LABORATORIUM KOMPETENCJI ZAWODOWYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZESPÓŁ LECZENIA ŚRODOWISKOWEGO SZPITALA BIELAŃSKIEGO W WARSZAWIE
Advertisements

Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
PRACA SOCJALNA.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Warsztaty zawodoznawcze
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PARTNERA PROJEKTU COGITO ERGO.
MORS Międzyresortowy Ośrodek Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja projektu Rok szkolny
Czym jest doradztwo zawodowe?
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
 Innowacyjny, nowoczesny, unikalny w skali kraju kierunek studiów społecznych  Interdyscyplinarny charakter studiów pozwalający łączyć wiedzę socjologiczną.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
POLSKI PLAN ALZHEIMEROWSKI (założenia)
Dr n. med. Zbigniew Pawłowicz Dyrektor Centrum Onkologii
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
C E L E Kielce r. XXIII Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP : SDSiZ RP K I.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Cele projektu CELE GŁÓWNE  Poszerzenie w iedzy o zjawiskach społecznych i interpersonalnych  Rozwój kompetencji interpersonalnych i intrapsychicznych.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doskonalenie zawodowe pracowników innych zawodów istotnych z punktu widzenia funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w obszarach istotnych dla zaspokojenia.
m.st. Warszawa | Działania m.st. Warszawy na rzecz społeczności LGBT+
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Psychiatria Dzieci i Młodzieży – Kopciuszek Medycyny
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Katarzyna Bublewicz-Guzy
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

LABORATORIUM KOMPETENCJI ZAWODOWYCH

Warsztaty dla wszystkich profilów - interdyscyplinarne Społeczny Kliniczny Ilościowy prof. UAM dr hab. Błażej Smykowski dr Dominika Górska dr Dorota Mroczkowska Warsztaty dla wszystkich profilów - interdyscyplinarne Warsztaty dla profilu klinicznego i społecznego Warsztaty dla każdego profilu Ewaluacja końcowa

Warsztaty dla wszystkich profilów Warsztat interdyscyplinarny – budowania umiejętności współpracy w zespołach interdyscyplinarnych Maj 2017 (5 grup) x 10 h

Warsztaty dla profilu klinicznego i społecznego Warsztaty kompetencji zawodowych –(3 warsztaty) Wizyty studyjne (2 wizyty) Pisanie i prezentacja projektu (3 wykład 1.03.2017, pisanie projektu – 3 osobowe grupy, prezentacja projektu)

Warsztaty profilu społecznego Zastosowanie nowoczesnych technologii w uczeniu się nauczaniu Trening umiejętności poradnictwa zawodowego Trening animacji i aktywacji grup i organizacji 17 16 Zakres nowych technologii nauczania i uczenia się Gry rywalizacyjne i motywujące Rozwijanie kompetencji doradczych Narzędzia badawcze - testy i kwestionariusze Diagnozowanie potrzeb społecznych Strategie planowania i projektowania animacji 02 03 04 D. Dziedzic T. Chirkowska-Smolak P. Wiliński Rosińska D. Rosiński

Warsztaty profilu klinicznego Pomoc psychologiczna w kobietom w sytuacji okołoporodowej Pomoc psychologiczna osobom starszym Pomoc psychologiczna osobom z chorobą nowotworową 17 16 Konteksty pomocy psychologicznej – ciąża, poród, narodziny Okołoporodowe zespoły adaptacyjne Strategie i procedury pomocy Osoby starsze a psychoterapia indywidualne i grupowa Studium przypadku Umiejętności pomocy psychologicznej Prewencja a zadania psychologa klinicznego Pomoc pacjentowi i rodzinie z chorobą nowotworową Opieka paliatywna Pomoc personelowi medycznemu 02 03 04 M. Stawicka M. Wojciechowska M. Mielcarek A. Bobowska S. Czarnecka-Tomkowiak I. Jóźwiak M. Adamczak B. Kaczmarek B. Kędziora – Antkowiak A. Frączek

Wizyty studyjne – profil społeczny Metody aktywizacji lokalnej wspólnoty i budowania kompetencji społecznych Biedrusko koło Poznania - zapoznanie się z działaniami lokalnych liderów i organizacji, twórców klubu dla dzieci i młodzieży "CIAO„ Leszno –pierwsze miasto w Polsce realizujące autorskie projekty tak zwanej "modelowej rewitalizacji„ - obserwacja spotkania z osobami z zespołu zarządzającego programem partycypacji społecznej

