Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
POPRAWA GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ AGLOMERACJI EŁK Zgodnie z postępem w zgodzie z naturą BENEFICJENT PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI SP. Z O.O.
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Budowa komunikacji pomiędzy terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii w Stargardzie Szczecińskim, a krajowym systemem dróg wraz z uzbrojeniem.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Nazwa projektu: „Polepszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej w obrębie ulic Różana - Lniana w Koszalinie” GMINA MIASTO KOSZALIN.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Inwestycje drogowe Miasta Białegostoku - aktualności.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
NOWE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW DROGOWYCH. 22 wnioski o dofinansowanie 18 umów o dofinansowanie Projekty GDDKiA w POIŚ
Inwestycje prowadzone przez spółkę Infrastruktura EuroPoznań2012.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Kolej wraca na Warmię i Mazury
Leśle trasy rekreacyjne TPK – część sopocka
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
Regionalne warsztaty TAF TSI
PRZEBUDOWA UL. OŁTASZYŃSKIEJ
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Dofinansowanie UE [PLN]
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku
Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. św. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu – BiT-City.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w obszarze gospodarki wodno-ściekowej
ETAPOWANIE ROBÓT "Przebudowa ul. Włodarzewskiej na odcinku od ul
Kolej lepiej połączy Pomorze
Program Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Rozbudowa i remont mostu drogowego im. J. Piłsudskiego Toruń,
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Zapis prezentacji:

Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r.

HISTORIA PROJEKTU Mapka, opis zakresu realizacji projektu 2002 – 2007 Opracowanie Studium Wykonalności w ramach finansowania z Funduszu Spójności Zadanie Nr 3 - modernizacja odcinka ciągu E 30 Zabrze – Kraków (Podłęże) km 17,585 – 16,500 i odcinka ciągu C-E 30 Kraków Mydlniki – Podłęże km 2,290 – 32,951 2012 Wpisanie projektu na listę projektów dofinansowanych z Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) 2014 – 2015 Opracowanie Studium Wykonalności w ramach finansowania z budżetu (dla przedmiotowego odcinka) Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla Projektu pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów Wybór wariantu inwestycyjnego Opracowanie Dokumentacji Projektowej w ramach finansowania POIiŚ Dokumentacja projektowa na modernizację linii kolejowej E30 na odc. Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odc. Kraków Główny - Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów w ramach projektu POIiŚ 7.1-74 2016 Podpisanie Grant Agreement nr INEA/CEF/TRAN/M2015/1135887 z dn. 04.11.2016 r. 2017 Podpisanie Umowy o dofinansowanie nr CEF/025/2015 z dn. 29.03.2017 r. 2016 – 2017 Pozyskanie decyzji administracyjnych 18.04.2017 Planowane podpisanie umowy na roboty Mapka, opis zakresu realizacji projektu

FINANSOWANIE INWESTYCJI W ramach perspektywy finansowej POIiŚ 2007-2013 Nazwa projektu: POIiŚ 7.1-74 Dokumentacja projektowa na modernizacje linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów WPIK nr 45 KR. ŁOBZÓW KRAKÓW GŁÓWNY KR. GRZEGÓRZKI KR. ZABŁOCIE KR. PŁASZÓW KR. PROKOCIM KR. BIEŻANÓW KR. ZŁOCIEŃ KOKOTÓW WĘGRZCE WIELKIE RUDZICE W ramach perspektywy finansowej POIiŚ 2007-2013 Nazwa projektu: POIiŚ 7.1-74 Dokumentacja projektowa na modernizacje linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów KPK nr 1.039 W ramach perspektywy finansowej CEF 2014-2020 Nazwa projektu: CEF Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej KPK nr 1.094 Mapka, opis zakresu realizacji projektu

Wartość umowy na roboty budowlane Projekt umieszczony jest na liście podstawowej – CEF Wartość umowy na roboty budowlane 966 254 611,44 zł netto Konsorcjum firm realizujących roboty budowlane STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków STRABAG Rail a.s. Železničářská čp. 1385/29, Střekov, CZ 400 03 Ústi nad Labem- Střekov, Republika Czeska STRABAG Áltálanos Épitό Kft. ul. Gábor Dénes 2. (Infopark D épület), H-1117 Budapest, Węgry Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. ul. Wielicka 28, 30-552 Kraków Mapka, opis zakresu realizacji projektu Przedsięwzięcie jest ujęte w wieloletnim programie „Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku” pod poz. 94

INFORMACJE PODSTAWOWE O MODERNIZOWANYCH LINIACH Linie kolejowe: magistralne, dwutorowe zelektryfikowane 34 obiekty inżynieryjne znaczenia państwowego w sieci międzynarodowej Długość linii objętych projektem – 19,6 km W tym: 16 km linii kolejowej nr 91 3,6 km linii kolejowej nr 133 Katowice Linia kolejowa nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Mapka, opis zakresu realizacji projektu Linia kolejowa nr 91 Kraków Główny - Medyka Rzeszów

