WYCHOWANIE DO WARTOŚCI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Wykona ł a Weronika Przyborek PSP Potworów im. Marsza ł ka Józefa Pi ł sudskiego.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
ZNAM SWOJE PRAWA !!. Po raz pierwszy w historii prawa dziecka zostały zapisane w Konwencji Genewskiej w 1924r. Pierwszy pełny zbiór praw dziecka ukazał.
Instytucjonalne uwarunkowania realizacji koncepcji CSR w obszarze merchandisingu – zarys problemu Dr Jarosław Plichta Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
RODZINA CYWILIZACJĄ MIŁOŚCI Wioleta Stypuła. J AN P AWEŁ II W „L IŚCIE DO R ODZIN ” (1994) PISZE : „ R odzina jest to naprzód dobro bycia razem: bycie.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Święta Wielkiej Nocy są najważniejsze dla naszej wiary, gdyż ją uwiarygadniają poprzez zmartwychwstanie Jezusa.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Mówię NIE używkom – wybieram ZDROWIE Alkohol: Nie ma żadnej korzyści z picia alkoholu w kontekście zdrowia człowieka i społeczeństwa. Każda jego ilość.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Program antynikotynowy. Zajęcia - „Co i dlaczego dymi?” Najskuteczniejszym działaniem w dziedzinie profilaktyki chorób odtytoniowych jest zapobieganie.
Od pierwszaka do studenciaka z Judo
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Potrzeba jednej godziny byś poznał jego talenty.
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Prawo cywilne i handlowe – zajęcia nr 1
„Po czym Bóg im błogosławił, mówiąc do nich: «Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną” Księga.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Kilka słów o… Zasady życia społecznego
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
MAŁŻEŃSTWO TO… Gdy faryzeusze zapytali Jezusa o możliwość rozwodu, On odpowiedział: Czy nie czytaliście, że Stwórca od początku stworzył ich.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
ORGANIZACJA.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Spotkanie ze Słowem Mt 5, Z Ewangelii według świętego Mateusza:
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Moje szczęście.
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
BUDDYZM.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka 20 listopada 2017
Rzecznik Praw Dziecka.
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
SZANSA Stowarzyszenie dla Dzieci i Młodzieży
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
Cieszę się bo dwoje zakochanych ludzi jest wspaniałym dowodem na to,  że całość może być doskonalsza, niż jej poszczególne części. Sam człowiek.
„A nie upodabniajcie się do tego świata, ale się przemieńcie przez odnowienie umysłu swego, abyście umieli rozróżnić, co jest wolą Bożą, co jest dobre,
Przedszkole Promujące Zdrowie
DLACZEGO CZŁOWIEK TAŃCZY?
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Wielki Post - czas powrotu 8 klasa szkoły podstawowej.
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 1
Zapis prezentacji:

WYCHOWANIE DO WARTOŚCI „Aby dzieciom było dobrze w świecie, a innym z nim”. listopad 2016

Co chcielibyśmy przekazać dzieciom, by wyrosły na szczęśliwych, „dobrych i porządnych” ludzi? Które wartości są najważniejsze? Jak je przekazywać młodym ludziom? System wartości człowieka budowany jest przez 1.rodziców i rodzinę 2.nauczycieli 3.kolegów czy środowisko w którym dziecko przebywa.

Głównym przekaźnikiem wartości jest wychowanie Wychowanie rozumiane jako przygotowanie człowieka do życia i kształtowanie jego osobowości w warunkach konkretnej rzeczywistości społecznej i cywilizacyjnej. Obejmuje ono świadome i celowe odziaływania na jednostkę 1.Osób - rodziców, wychowawców itp 2.Instytucji – telewizja, radio , film ,prasa itp. 3.Człowieka samodzielnie podejmuje wysiłki nad kształtowaniem własnej osobowości. Jest to proces, który trwa przez całe życie człowieka.

Wartości, które chcemy przekazać dzieciom Żyjemy w czasach w których wartości podlegają ciągłym i dynamicznym zmianom. Istnieją również takie wartości, które w naszym rozumieniu nie podlegają zmianom np. odwaga, pracowitość, uczciwość, odpowiedzialność, sprawiedliwość szacunek szczerość przyjaźń dobroć uprzejmość

Wartości, które chcemy przekazać dzieciom Wartość samorealizacji jest to praca nad rozwojem dziecka i jego zdolnościami . Stąd czuwanie rodzica nad nauką – pracą dziecka w domu, akceptowanie jego zainteresowań i zdolności oraz pomoc w ich rozwijaniu. Wartość innych ludzi. Wydaje się, że mało doceniamy wartość osoby ludzkiej samej w sobie, lecz patrzymy na nią przez pryzmat przydatności. Stąd potrzeba wychowania dziecka ukierunkowana na drugiego człowieka. Kształtujemy takie wartości jak : Pokora – jestem wart tyle samo co inni Szacunek – powinniśmy go okazywać innym Szczerość – nikogo nie oszukuję, mówię prawdę Sprawiedliwość – szanuję prawa innych, które są takie same jak moje

Wartości, które chcemy przekazać dzieciom Wyrozumiałość – powinienem rozumieć innych, bo każdy z nas jest inny Uczynność – pomagać innym Dobroć – życzliwy stosunek do drugiego człowieka Godność – dążenie do realizacji swoich celów, ale nie za wszelką cenę Odpowiedzialność – świadome kierowanie swoim postępowaniem, ma świadomość konsekwencji swojego postępowania

Wartości, które chcemy przekazać dzieciom Przyjaźń – wzajemne zrozumienie bliskich sobie osób. Wymaga czasem tolerancji dla wad i słabości drugiego człowieka Wartościami samymi w sobie i pożądanymi są także: dyskrecja, punktualność, słowność, uprzejmość, umiejętność słuchania

Jak Przekazać wartości dzieciom Najważniejszym sposobem trwałego przekazywania dzieciom wartości jest własny przykład i spójność między deklaracjami słownymi a życiem. Dziecko uczy się przede wszystkim przez naśladowanie. Obserwuje postępowanie mamy i taty, słucha co mówią i patrzy jak reagują. Dzieci przejmują hierarchię wartości od rodziców, którzy są dla nich najważniejszym przykładem. Dzieci kierują się tym nie co rodzice mówią, ale jak postępują. Najważniejsza zasada To co mówimy musi być spójne z tym co robimy! Słowo to tylko informacja, ale żeby mogło nabrać znaczenia , musi być powiązane z doświadczeniem!

Jak Przekazać wartości dzieciom W procesie wychowania bardzo ważny jest autorytet, dobrze jeśli nasz autorytet promuje pozytywne wzorce. Na początku będą to rodzice, później nauczyciele i wychowawcy a także grupa rówieśnicza. Wydaje się, że zadaniem pedagoga powinno być dokonywanie jasnych rozstrzygnięć, nazywanie zła złem i przekaz wartości w drodze prawdy. Tolerancja nie może oznaczać zgody i przyzwolenia na wyrządzanie krzywdy innej osobie. Stąd można wysunąć wniosek, że u podstaw wszelkich negatywnych zachowań odnaleźć możemy brak znajomości wartości ogólnych.