Model pracy i narzędzia Piotr Domaradzki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Regulamin Komisji Rewizyjnej. Regulamin Komisji REGULAMIN GŁÓWNEJ KOMISJI REWIZYJNEJ ZWIĄZKU NAUCZYCIELSTWA POLSKIEGO § 1 Główna Komisja Rewizyjna, zwana.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Sandra Król Zakład Prawa Handlowego i Gospodarczego Instytut Prawa Cywilnego Klauzule niedozwolone.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Co to jest spacer edukacyjny?
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
O ochronie danych osobowych
Szkolenie dla partnerów KSOW
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Wstęp do nauki o państwie i polityce
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Meritum Competence Zasady współpracy Operatora z Serwisem - propozycja procedur, zapisy w umowach na serwis Krzysztof Pietrzak.
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Rzecznik Praw Dziecka.
Konflikt interesów.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Zmiany w Umowie i Projekcie
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zmiany w zakresie procedury
AGH: Sprawy pracownicze
Przedstawicielstwo pełnomocnictwo.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Ustawa o postępowaniu wobec osób z zaburzeniami psychicznymi stwarzających zagrożenie życia, zdrowia lub wolności seksualnej innych osób.
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zapis prezentacji:

Model pracy i narzędzia Piotr Domaradzki www.praxe.com.pl Współdziałanie asystentury i pieczy zastępczej w obszarze powrotu dziecka do rodziny biologicznej. Model pracy i narzędzia Piotr Domaradzki www.praxe.com.pl

Główne cele pieczy zastępczej powrót do rodziny biologicznej jeśli pierwsze niemożliwe, to adopcja jeśli adopcja niemożliwa, to zapewnienie prawidłowego rozwoju w pieczy zastępczej.

Podstawa prawna współdziałania Art. 15. W sytuacji, gdy dziecko jest już umieszczone w zastępczej formie opieki mówi: 1. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:   2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

Podstawa prawna współdziałania Art. 47 opisując zadania organizatora rodzinnej pieczy zastępczej w ust. 5 wskazuje na obowiązek informowania sądu o sytuacji rodziny dziecka:   5. Organizator rodzinnej pieczy zastępczej współpracuje z sądem oraz informuje, co najmniej raz na 6 miesięcy, właściwy sąd o całokształcie sytuacji osobistej dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka oraz sytuacji rodziny dziecka.

Podstawa prawna współdziałania Art. 47 ust 6 i 7 6. W przypadku stwierdzenia ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej organizator rodzinnej pieczy zastępczej informuje właściwy sąd o możliwości powrotu dziecka do jego rodziny, załączając opinię asystenta rodziny i opinię koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Podstawa prawna współdziałania Art. 47 ust 6 i 7 7. (…) organizator rodzinnej pieczy zastępczej składa do właściwego sądu wniosek wraz z uzasadnieniem o wszczęcie z urzędu postępowania o wydanie zarządzeń wobec dziecka celem uregulowania jego sytuacji prawnej. Do wniosku organizator rodzinnej pieczy zastępczej dołącza w szczególności opinię gminy lub podmiotu prowadzącego pracę z rodziną i opinię koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Podstawa prawna współdziałania Art. 77 ust 3 pkt 2 koordynator rodzinnej pieczy zastępczej formułując plan pomocy dziecku jest zobligowany współdziałać z asystentem rodziny 2) przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku;

Podstawa prawna współdziałania Art. 129 pkt 1 i 6 określając cele okresowej oceny sytuacji dziecka mówi o: 1) ustalaniu aktualnej sytuacji rodzinnej dziecka; 6 ) ocenie zasadności dalszego pobytu dziecka w pieczy zastępczej;

Podstawa prawna współdziałania Art. 130. 1. Oceny sytuacji dziecka organizator rodzinnej pieczy zastępczej dokonuje na posiedzeniu z udziałem: 4) właściwym asystentem rodziny 7) rodzicami dziecka, z wyjątkiem rodziców pozbawionych władzy rodzicielskiej.

Czy narzędzia służą współpracy Minimalizacja ilości pracy biurowej Szybkość reakcji, zdolność do udzielania szybkich odpowiedzi. 1 Wzory planów i ocen powinny zawierać punkty odnoszące się do tych zapisów ustawowych. 2. Trzeba mieć opracowany wzór pisma którym występujemy o informacje do drugiego podmiotu.

