały opisana tj. nie sprecyzowano parametrów technicznych urządzeń i oprogramowania niezbędnego do realizacji mikroprojektu; inwestycja ma negatywny wpływ na politykę horyzontalną zrównoważonego rozwoju w zakresie ochrony środowiska oraz obszary chronione.

Kryteria oceny merytorycznej Poziom dofinansowania mikroprojektów Poziom dofinansowania mikroprojektów W ocenie merytorycznej każde z kryteriów oceniane jest w skali od 1 do 5 i posiada odpowiednią wagę: 1 – bardzo słaby (niedostateczny) , 2 – słaby, 3 – dostateczny, 4 – dobry, 5 – bardzo dobry M1. Zgodność projektu z wybranymi celem tematycznym Programu - w jaki sposób cel ogólny mikroprojektu przyczynia się do realizacji celu szczegółowego i priorytetów projektu parasolowego  Waga: 3 Uwaga – w tym kryterium projekt indywidualny może uzyskać maksymalnie 4 punkty M2. Wykazany wpływ transgraniczny Waga: 4 Uwaga – w tym kryterium projekt indywidualny może uzyskać maksymalnie 3 punkty M3. Wpływ na sytuację grup docelowych Waga: 3 M4. Jakość partnerstwa transgranicznego Waga: 3 Uwaga – w tym kryterium projekt indywidualny może uzyskać maksymalnie 4 punkty

Kryteria oceny merytorycznej c.d. Poziom dofinansowania mikroprojektów Poziom dofinansowania mikroprojektów M5. Jakość budżetu zadaniowego  Waga: 3 M6. Logika i jakość przygotowania mikroprojektu Waga: 2 M7. Zdolności administracyjne wnioskodawcy i partnerów projektu do realizacji mikroprojektu Waga: 1 M8. Zgodność mikroprojektu z Politykami horyzontalnymi Waga: 1 Warunkiem rekomendacji mikroprojektu jest uzyskanie pozytywnego wyniku oceny jakościowej tzn. minimum 60 punktów.

Wybór mikroprojektów i procedura skargowa Poziom dofinansowania mikroprojektów Poziom dofinansowania mikroprojektów Euroregion w porozumieniu z SKP i SKŻ powołuje Komitet ds. mikroprojektów w celu wyboru mikroprojektów i realizacji innych zadań określonych w Regulaminie Komitetu. Komitet ds. mikroprojektów rozpatruje wszystkie wnioski złożone w terminie określonym w warunkach naboru i podejmuje decyzję o ich zatwierdzeniu lub odrzuceniu. Skarga może być wniesiona jeżeli w opinii wnioskodawcy ocena i/lub wybór mikroprojektu nie przebiegała zgodnie z procedurami oceny zawartymi w dokumentach dotyczących naboru mikroprojektów. Nie jest możliwe złożenie skargi na rezultat oceny poszczególnych kryteriów. Komitet ds. mikroprojektów powołuje wspólny polsko-słowacki Zespół ds. Skarg, którego zadaniem jest rozpatrywanie skarg wnioskodawców mikroprojektów. Skarga co do zasady rozpatrywana jest w ciągu 30 dni kalendarzowych od jej otrzymania przez Zespół ds. Skarg. Skarga na decyzję Komitetu ds. mikroprojektów wstrzymuje proces kontraktacji mikroprojektów zatwierdzonych do realizacji.

Uproszczenia – generator wniosków, obligatoryjne stawki ryczałtowe

Aplikowanie – wniosek o dofinansowanie mikroprojektu Wniosek z załącznikami Wersja elektroniczna – lista załączników Wersja papierowa –załączniki 1. Wersja elektroniczna wniosku – wysłana do rejestracji za pomocą generatora Wersja papierowa wniosku w 2 egzemplarzach (wydrukowany wniosek wraz z załącznikami) – złożone do dnia 29.09.2017 r. do godz.15.00 do biura Euroregionu „Tatry” Złożony kompletny wniosek o dofinansowanie 2.

