Postępowania Prezesa UOKiK w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów dotyczące reklam suplementów diety.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak utrzymać marżę w aptece przy niskich cenach leków? Adam Smeja, Dariusz Nowak KEREL konsultacje i wdrożenia Warszawa październik 2006 rok.
Advertisements

PRAWO DO OCHRONY ZDROWIA
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Oś 1 Działania informacyjne i promocyjne 9 listopad 2009 r.
© 2012 Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy spólka komandytowa adw. Paulina Kieszkowska-Knapik Partner Ustawa refundacyjna a leki szpitalne.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Audyty w zakresie wydatkowania funduszy strukturalnych w Perspektywie.
Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA
Działania: 132 Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności 133 Działania informacyjne i promocyjne Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych Wydział Nadzoru Rynku.
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
KALENDARZ LEKARZA PRAKTYKA NA NAJBILŻSZE MIESIĄCE
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Wydział Oceny Technologii Medycznych
Odwrócony łańcuch dystrybucji
Inicjatywa Ustawodawcza
Sektor Aplikacji Medycznych
UDZIAŁ LEKARZY W REKLAMIE PRODUKTU LECZNICZEGO – WYBRANE ASPEKTY
Narażenie zawodowe pracowników zatrudnionych przy zbieraniu i składowaniu odpadów komunalnych na negatywne skutki zdrowotne – studium przypadku choroby.
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Wspieranie świadomych i prozdrowotnych wyborów przez konsumentów w Polsce na przykładzie programu „Wiem, co wybieram” Wojciech Tomczak kierownik ds. PR.
Technik Organizacji Reklamy
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
PZU Ubezpieczenie Lekowe Grupowe ubezpieczenie lekowe Opieka Medyczna
Prawo ochrony konsumentów
Pasieka Murawscy Łukasz Murawski Mistrz pszczelarz.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Konsument.
Główne problemy ochrony zdrowia w krajach UE:
Strategie promocji.
RECEPTA.
Personel apteczny.
Prawne aspekty udzielania pożyczek w internetowym kanale dystrybucji Wrocław, 24 marca 2015 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
DZIAŁANIA ZREALIZOWANE W RAMACH PROGRAMU EDUKACYJNEGO „BĄDŹMY ZDROWI- WIĘMY WIĘC DZIAŁAMY ” „WIEM, CO JEM” (ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1) Celem programu była:
Dobre praktyki deklaracji marketingowych w świetle raportu Komisji Europejskiej Katarzyna Łubińska Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków.
Finansowanie podmiotów reintegracyjnych w perspektywie finansowej Katowice r. Śląski Kongres Centrów i Klubów Integracji Społecznej.
Czynniki ryzyka związane ze zdrowiem i chorobami
Europejska Akademia Pacjentów w obszarze innowacyjnych terapii Informacje wprowadzające dotyczące nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii Monitorowanie.
Projekt jest finansowany ze środków Komisji Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 1 Konsumencie dokonuj świadomego wyboru! Żądaj rzetelnej.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
Dlaczego refundacja leków sierocych wymaga szczególnego podejścia? Krzysztof Łanda HTA Audit.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Przewodnik
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Samoregulacja w reklamie
Podlaski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku
OWOCE – SMACZNE I ZDROWE
Wpływ dietetycznego środka specjalnego przeznaczenia medycznego Nutramil® Complex na proliferację komórek nowotworowych czerniaka linii WM266-4 Mariola.
Ewelina Piasna-Słupecka:
SEGMENTACJA RYNKU.
Opieka farmaceutyczna – jak powinna wyglądać?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Publiczne prawo konkurencji
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Publiczne prawo konkurencji
Oferta PARP z funduszy UE w latach
Zapis prezentacji:

Postępowania Prezesa UOKiK w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów dotyczące reklam suplementów diety

Postępowania dotyczą praktyk reklamowych: 1. Aflofarm Farmacja Polska sp. z o.o. - RenoPuren zatoki hot - RenoPuren zatoki junior 2. Aflofarm Farmacja Polska sp. z o.o. - Magmisie 3. Walmark sp. z o.o. - Pneumolan Plus - Pneumolan 4. Olimp Laboratories sp. z o.o. - Chela Mag B6 5. Logihub Sp. z o.o. - Green Magma

RenoPuren zatoki hot i RenoPuren zatoki junior Aflofarm Farmacja Polska sp. z o.o. - RenoPuren zatoki hot - RenoPuren zatoki junior

RenoPuren zatoki hot Zarzuty dotyczą filmów reklamowych suplementu diety RenoPuren zatoki hot, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez: sugerowanie i stwarzanie wrażenia, że produkt ten posiada właściwości lecznicze, przypisywanie środkowi spożywczemu działania i właściwości, których on nie posiada oraz przypisywanie właściwości zapobiegania chorobom oraz leczenia chorób ludzi.

RenoPuren zatoki hot

RenoPuren zatoki hot

RenoPuren zatoki hot

RenoPuren zatoki hot

RenoPuren zatoki junior Zarzuty dotyczą filmów reklamowych suplementu diety RenoPuren zatoki junior, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez: sugerowanie i stwarzanie wrażenia, że produkt ten posiada właściwości lecznicze, przypisywanie środkowi spożywczemu działania i właściwości, których on nie posiada oraz przypisywanie właściwości zapobiegania chorobom oraz leczenia chorób ludzi.