Wizyty studyjne – profil kliniczny 1 wizyta - wyjazd do wzorcowej placówki pobytu stacjonarnego i dziennego w okolicach Berlina (termin ustalany) 2 wizyta - udział w jednej z dwóch placówek: Wielkopolskie Centrum Onkologii ul Garbary D. Gołąb psychoonkolog (21.04.2017) 2) Specjalistyczny Zespół Opieki Zdrowotnej nad Matka i Dzieckiem oraz  Szpital Wojewódzki ul. Juraszów w Poznaniu M. Wojciechowska położna i psycholog (23.03.2017)

Obciążenie godzinowe – profil społeczny i kliniczny 3 warsztaty – po 1 w miesiącu (50h) 2 wizyty studyjne (12h) Projekt – uczenie się, konsultacje, prezentacje (18h) Warsztat budowania umiejętności współpracy (10h) Razem 95h

Tematyka zajęć – profil ilościowy Narzędzia technologiczne w badaniach sondażowych i ilościowych Moduły badawcze CADAS: CATI, CAWI, CAPI, PAPI, MOBI Parametry przebiegu realizacji badania Programowanie narzędzi badawczych Bazy danych i próby w badaniach ilościowych Obróbka danych sondażowych

Analiza danych ilościowych: Excel oraz pakiety "open„ Analiza danych ilościowych: SPSS Analiza danych ilościowych: CADAS Raportowanie danych ilościowych

Wizyty studyjne – profil ilościowy 1 wizyta - -firma Pactor Badania Społeczne, dr hab. P. Jabkowski (17.02.2017 Poznań) 2 wizyta - kwiecień - firma CASAD Software, dr hab. P. Jabkowski, (termin ustalany Warszawa)

Rozkład zajęć i ich tematyka – profil ilościowy Warsztaty interdyscyplinarne - budowania umiejętności współpracy w zespołach interdyscyplinarnych - (10h) Realizacja projektu (20h) Wizyty studyjne (20h) Bloki zajęciowe (60h) Razem 110h

Ewaluacja końcowa Warunek uzyskania świadectwa ukończenia LKZ (plus obecność na 80% zajęć – podstawą jest lista obecności) Pytania dostosowane do wiedzy ogólnej oraz umiejętności uzyskanych na zajęciach

Dziękuję za uwagę

Terminy i tematy – ludzie starsi Choroby somatyczne i zaburzenia psychiczne u osób starszych, aspekty medyczne i psychologiczne starości – zagadnienia praktyczne, studia przypadków  Psychoterapia osób starszych – indywidualna i grupowa  Psycholog w placówce, możliwości, sposoby podejmowania działań Rodzina w obliczu starzenia się jej członków i przemiany pokoleń – rola psychologa. j

Terminy – warsztaty pomocy psychologicznej okołoporodowej 18.02.2017 (sobota) gr. 1 Magdalena Stawicka 9.00-15.00 6h 19.02.2017 (niedziela) gr. 1 Małgorzata Wojciechowska 9.00-17.00 8h 20.02.2017 (poniedziałek) gr. 1 Magdalena Stawicka 16.30-19.30 3h 25.02.2017 (sobota) gr. 2 Małgorzata Wojciechowska 9.00-17.00 8h 26.02.2017 (niedziela) gr. 2 Magdalena Stawicka 9.00-18.00 9H

Terminy – warsztaty pomocy psychologicznej chorym onkologicznie Grupa 1 - 31.03.17 -  Anna Frączek ( prawdopodobnie 15 - 20) Praca z pacjentem i jego rodziną w momencie badań i rozpoznania choroby nowotworowej  01.04.17 - Justyna Kędziora - Antkowiak (prawdopodobnie 9-17) Praca z pacjentem onkologicznym po rozpoznaniu choroby i w trakcie leczenia. Praca z personelem medycznym Grupa 2 -  01.14.17( prawdopodobnie 9-14) Praca z pacjentem i jego rodziną w momencie badań i rozpoznania choroby nowotworowej  02.04.17 - Justyna Kędziora - Antkowiak (prawdopodobnie 9-17) Praca z pacjentem onkologicznym po rozpoznaniu choroby i w trakcie leczenia. Praca z personelem medycznym Justyna Kędziora - Antkowiak pracuje w WCO, pracowała w opiece paliatywnej. Zdobyła dyplom 101 z AT oraz ukończyła pierwszy rok szkolenia psychoterapii i poradnictwa z Analizy Transakcyjnej.