Koordynacja planu pomocy dziecku z planem pracy z rodziną art. 15 i 77 w opisie sytuacji dziecka lub rodziny dla których formułowany jest plan powinien być punkt poświęcony informacji od koordynatora lub asystenta rodziny z przywołaniem podstawy prawnej Przywoływanie podstawy prawnej przy nagłówkach poszczególnych punktów w planach jest dobre dla obrony przed organami kontrolującymi.

Analiza sytuacji rodziny i jej środowiska rodzinnego oraz przyczyn kryzysu w rodzinie (art. 8 ust. 1 pkt 1) 1. Przyczyny trudnej sytuacji i źródła tych przyczyn. Odnosimy się do tych obszarów, które powodują konieczność wsparcia przez asystenta rodziny, wskazując (o ile to możliwe) na źródła ich powstania. 2. Możliwości przezwyciężenia przyczyn trudnej sytuacji oraz zasoby środowiska, które mogą w tym pomóc. W tym punkcie odnosimy się do każdej przyczyny wypisanej w punkcie 1., wskazując zasoby rodziny, dzięki którym mogą daną trudność pokonać. Wskazujemy też zasoby środowiska, które mogą pomóc w przezwyciężaniu danej trudności.

Analiza sytuacji rodziny i jej środowiska rodzinnego oraz przyczyn kryzysu w rodzinie (art. 8 ust. 1 pkt 1) 3. Ograniczenia tkwiące w rodzinie i bariery w środowisku utrudniające przezwyciężenie przyczyn trudnej sytuacji rodziny. Podobnie jak wyżej odnosimy się do każdej przyczyny trudnej sytuacji rodziny, wskazując ograniczenia tkwiące w rodzinie i środowisku. 4. Wskazania do planu pracy z rodziną uzyskane w wyniku konsultacji analizy sytuacji rodziny, zgodnie z art. 15 ust. 1 pkt 1 i 2. Trzeba napisać z kim uzgadniano analizę sytuacji rodziny i kierunki działań oraz co dana osoba zaleca ująć w planie pracy. Uwzględniamy zalecenia pracownika socjalnego jak i koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, jeśli dziecko jest umieszczone w pieczy.

Analiza sytuacji rodziny i jej środowiska rodzinnego oraz przyczyn kryzysu w rodzinie (art. 8 ust. 1 pkt 1) 5. Uwagi wniesione przez rodzinę podczas uzgadniania treści analizy. Art. 15 ust 1 pkt 1 Ten punkt jest realizowany wspólnie z rodziną, Po zapoznaniu się z analizą sytuacji i dokonaniu uzgodnień jej treści z asystentem członkowie rodziny wyrażają gotowość/nie wyrażają gotowości* do budowania planu pracy, który ma na celu przezwyciężenie trudnej sytuacji życiowej rodziny. Data i podpisy :

W opisie sytuacji dziecka umieszczonego w pieczy: 7. Czy rodzina współpracuje z asystentem i jakie są przewidywane efekty? Dane kontaktowe asystenta lub podmiotu realizującego pracę z rodziną. Wskazania do planu pomocy dziecku zgłoszone przez asystenta rodziny art. 77 ust. 3 pkt 2.

Przykładowy zestaw pytań koordynatora do asystenta rodziny, który jest przydatny w formułowaniu planu pomocy dziecku: Czy jest ustalony plan pracy z rodziną? Czy rodzina realizuje plan pracy? I jakie cele zostały przyjęte na czas najbliższy? Który z rodziców jest zaangażowany w realizację planu, a który nie chce go realizować? Czy postawa rodziców w realizowaniu planu pozwala przewidywać powrót dziecka do rodziny i w jakiej perspektywie czasowej?

Przykładowy zestaw pytań koordynatora do asystenta rodziny, który jest przydatny w formułowaniu planu pomocy dziecku: Jakie są możliwości ewentualnych odwiedzin lub pobytów weekendowych dziecka w rodzinie? Czy istnieje zagrożenie demoralizacją ze strony rodziny w trakcie odwiedzin dziecka? Jakie sugestie ma asystent rodziny do planu pomocy dziecku?

