CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO i USTAWICZNEGO ‘’Elektryk” w Nowej Soli

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Advertisements

Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Oferuje kwalifikacyjne kursy zawodowe na poziomie: Szkoły Policealnej, Technikum, Zasadniczej Szkoły Zawodowej LIDER KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Zespół Szkół.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Kształcenie zawodowe w Gdańsku Gdańska Rada Oświatowa 11 grudnia 2008 r.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Paulina Franczak kl. I THT. Zespół Szkół Ekonomicznych nr 2 w Krakowie.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 22 Technikum nr 22 Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 22.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK”
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 18 im. Mikołaja Reja w Łodzi ul. Edwarda 41 „POLIGRAFIK” 18.pl
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Analiza wynagrodzeń nauczycieli za 2011 r. Opracowanie przygotowane przez Wydział Edukacji i Spraw Społecznych.
1 Kształtowanie sieci szkolnictwa ponadgimnazjalnego w Powiecie Starogardzkim Perspektywa 2020.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska Sosnowiec, ul. Legionów 9 tel Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
Sześciolatek idzie do szkoły
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE w ZS Nr 1 w Olkuszu
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
NABÓR W POWIECIE KOŚCIERSKIM ROK SZKOLNY 2017/2018
MÓJ ZAWÓD.
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Programy nauczania.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
Metoda projektu.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe
„Zarządzanie szkołą” 13 listopada 2017 r.
Szkoły Branżowe w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wolinie
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum im. W. Witosa w Pławie
System szkolnictwa ponadpodstawowego
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ OFERTY SZKÓŁ
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo, Busko-Zdrój, ul. Rehabilitacyjna 1
Technik chłodnictwa i klimatyzacji
Demografia W Olsztynie zamieszkuje 1631 uczniów z rocznika 2002 roku, którzy mogą rozpocząć naukę w szkołach ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych w roku.
PLAN REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Miasto Olsztyn na rok szkolny 2019/2020 dla absolwentów gimnazjów.
Zapis prezentacji:

CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO i USTAWICZNEGO ‘’Elektryk” w Nowej Soli Grzegorz Königsberg CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO i USTAWICZNEGO ‘’Elektryk” w Nowej Soli Sulechów, 30 sierpnia 2017

Przykład dobrej praktyki w zakresie kształcenia zawodowego u pracodawców. kształcenie dualne w technikum kształcącym w zawodzie technik mechanik w porozumieniu z firmą NORD, 2. kształcenie „kombinowane” w zasadniczej szkole zawodowej – operator obrabiarek skrawających w porozumieniu z firmą NORD, 3. praktyki zawodowe uczniów technikum u pracodawcy zagranicznego w ramach programu Erasmus+

NORD napędy Podstawowe produkty: - motoreduktory, - silniki, - elektronika napędowa, - rozwiązania napędowe do stref zagrożonych wybuchem;

NORD napędy Referencje: -browar OCTOPI (USA), -fabryka czekolady ZOTTER (Austria), -lotnisko w Hamburgu (Niemcy), -walcownia metali SMS MEER (Bahrajn), -żwirownia NORSTONE (Norwegia), -elektrownia słoneczna TORRESOL (Hiszpania), -żurawie wieżowe ELECTROMECH (Indie), -oczyszczalnia ścieków ONAS (Tunezja), -teatr w Duisburgu (Niemcy);

Kształcenie zawodowe praktyczne odbywa się w: Typ szkoły - technikum zawód – technik mechanik Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Nowej Soli: Kształcenie zawodowe praktyczne odbywa się w: szkole: pracownia konstrukcji maszyn - 60 godzin, pracownia procesów produkcyjnych – 165 godzin; centrum kształcenia praktycznego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli: pracownia programowania obrabiarek sterowanych numerycznie - 255 godzin; firmie NORD Napędy Zakłady Produkcyjne w Nowej Soli – zajęcia praktyczne - 270 godzin; Jest to zatem kształcenie dualne w myśl rozporządzenia MEN w sprawie praktycznej nauki zawodu (min 30% kształcenia praktycznego w technikum odbywa się u pracodawcy)

Kształcenie zawodowe praktyczne odbywa się w: Typ szkoły – zasadnicza szkoła zawodowa, zawód - operator obrabiarek skrawających Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Nowej Soli Kształcenie zawodowe praktyczne odbywa się w: szkole: pracownia konstrukcji maszyn - 60 godzin; centrum kształcenia praktycznego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk” w Nowej Soli: pracownia programowania obrabiarek sterowanych numerycznie - 360 godzin; firmie NORD Napędy Zakłady Produkcyjne w Nowej Soli – zajęcia praktyczne – 480 godzin; Nie jest to zatem kształcenie dualne w myśl rozporządzenia MEN w sprawie praktycznej nauki zawodu; Z mojego punktu najlepszy w przypadku kształcenia uczniów zsz!!!!, pozwala on na odpowiednie przygotowanie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (egzamin CKE);