RenoPuren zatoki junior

RenoPuren zatoki junior

RenoPuren zatoki junior

RenoPuren zatoki junior

RenoPuren zatoki junior

Magmisie Aflofarm Farmacja Polska sp. z o.o. - Magmisie

Magmisie Zarzuty dotyczą reklam suplementu diety Magmisie, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez: sugerowanie, że źródłem problemów z aktywnością fizyczną, koncentracją czy rozdrażnieniem u dzieci jest niski poziom magnezu, a problemy te należy rozwiązać poprzez podanie dziecku suplementu diety Magmisie, nieczytelne wskazywanie lub niewskazywanie, że produkt Magmisie jest suplementem diety.

Magmisie Zarzuty dotyczą także reklam suplementu diety Magmisie, które: wykorzystują w reklamach postać pedagoga szkolnego w sposób sugerujący, że jest on specjalistą w zakresie diagnozowania i zalecania terapii w przypadku dolegliwości dzieci o charakterze medycznym, a także sugerują udzielenie szczególnej rekomendacji przez pedagoga szkolnego suplementu diety Magmisie przy przedstawionych w reklamach problemach dzieci, podczas gdy w kompetencjach zawodowych pedagoga szkolnego nie mieści się doradztwo w zakresie wiedzy medycznej/farmaceutycznej.

Magmisie

Magmisie

Magmisie

Pneumolan Plus i Pneumolan Walmark sp. z o.o. - Pneumolan Plus - Pneumolan

Pneumolan Plus Zarzuty dotyczą filmów reklamowych suplementu diety Pneumolan Plus, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez: sugerowanie i stwarzanie wrażenia, że produkt ten posiada właściwości lecznicze, przypisywanie środkowi spożywczemu działania i właściwości, których on nie posiada oraz przypisywanie właściwości zapobiegania chorobom oraz leczenia chorób ludzi.

Pneumolan Plus

Pneumolan Plus 24 24

Pneumolan Plus 25 25

Pneumolan Zarzuty dotyczą filmów reklamowych suplementu diety Pneumolan, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez: sugerowanie i stwarzanie wrażenia, że produkt ten posiada właściwości lecznicze, przypisywanie środkowi spożywczemu działania i właściwości, których on nie posiada oraz przypisywanie właściwości zapobiegania chorobom oraz leczenia chorób ludzi. Wydaje się, że Golden Gates i Protected Noble Metals w rzeczywistości handlują złotem. Spółkom tym przyglądało się już ABW na polecenie Prokuratury Okręgowej w Katowicach. Poprosiliśmy Prokraturę o informacje. Natomiast nie mamy pewności co do działań Emgol­dex. Na stornie jednego z pośredników widnieje informacja, że spółka jest powiązana z Gold & Silver Phy­si­cal Metals KG z Monachium. 26 26

Pneumolan 27 27

Pneumolan 28

Pneumolan 29 29

Chela Mag B6 Olimp Laboratories sp. z o.o. - Chela Mag B6

Chela Mag B6 Zarzuty dotyczą reklam suplementu diety Chela Mag B6, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez: zastosowanie sformułowań, że suplement diety Chela Mag B6 jest jest „najczęściej polecanym przez farmaceutów magnezem na rynku” i „najczęściej polecanym przez farmaceutów preparatem magnezowym w Polsce” bez wskazania jakie są podstawy takich twierdzeń, odwoływanie się do autorytetu zawodowego farmaceuty w ten sposób, że osoba grająca w reklamie farmaceutkę spośród dostępnych na rynku preparatów magnezowych poleca wyłącznie Chela Mag B6 co może sugerować konsumentom szczególną rekomendację tego produktu przez farmaceutów, budząc skojarzenia z produktami leczniczymi.

Chela Mag B6 Kolejny zarzut dotyczy zamieszczenia na stronie www.chelamagb6.pl informacji które mogą być nieprawdziwe, tzn.: sformułowania: „(…) Farmaceuci uznali produkt za najbardziej godny poleceniu pacjentom”, podczas gdy w ramach badania opinii farmaceuci wykazywali dowolną liczbę preparatów magnezowych, które zamierzają polecać, bez wskazywania preparatu najbardziej godnego polecenia.

Chela Mag B6

Green Magma Logihub Sp. z o.o. - Green Magma

Green Magma Zarzuty dotyczą reklam suplementu diety Green Magma, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez: rozpowszechnianie przekazów informujących o refundacji tego produktu tj. sugerowanie, że produkt jest wpisany w wykaz refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych, których częściowe lub całkowite koszty pokrywa Narodowy Fundusz Zdrowia, zastosowanie sformułowania: „zadzwoń zanim uprzedzą Cię inni” sugerującego, że liczba produktów objętych promocją jest ograniczona.

Green Magma Kolejne zarzuty dotyczą reklam suplementu diety Green Magma, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez : zastosowanie sformułowań (np. „oczyszcza organizm z toksyn”, „działa przeciwzapalnie i dezynfekująco”) tj. przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości, których on nie posiada oraz przez przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości zapobiegania chorobom oraz leczenia chorób ludzi

Green Magma Zarzuty dotyczą też zamieszczenia na stronie www.greenmagma.pl informacji które mogą wprowadzać konsumentów w błąd poprzez: prezentowanie akcji promocyjnej „Gwarancja satysfakcji” w sposób sugerujący, że w przypadku braku zadowolenia konsumenta z zakupu suplementu diety Green Magma będzie on mógł zwrócić towar i odzyskać zwrot w wysokości 100% wydanych na niego pieniędzy bez wskazywania w sposób widoczny ograniczeń promocji.

Green Magma

Green Magma

Dziękuję za uwagę www.uokik.gov.pl