Przykładowy zestaw pytań asystenta do koordynatora: Jak wpływa na dziecko kontakt z rodzicami biologicznymi? Czy rodzina zastępcza lub koordynator zaobserwowali jakieś niepokojące sygnały podczas kontaktu rodziców z dziećmi? Jeśli tak, to jakie? Jakie są warunki określone przez rodzinę zastępczą do kontaktów z dzieckiem?

Przykładowy zestaw pytań asystenta do koordynatora: Jakie są warunki urlopowania dziecka do domu? (Jeżeli występuje w opinii asystenta taka możliwość). Jakie sugestie ma koordynator do planu pracy z rodziną, mając na uwadze dobro dziecka?

Współpraca dla realizacji art. 47 Powyższy zestaw pytań jest wystarczający dla sporządzenia informacji dla sądu o której mowa w art. 47 ust 5. Natomiast realizując obowiązki organizatora opisane w art. 47 ust 6 i 7 asystent , lub gmina powinna się posiłkować oceną okresową rodziny i w tej ocenie powinny być sformułowane stosowne wnioski.

Przykładowa ocena realizacji planu pracy Ocena realizacji zadań określonych w karcie planu działań nr: Ocena gotowości poszczególnych realizatorów planu pracy do dalszej współpracy w kontekście przyjętych celów: Informacje od koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownika socjalnego lub innych instytucji, które są istotne dla realizacji planu pracy. Wskazania do modyfikacji w planie pracy:

Ocena okresowa sytuacji rodziny art.15u1pkt15 Ocena realizacji zadań określonych w kolejnych kartach planu działań nr: Ocena gotowości poszczególnych realizatorów planu pracy do dalszej współpracy w kontekście zażegnania kryzysu i przywrócenia prawidłowego funkcjonowania rodziny: Informacje od koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej, pracownika socjalnego lub innych instytucji, które są istotne dla realizacji planu pracy oraz oceny okresowej sytuacji rodziny:

Ocena okresowa sytuacji rodziny art.15u1pkt15 Ocena sytuacji rodziny i jej środowiska rodzinnego pod kątem możliwości powrotu dziecka do rodziny biologicznej/możliwości pozostania dziecka w rodzinie biologicznej: Wnioski dotyczące dalszej pracy z rodziną. Rokowania odnośnie terminu zakończenia wsparcia przez asystenta rodziny:

Pozyskiwanie informacji dla realizacji opinii (art. 47) Organizator rodzinnej pieczy występując z zapytaniami w trybie art. 47 do gminy może użyć wyróżnionych części powyższego kwestionariusza jako zapytanie o sytuację rodziny dziecka umieszczonego w pieczy.

Współdziałanie dla realizacji art. 129 Organizator zapraszając na ocenę okresową asystenta rodziny lub występując z zapytaniem do gminy prowadzącej prace z rodziną biologiczną dziecka powinien wysłać skonkretyzowane pytania na jakie przyjdzie odpowiedzieć podczas oceny

Ocena Sytuacji Dziecka Wskazania do modyfikacji planu pomocy dziecku. Art. 129 pkt 3. Ocena zasadności dalszego pobytu dziecka w pieczy zastępczej, ewentualna potrzeba umieszczenia dziecka w innej placówce. Art. 129 pkt 6 i 7 oraz art. 131 – wskazania do opinii dla sądu. Następną ocenę przewiduje się w terminie Data, podpis i pieczęć organizatora rodzinnej pieczy zastępczej: Funkcja i podpis osób, które uczestniczyły w posiedzeniu zespołu oceniającego:

Ocena Sytuacji Dziecka Aktualna sytuacja rodzinna dziecka. Art. 129 pkt 1. Monitoring procedur adopcyjnych dziecka z uregulowaną sytuacją prawną. Art 129 pkt 4. Ocena stanu zdrowia dziecka i aktualnych potrzeb (zwłaszcza potrzeb edukacyjnych i rozwojowych). Art. 129 pkt 5 oraz art. 77 ust. 3 pkt 4. Analiza stosowanych metod pracy z dzieckiem i rodziną. Art. 129 pkt 2 oraz art. 77 ust. 3 pkt 1.

Dziękuję za uwagę I zapraszam do lektury książki Piotr Domaradzki www.praxe.com.pl