Projekt edukacyjny "Moje zachowanie świadczy o mnie, czyli dobre wychowanie na.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak być grzecznym i miłym? - czyli kurs savoir - vivre w pigułce
Advertisements

Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PYT. 1 CZY PRZED LEKCJAMI ZJADASZ W DOMU I Ś NIADANIE Jedynie 44% badanych uczniów zawsze zjada w domu śniadanie, a przecież wiadomo, że jest to najważniejszy.
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 13 w Tarnowskich Górach.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
TIK w naszej szkole Ile jest komputerów w naszej szkole? Do czego służą? Kto z nich korzysta? Wszystkiego dowiecie się podczas tej prezentacji.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Projekt Edukacyjny Zdrowym by ć zdrowo ż y ć. Cele projektu kształtowanie zdrowego stylu życia poprzez właściwe zachowania, przyzwyczajenia i nawyki prozdrowotne.
W PIĄTEK Z KAŚKĄ NA ROLKI W PONIEDZIAŁEK KLASÓWKA Z MATMY
Rola książki w życiu człowieka
Nauczyciel świadkiem wiary w szkole
Savoir-vivre SZKOŁA-TEATR -MUZEUM
Ucz i ucz się z TIK!.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Podstawa programowa WF założenia
Koniczyna Bartek Pulpet I rodzina Danuta Zawadzka
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Dlaczego trzeba się uczyć?
Należymy do szkolnego radiowęzła ZSZ nr4 w Opolu od kiedy tylko przyszliśmy do tej szkoły zajmujemy się tym ponieważ nie tylko kochamy muzykę, ale także.
Nazwisko nauczyciela – klasa X
Czytanie Książek i nie tylko… .
Po obejrzeniu tej prezentacji:
Szkoła Podstawowa w Chabielicach
Program profilaktyczno-wychowawczy
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
Podstawa programowa WF założenia
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Dlaczego warto czytać?.
Wykonała Milena Fiedorowicz
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
Zachowanie przy stole - klasa II GB.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Szkolny Festiwal Czytelniczy
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
DBI 2019 – Jak minął ten dzień?
„Jak rozmawiać z dziećmi”
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny "Moje zachowanie świadczy o mnie, czyli dobre wychowanie na co dzień" Realizowany w KLASIE V

Przypomnijmy : Savoir - vivre to: savoir - wiedzieć, vivre - żyć znajomość życia czyli ogłada, dobre maniery, bon-ton, konwenans towarzyski, etykieta

Zasady savoir-vivre'u poznaliśmy w różnych sytuacjach życia takich jak: nakrywanie i podawanie do stołu sztuki jedzenia, wyglądu, prezencji np. postawy, higieny i właściwego ubioru, form towarzyskich - w rodzinie, na przyjęciach komunikacji telefonicznej zachowania się w szczególnych sytuacjach. Czytaliśmy fragmenty książek i oglądaliśmy prezentacje w komputerze

Rozwiązywaliśmy krzyżówki. Rozwiązaniem ich były hasła czyli formy grzecznościowe   1 D Ł O Ń 2 P R Z E A S M 3 W I K 4 U T Ę J 5 N 6 7 Y C 8 Hasło: DZIĘKUJĘ

Każdy chciał być pierwszy !

Angelika Wojciechowska. Gratulujemy!! Najszybciej i poprawnie krzyżówkę rozwiązała Angelika Wojciechowska. Gratulujemy!!

A oto nasze kolejne zajęcia Każdy z nas przyswoił wiersz zamieszczony w książce Bożeny Piergi „Wychowanie wierszem” .Będziemy je za chwilę prezentować. Trochę nam to zajęło czasu. Musieliśmy ćwiczyć recytację z uwzględnieniem znaków interpunkcyjnych oraz intonację. Pani wychowawczyni nam nie przepuściła żadnej lekcji wychowawczej.

I jeszcze ćwiczymy

Wykonaliśmy w klasie gazetkę

Stworzyliśmy „ Kulturalne drzewo” Staramy się te zwroty grzecznościowe stosować na co dzień.

