„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Opracowała: Ewa Malasiewicz
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Rodzic jako doradca zawodowy
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Mechanik Samochodowy.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Północna Izba Gospodarcza Jak przedsiębiorcy postrzegają absolwentów szczecińskich uczelni wyższych? Badanie telefoniczne przeprowadzone.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
1 Jak przekonać pracodawcę by zatrudnił kobietę? Jolanta Czarniecka imię i nazwisko wykonawcy prezentacji grupa Prezentacja.
Technik ekonomista.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Copyright © Wondershare Software Przegląd zawodów modnych i atrakcyjnych, czyli czego uczyć się dziś, aby za kilka lat znaleźć ciekawą pracę?
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
RYNEK PRACY I JEGO OCZEKIWANIA A SZKOLNICTWO ZAWODOWE mgr Mariusz Wacławek Dyrektor PCE w Chrzanowie.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa I.
Bezrobocie Suwałki 24 luty 2014 rok.
Czynniki potrzebne GIMNAZJALIŚCIE przy wyborze szkoły marzeń
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Planowanie własnej przyszłości
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Dynamika zmian istniejących na rynku pracy zawodów jest ściśle związana z tendencjami społeczno-gospodarczymi Europy i świata. Co kilka miesięcy pojawiają.
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej Technik Ekonomista
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
  wiek  doświadczenie zawodowe  opieka nad dziećmi  problemy zdrowotne  brak wolnych miejsc pracy  skala bezrobocia  wykształcenie/kwalifikacje.
GIMNAZJUM NR 12 w ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W TYCHACH. GDZIE JESTEŚMY?
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
WYBRANE WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH ROCZNIK ABSOLWENTÓW 2013 Badania losów zawodowych absolwentów WSZ Edukacja we Wrocławiu.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Logistyk.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Technik transportu drogowego
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Zawody przyszłości w Polsce i ich szanse na rynkach europejskich
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
Staże europejskie drogą do sukcesu
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Zapis prezentacji:

„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR” To, co warto byś wiedział, zanim podejmiesz decyzję zawodową…

MYŚLENIE O PRZYSZŁOŚCI TO: wytyczenie celów, określenie środków potrzebnych do realizacji celów, wybranie technik umożliwiających optymalne dochodzenie do celów.

Cel nauki: zdobycie wykształcenia dającego szansę na: znalezienie pracy, uzyskiwanie środków na zaspokojenie potrzeb podstawowych i wyższego rzędu, umożliwiającego rozwój (samorealizację).

KIM BYĆ? Musisz sam sobie odpowiedzieć na pytania: W jakim zawodzie możesz odnieść sukces? Jaką szkołę wybrać, aby zdobyć najlepsze kwalifikacje? Jakie zawody zwiększają Twoje szanse na zdobycie pracy? Jak zaplanować przyszłość, aby wykorzystać w pełni swoje możliwości?

Jak najczęściej wybieramy zawód? Idziemy tam, .... gdzie kolega/koleżanka, gdzie kierują nas Rodzice gdzie jest najmniej kandydatów, gdzie jest najłatwiej, najbliżej, najtaniej.

Stopa bezrobocia w I kwartale 2010 roku w zależności od poziomu wykształcenia

Procentowa struktura pracujących według poziomu wykształcenia

KSZTAŁCENIE A WYKONYWANY ZAWÓD Nie wystarczy wybrać kierunek kształcenia, należy mieć świadomość i informację o tym, gdzie, w jakich zawodach i na jakich stanowiskach pracy będziesz mógł w przyszłości pracować.

Poszerzanie się zakresu wymaganych kompetencji W przypadku kadry zarządzającej przede wszystkim: umiejętność funkcjonowania w otoczeniu międzynarodowym (93,3 % wskazań ekspertów), praca w zespole i zarządzanie zespołami (91,1% wskazań), kreatywność i przedsiębiorczość (91,1 % wskazań), zarządzanie wiedzą i infobrokerstwo (91,1% wskazań), komunikacja interpersonalna, autoprezentacja, przekwalifikowalność i mobilność przestrzenna.

Poszerzanie się zakresu wymaganych kompetencji W przypadku pracowników najistotniejsze będą: przekwalifikowalność i mobilność przestrzenna (91,1% wskazań), znajomość technologii informatycznych (82,2% wskazań); znajomość języków obcych (80% wskazań), umiejętność funkcjonowania w otoczeniu międzynarodowym (73,3% wskazań).

Zanim zaczniesz szukać pracy Opanuj język obcy (perfekcyjnie). Opanuj obsługę komputera. Rozwijaj umiejętność pracy w zespole. Systematycznie dokształcaj się. Będziesz musiał zmieniać firmę, rodzaj pracy. Przygotuj się psychicznie, że możesz być bez pracy.

Zanim zaczniesz szukać pracy Musisz być aktywny i przedsiębiorczy Sektor usług ma przyszłość (!) Bierz pod uwagę możliwość zatrudnienia w krajach UE nie licz że ktoś (Państwo) znajdzie Ci pracę – to Ty musisz być aktywny i przedsiębiorczy stale obserwuj co się dzieje na rynku pracy Nie samym chlebem człowiek żyje – wybierając zawód, nie rezygnuj z marzeń i zainteresowań!

W pogoni za prestiżem, czyli najbardziej poważane zawody w Polsce W skład oceny prestiżu zawodowego wchodzi wiele elementów, takich jak: wymagany poziom kwalifikacji wykształcenia, zajmowane stanowisko, ponoszona odpowiedzialność, zakres podejmowanych decyzji,

W pogoni za prestiżem, czyli najbardziej poważane zawody w Polsce uciążliwość pracy, społeczne znaczenie zawodu, stałość i pewność pracy, możliwość uzyskania dodatkowego wykształcenia.

Procent Polaków darzących wybrane zawody dużym lub bardzo dużym poważaniem w styczniu 2009 roku Profesor uniwersytetu 84% Strażak 84% Górnik 78% Pielęgniarka 77% Lekarz 73% Inżynier pracujący w fabryce 71% Nauczyciel 70% Robotnik wykwalifikowany 69% Księgowy 64% Oficer zawodowy w stopniu kapitana 63% źródło:www.rynekpracy.pl

Średnia ocena prestiżu (skala od 1-100) oraz miesięczna mediana wynagrodzeń brutto w głównym miejscu pracy w wybranych zawodach w Polsce w 2008 roku ZAWÓD Mediana PLN Średnia ocena  prestiżu profesor uniwersytetu 7 800 81 informatyk 3 300 79 pielęgniarka 2 400 75 lekarz 3 037 74 nauczyciel 2 300 73 inżynier pracujący w fabryce 6 000 72 księgowy 3 000 70 sędzia 5 500 69 kierowca autobusu 2 000 68 adwokat 5 000 67 dziennikarz 3 200 65 policjant 63 sprzedawca w sklepie 1 626 sprzątaczka 1 450 62 makler giełdowy 4 341 59 robotnik budowlany niewykwalifikowany 56 poseł na sejm 12 461,83* 45