Przedsiębiorczość i Marketing Katedra Przedsiębiorczości i Prawa Gospodarczego Katedra Marketingu
Przedsiębiorczość? ,,Przedsiębiorczość polega na poszukiwaniu zmiany i jej wykorzystaniu dla osiągnięcia korzyści. Ważnym elementem przedsiębiorczości jest podatność na innowacje i skłonność do podejmowania ryzyka w warunkach niepewności”. Słownik Języka Polskiego „Przedsiębiorczość jest specyficzną postawą człowieka wobec otaczającego go świata i ludzi, wyrażającą się w twórczym i aktywnym dążeniu do ulepszania istniejących stanów rzeczy, w gotowości do podejmowania nowych działań lub rozszerzania dotychczasowych i dążenia do osiągania złożonych – zwykle zwiększonych – korzyści materialnych, które prowadzą do odczuwalnego wzrostu uzyskiwanych zysków (dochodów) oraz poprawy warunków życia i pracy” Wiatrak, 2003, s. 26
Dla kogo? Rysunki opracowali studenci realizujący przedmioty prowadzone przez pracowników katedry PiPG w ramach Tygodnia Przedsiębiorczości 2013
Kim jesteśmy? Ekonomiści Psychologowie Prawnicy Dr hab. Julita Wasilczuk, Prof. PG Prof. dr hab. Ewa Grzegorzewska Dr hab. Wojciech Wyrzykowski Dr Magdalena Popowska Dr Katarzyna Stankiewicz Dr Beata Krawczyk-Bryłka Dr Marzena Starnawska Dr inż. Anita Richert –Kaźmierska Dr inż. Krzysztof Zięba Dr Paweł Ziemiański Dr Przemysław Banasik Dr Mariusz Zaborowski Mgr Iwona Werno-Zadroga Kim jesteśmy? Ekonomiści Psychologowie Prawnicy Specjaliści od zarządzania Marketingowcy dr hab. inż. Dariusz Dąbrowski, Prof. PG dr hab. Anna Drapińska dr inż. Magdalena Brzozowska-Woś dr Bogumił Czerwiński dr Edyta Gołąb-Andrzejak mgr inż. Wioleta Kucharska
Przedmioty Inicjowanie działalności gospodarczej (45 godzin) warsztat kreatywności modele biznesu wybór formy prawnej i opodatkowania Mikroprzedsiębiorczość (45 godzin) księgi i ewidencje prawo pracy zamówienia publiczne softwarowy toolkit dla przedsiębiorcy zarządzanie jakością Finansowanie działalności gospodarczej (30 godzin)
Kreatywność? – proszę bardzo Interdyscyplinarne przedmioty Przedmioty prowadzone przez kilku wykładowców Przedmioty prowadzone blokowo Przygotowanie całościowe do podjęcia działalności przedsiębiorczej
Szczypta marketingu „Marketing jest to proces planowania i realizacji pomysłów, ustalenia cen, promocji i dystrybucji idei, towarów i usług do kreowania wymiany, która realizuje cele jednostek i przedsiębiorstw” P. Kotler, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005, s. 36). Marketing relacji (30 godzin)
Przedmiot do wyboru E-biznes - studenci podczas zajęć opracowują własną koncepcję serwisu internetowego e-commerce (sklep, porównywarka cenowa, aukcje itp.). Następnie opracowują do koncepcji biznes plan po to by móc wdrożyć przedsięwzięcie. lub: E-marketing - studenci podczas zajęć analizują rynek, klientów, konkurencję i opracowują projekt marketingowy dla wybranego serwisu internetowego.
Dyplomowanie Funkcjonowanie i zarzadzanie w sektorze SMP Wsparcie i finansowanie MSP Przedsiębiorcy i przedsiębiorczość Psychologia zarządzania Zarzadzanie zasobami ludzkimi, zespołami Prawne aspekty działalności gospodarczej Prawne otoczenie biznesu Komunikacja i strategie marketingowe Budowanie relacji z klientami
Zapraszamy http://zie.pg.edu.pl/kpipg