Stworzyliśmy drzewo dobrych manier

Układaliśmy KODEKS KULTURALNEGO UCZNIA. Umieściliśmy go na gazetce w naszej klasie. Każdy punkt dokładnie omówiliśmy. Według nas najważniejsze punkty kodeksu to: Dba o czystość w szkole, szanuje prace innych. Okazuje szacunek każdej osobie. Pomaga innym, daje dobry przykład młodszym. Nie używa wulgarnych słów. Nie stosuje przemocy wobec kolegów i koleżanek. Jest zawsze przygotowany do lekcji. Na lekcjach jest grzeczny: nie żuje gumy, ma wyłączoną komórkę. Jest zawsze czysto i schludnie ubrany Jest zawsze punktualny, terminowy, życzliwy. W spokojny sposób przedstawia swoje racje. Na co dzień używa zwrotów i form grzecznościowych. Umie słuchać innych. Potrafi zachować się przy stole podczas uroczystości klasowych. Pamięta o stroju galowym i potrafi go dobrać w zależności od okazji. W czasie przerw uczestniczy w bezpiecznych zabawach. Nauczyciele dokonali wyboru najbardziej kulturalnego ucznia w klasie Pani wychowawczyni już wie. Z niecierpliwością oczekujemy na werdykt.

Porozmawialiśmy na temat zachowania się w stosunkach panujących w szkole i relacjach uczeń-uczeń. Angelika i Wiktoria podsumowały dyskusję. 1.Nie rozmawiamy z nikim na ucho w gronie koleżanek i kolegów 2.Nie używamy wulgarnych słów 3.Podczas rozmowy przesadnie nie gestykulujemy, ani nie wzruszamy ramionami, 4.Nie pokazujemy palcem i wyśmiewamy innych kolegów 5.W towarzystwie nie plujemy na podłogę 6.Jeśli znajdujemy się w grupie mówimy do wszystkich, a nie tylko do jednej osoby.

3.Spóźnianie się na zajęcia szkolne 4.Używanie wulgaryzmów A oto lista naszych zachowań naruszająca dyscyplinę w szkole: 1.Przeszkadzanie w toku lekcyjnym: głośne rozmowy, wygłupianie się, komentowanie słów nauczyciela, bierność ucznia w trakcie lekcji 2.Agresywne reakcje, wrogie zachowanie w stosunku do innych uczniów i nauczycieli, 3.Spóźnianie się na zajęcia szkolne 4.Używanie wulgaryzmów 5. Bójki i pobicia ( używanie agresji fizycznej ) 6.Kradzieże 7.Zjawisko „ kozła ofiarnego” - (izolowanie, odrzucenie)

Jest to element naszej tradycji i kultury. Angelika Wojciechowska Wypowiadaliśmy się na piśmie : „Dlaczego warto znać i stosować zasady kulturalnego zachowania się?” Formy towarzyskie są po to, abyśmy swym zachowaniem nie obrażali innych. Dobre maniery świadczą o naszej wartości. Marek Zielniewicz Jest to element naszej tradycji i kultury. Angelika Wojciechowska Na podstawie zachowania oceniamy innych i sami jesteśmy oceniani Krystian Niedziela Zachowanie się zgodnie z zasadami dobrego wychowana zjednuje sympatię i szacunek innych ludzi. Mateusz Solak

Naruszenie reguł obyczajowych może powodować ośmieszenie to jest drwiący uśmiech, ironiczne spojrzenie. Bartek Borowski Im lepsze opanowanie zasad kulturalnego zachowania się, tym lepsze samopoczucie. Nie musimy zastanawiać się, jak się zachować w danej sytuacji i obawiać się ośmieszenia. Kacper Śleziona Dzięki dobrym manierom ułatwiamy życie starszym i słabszym, nie zakłócamy życia innym. Wiktoria Kaźmierczak Możemy być pewni, że po okazaniu ludziom życzliwości, oni odwdzięczą nam się tym samym. Np. "Dzień dobry" skierowane w stronę sąsiada. Mateusz Borowski

Wykonaliśmy prace plastyczne: „ Mój wygląd świadczy o mnie”

Wcieliliśmy się w aktorów Wcieliliśmy się w aktorów. Odgrywaliśmy scenki zachowania się w różnych sytuacjach w życiu.