Alchemia czy wróżbiarstwo czyli rola doradcy zawodowego w życiu licealisty
Kim chcieliśmy być mając 16 lat ?
Problem: Absolwenci gimnazjum najczęściej wybierają przedmioty wiodące nie przez pryzmat przyszłych studiów, a jedynie własnych zainteresowań lub, co najgorsze, możliwości rekrutacyjnych
Budowanie profili klas Dyrekcja kieruje się: oczekiwaniami młodzieży, wymaganiami uczelni wyższych w zakresie przedmiotów maturalnych branych pod uwagę w procesie rekrutacji, wymaganiami uczelni wyższych w aspekcie posiadanej wiedzy.
Rola doradcy zawodowego Klasa I Wykorzystanie potencjału podstawy programowej przedmiotu: podstawy przedsiębiorczości i wiedza o społeczeństwie Możliwość objęcia wsparciem wszystkich uczniów X LO poprzez zajęcia warsztatowe z doradztwa zawodowego
Szkolny projekt
Finał projektu „Zrób coś sensownego” czyli „Dzień przedsiębiorczości X LO”
Korzyści dla uczniów: Młodzież samodzielnie przygotowuje projekt, poszukuje prelegentów, pozyskuje fundusze i sponsorów nagród Uczniowie samodzielnie prowadzą imprezę, opracowują również oprawę techniczną Społeczność szkolna ma możliwość poznania pomysłów swoich rówieśników oraz ciekawych prelegentów
„Dzień Przedsiębiorczej Młodzieży Gdyńskiej”
Targi Pracy i Edukacji w X LO „Wybierz swoją przyszłość już dziś” przy współpracy z OHP Gdynia
Targi obejmowały: Zapoznanie młodzieży w zasadą funkcjonowania OHP w Gdyni Mini targi edukacyjne Warsztaty dla uczniów klas II i III przeprowadzone przez doradców zawodowych z PUP i OHP
Prelekcja
Targi
Warsztaty
Organizacje wspierające
Alchemia czy wróżbiarstwo ? ? ?
Dziękuję za uwagę mgr Joanna Galińska galinska11@wp.pl X Liceum Ogólnokształcące im. Gdyńskich Nauczycieli Bohaterów II Wojny Światowej