Zajęcia praktyczne – NORD technik mechanik, operator obrabiarek skrawających kształcenie odbywa się na podstawie umowy pomiędzy dyrekcjami ZSP 3 oraz NORDa, umowa podpisywana jest na każdy rok szkolny, załącznikami do umowy jest wykaz uczniów na każdy rok oraz program kształcenia praktycznego na dany rok szkolny; uczniowie, realizują zajęcia przez cały rok szkolny na wydziale obróbki pod opieką instruktora praktycznej nauki zawodu z ramienia szkoły oraz opiekuna ze strony zakładu; zajęcia w NORD-dzie realizowane są, w małych grupach w wymiarze 4 h tygodniowo w I klasie i po 6h w II i III klasie w zasadniczej szkole zawodowej oraz 6 h tygodniowo w klasie II technikum oraz 3 h tygodniowo w klasie III, w przypadku technikum w klasie II oraz III organizowane są praktyki zawodowe w wymiarze odpowiednio 4 oraz 3 tygodni, sprawdza się rozwiązanie polegające na ciągłej obecności, w firmie NORD, instruktora z ramienia szkoły, wpływa to na efektywność nauczania oraz zachowanie uczniów, ciekawym rozwiązaniem jest to, iż NORD pokrywa część kosztów wynagrodzenia instruktora ze szkoły oraz wprowadzony przez NORD system motywowania ucznia, a mianowicie stypendia, które przyznawana są dwa razy w roku szkolnym (w zakończonym roku szkolnym 12 uczniów otrzymało stypendia);

Zajęcia praktyczne – NORD technik mechanik operator obrabiarek skrawających

Zajęcia praktyczne – NORD technik mechanik operator obrabiarek skrawających

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin praktyki w 2017 roku dotyczą następujących zawodów technik elektryk, technik ekonomista oraz technik organizacji reklamy, w technikum kształcenie zawodowe odbywa się w oparciu o modułowe programy nauczania, kształcenie zawodowe odbywa się w CKZiU „Elektryk”, praktyki zawodowe odbywają się u pracodawców, ciekawym rozwiązaniem jest realizacja praktyk zawodowych u niemieckiego pracodawcy, sprawa jest o tyle ciekaw, że pracodawcą jest Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej w Berlinie (WSA Berlin);

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin instytucja rządowa podlegająca pod Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, WSA Berlin zarządza: 400 km drogi wodnej, 1000 km linii brzegowej, 17 śluzami, 20 tamami, 2 przepompowniami, 96 własnymi i 263 innymi mostami, w swej strukturze ma również działy biurowe, finansowe, marketingowe; W S A F ű r s t e n w a l d e

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin współpraca pozwala to na realizację praktyk w wielu zawodach, w ostatnich latach realizowaliśmy praktyki w następujących zawodach: technik elektryk, technik elektronik, technik mechatronik, technik ekonomista, technik teleinformatyk oraz technik organizacji reklamy, praktyki realizowane były w różnych miejscach: np. w biurach w Berlinie, na śluzach i przepompowniach w Berlinie, Kleinmachnow, Fürstenwalde, w warsztatach naprawczych w Fürstenwalde, na statkach i barkach, praktyki realizowane były w ramach programów Leonardo da Vinci oraz Erasmus i trwały od 2 do 4 tygodni,

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin w ostatnim roku szkolnym praktyki zawodowe odbyło 30 uczniów w zawodach technik ekonomista, technik elektryk oraz technik organizacji reklamy, technicy ekonomiści odbyli praktyki w biurach WSA w Berlinie; w ramach praktyk zapoznali się z funkcjonowaniem biura oraz przeszli przez większość działów biura, bardzo ciekawe praktyki odbyli technicy elektrycy oraz technicy organizacji reklamy – może to być przykład dobrej praktyki, przedstawiciel WSA Berlin zaproponował dużo wcześniej aby w ramach praktyk wykonać mural reklamujący ich instytucję; mural miał być wykonany na ścianie budynku i być doświetlony specjalnymi lampami z zainstalowanymi czujnikami załączającymi oświetlenie (zmierzchowe, zbliżeniowe itd.);

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin zadaniem techników elektryków było zaprojektowanie instalacji elektrycznej i teleinformatycznej w budynkach WSA , przygotowanie specyfikacji zapotrzebowania w języku niemieckim oraz wykonanie wszystkich prac elektrycznych; zadaniem techników organizacji reklamy było wykonanie projektu murala i to przy użyciu programów graficznych używanych w WSA Berlin (trudnością było to, iż logotyp musiał być zgodny ze wszystkimi wytycznymi WSA – kształt, rozmiary, kolory itd.), uzyskanie zatwierdzenia projektu przez dyrekcję WSA Berlin oraz wykonanie wszelkich prac graficznych; zadaniem strony niemieckiej było uzyskanie zgody na wykonanie murala, i tu zaczęły się schody, okazało się że zaplanowanej wcześniej ścianie nie może powstać mural, musiał zostać wykonany na specjalnym stelażu, pracodawca zapewnił młodzieży odzież ochronną, instruktora - elektryka z uprawnieniami, narzędzi, materiałów eksploatacyjnych, komputerów, projektora, zabezpieczenia przed deszczem;  

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin T e c h n i k e k o n o m i s t a

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin T e c h n i k e l e k t r y k

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin T e c h n i k e l e k t r y k

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin T e c h n i k e k o n o m i s t a

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin T e c h n i k o r g n i z a c j i r e k l a m y

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin T e c h n i k o r g n i z a c j i r e k l a m y

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin T e c h n i k o r g n i z a c j i r e k l a m y

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin oprócz typowych zdań wykonywanych przez uczniów w ramach praktyk, w czasie wolnym nasi uczniowie mogli skorzystać z szeregu atrakcji przygotowanych zarówno przez organizatora praktyk jak i opiekunów. m.in. zwiedzanie Berlina i Poczdamu, rejs statkiem po Teltow-kanal. przejażdżki rowerowe oraz współzawodnictwo sportowe w tenisa stołowego oraz kręglach,

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin

Praktyki zawodowe uczniów technikum Urząd Żeglugi Rzecznej i Śródlądowej – WSA Berlin

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