Budżet zadaniowy w mikroprojekcie

Budżet zadaniowy Zadanie Wskaźnik programu Refundacja

Co to jest budżet zadaniowy? Zadanie Kategoria Wydatki

Jak prawidłowo sporządzić budżet zadaniowy sporządzenie budżetu, ma zapewnić prawidłową realizację wszystkich zaplanowanych zadań. Planując budżet należy uwzględnić wydatki związane z realizacją głównego celu mikroprojektu, wydatki związane z zarządzaniem i koordynacją projektu (tj. koszty personelu, koszty administracyjne i biurowe) oraz wydatki związane z obowiązkami promocyjnymi. Budżet powinien być realistyczny i wykonalny, zaś wydatki należycie oszacowane na podstawie stawek rynkowych

Jak planować budżet zadaniowy Mikroprojekt może zawierać maksymalnie 5 zadań merytorycznych (bezpośrednio związanych z realizacją celu projektu) oraz zadania tzw. dodatkowe: zarządzanie mikroprojektem oraz informacją i promocją. Szczegółowe kategorie wydatków w budżecie zadaniowym mikroprojektu: koszty personelu, wydatki biurowe i administracyjne, koszty podróży i zakwaterowania,

Jak planować budżet zadaniowy – cd. koszty ekspertów zewnętrznych i koszty usług zewnętrznych, wydatki na wyposażenie, wydatki na infrastrukturę i roboty budowalne. Każde zadanie powinno być scharakteryzowane następującymi elementami: ma określony początek i koniec w harmonogramie rzeczowym realizacji mikroprojektu,

Jak planować budżet zadaniowy – cd. ma wyznaczonego partnera mikroprojektu odpowiedzialnego za realizację zadania i partnerów mikroprojektu którzy będą niezbędni do jego realizacji, ma określoną kwotę środków w podziale na kategorie i pozycje wydatków, jest przypisany do konkretnego celu szczegółowego mikroprojektu,

Jak planować budżet zadaniowy – cd. ma zdefiniowany wskaźnik, który odpowie na pytanie w jakim stopniu udało się zrealizować zakładane zadanie (nie dotyczy zadań dodatkowych). Podziału na pozycje wydatków nie stosuje się w przypadku kategorii rozliczanych za pomocą metod uproszczonych. UWAGA W ramach programu niemożliwe jest zawieranie zleceń na działania projektowe między partnerami projektu

Jak planować budżet zadaniowy – cd. Planując budżet projektu należy pamiętać , że w programie obowiązuje zasada, że każdy partner projektu otrzymuje odrębną fakturę od wykonawcy za swoją część działań (lub za swoją część wspólnych działań). Tylko takie faktury można przedstawić do refundacji. W ramach programu nie jest dozwolone by faktura dotycząca działań więcej niż jednego partnera była wystawiona na tylko jednego partnera, który na tej podstawie rozlicza się z pozostałymi partnerami projektu, zgodnie z podziałem kosztów na poszczególnych partnerów ustalonym wcześniej za pomocą określonej metody.

Jak wypełnić budżet zadaniowy W odniesieniu do wszystkich wydatków w budżecie mikroprojektu należy uwzględnić następujące informacje szczegółowe: uzasadnienie danego wydatku, wydatki ogółem - należy wskazać wysokość wydatków ogółem (łącznie kwalifikowalne i niekwalifikowane) dla danej kategorii i pozycji kosztów w ramach danego zadania,

Jak wypełnić budżet zadaniowy – cd. wydatki kwalifikowalne - należy wskazać wysokość wydatków kwalifikowalnych dla danej kategorii i pozycji kosztów w ramach danego zadania, nazwa jednostki - należy wybrać jednostkę np.: sztuka, kilometr. cena jednostkowa - należy podać jednostkową cenę produktu lub usługi, ilość jednostek - należy podać ilość jednostek planowaną do realizacji w projekcie,

Kurs euro Kwota dofinansowania z EFRR przyznana mikroprojektowi w drodze umowy zawartej z właściwym Partnerem Projektu Parasolowego wyrażona jest w euro, podobnie jak szacunkowa wartość mikroprojektu, określona na etapie aplikowania o środki. Ryzyko kursowe spoczywa na partnerach mikroprojektu. Partnerzy mikroprojektu muszą dokonać przeliczenia kwot planowanych wydatków, które zostaną poniesione w walucie innej niż euro na euro