POPRAWA KOMFORTU PODRÓŻY 2 nowe przystanki kompleksowo przygotowane do obsługi podróżnych: Kraków Grzegórzki – ul. Grzegórzecka/Dietla Złocień – ul. Złocieniowa 4 przebudowane przystanki dla kompleksowej obsługi podróżnych: Kraków Łobzów Kraków Prokocim Kokotów Węgrzce Wielkie kompleksowa informacja: system dynamicznej informacji pasażerskiej (wizualna i głosowa) czytelne oznakowanie informacje dla osób niepełnosprawnych Mapka, opis zakresu realizacji projektu 6

ZAKRES INWESTYCJI – WIĘCEJ POCIĄGÓW dodatkowa para torów aglomeracyjnych Kraków Główny – Kraków Płaszów 850 m linii kolejowej na estakadzie od ul. Kopernika do ul. Miodowej 2 dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą dodatkowy tor Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów 2 lokalne centra sterowania ESTAKADA Mapka, opis zakresu realizacji projektu 7

Estakada - linia 91 na odcinku od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej KORZYŚCI Możliwość udostępnienia nowej przestrzeni publicznej w centrum Krakowa Poprawa estetyki Mapka, opis zakresu realizacji projektu WIZUALIZACJA 8

Wiadukt - linia 91 nad ul. Grzegórzecką KORZYŚCI Zachowanie historycznego charakteru zabytkowego obiektu Poprawa estetyki Mapka, opis zakresu realizacji projektu WIZUALIZACJA 9

Estakada - linia 91 w rejonie nowobudowanego przystanku Kraków Grzegórzki przy ul. Grzegórzeckiej KORZYŚCI Stworzenie nowego węzła komunikacyjnego w centrum Krakowa - pociąg, tramwaj, autobus Możliwość budowy Park&Ride pod nowym przystankiem Mapka, opis zakresu realizacji projektu WIZUALIZACJA 10

ZAKRES INWESTYCJI – DLA KOLEI I MIASTA Mapka, opis zakresu realizacji projektu nowy przystanek przebudowany wiadukt lub most 56 obiektów inżynieryjnych – budowa, przebudowa i modernizacja 11

DLA KOLEI I MIASTA - korzyści z przebudowy obiektów kolejowych Wiadukt ul. Łokietka – całkowita przebudowa obiektu. poprawa parametrów prowadzenia ruchu drogowego i pieszego – poszerzenie jezdni do 6 m, nowe chodniki.   Wiadukt ul. Miodowa – budowa nowego (dodatkowego) obiektu – funkcja przejścia pod torami. oddzielenie ruchu kołowego od rowerowego i pieszego, poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu. Most rzeka Serafa / ul. Złocieniowa – całkowita przebudowa obiektu. dopuszczenie dwukierunkowego ruchu drogowego – poszerzenie jezdni do 5 m, nowe chodniki oraz bezkolizyjne dojście na perony nowego przystanku osobowego. Mapka, opis zakresu realizacji projektu 12

INWESTYCJA W LICZBACH 2 nowe przystanki 4 przebudowywane stacje kolejowe 4 przebudowywane przystanki osobowe 2 dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą 850 m estakad kolejowych 50 km modernizowanych torów 55 km modernizowanej sieci trakcyjnej 200 nowych rozjazdów kolejowych 2 nowe Lokalne Centra Sterowania i Sygnalizacji (LCS)

KORZYŚCI Z REALIZACJI PROJEKTU Poprawa komfortu podróży (bezpieczeństwo, krótszy czas podróży) Nowoczesna infrastruktura pasażerska (funkcjonalne stacje, przystanki) Dostępność kolei dla osób o ograniczonej możliwości poruszania Łączenie kolei i transportu miejskiego –„nowe węzły przesiadkowe” Wygodne podróże aglomeracyjne - dodatkowe tory to więcej pociągów m.in. na odcinku: Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów Lepsza ochrona środowiska naturalnego wzdłuż linii kolejowej Mapka, opis zakresu realizacji projektu

RAMOWY HARMONOGRAM REALIZACJI Czas realizacji przedsięwzięcia – 48 miesięcy od podpisania umowy 07.2017 – planowane rozpoczęcie robót budowlanych, zamknięcie toru nr 1 na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów 09.2017 – realizacja zamknięć torowych na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, równoczesna realizacja robót budowlanych na całym odcinku objętym Umową Planowane zakończenie robót – 12.2020 Ramowy harmonogram realizacji uwzględnia możliwość ciągłego prowadzenia ruchu pociągów po jednym torze Szczegółowy harmonogram realizacji zostanie przedstawiony przez Wykonawcę po podpisaniu Umowy Mapka, opis zakresu realizacji projektu

Ponad 4 mld zł Kraków – nowe możliwości dzięki kolei wartość projektów KPK, które służą aglomeracji krakowskiej POIiŚ 7.1-11.1 ,,Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze - Katowice – Kraków’’ POIiŚ 7.1-21 ,,Budowa połączenia kolejowego MPL „Kraków - Balice” z Krakowem, odcinek Kraków Główny - Mydlniki – Balice’’ POIiŚ 7.1-30 ,,Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” POIiŚ 5.2-2. ,,Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki” POIiŚ 7.3-7 ,,Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej ” POIiŚ 7.1-11.1 POIiŚ 7.3-7 POIiŚ 5.2-2 POIiŚ 7.1-30 POIiŚ 7.1-21 Mapka, opis zakresu realizacji projektu 16

Dziękuję za uwagę