Figury geometryczne klasa I 6-latki Opracowały : Marta Głogowska Edyta Dąbrowska Iwona Szulc
Cel ogólny : Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) Cele szczegółowe (uczeń) : Doskonali umiejętność rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych; - Liczy w zakresie od 1 do 6; - Potrafi powiedzieć z jakimi przedmiotami kojarzy dane figury geometryczne; - Potrafi z figur geometrycznych układać kompozycje.
KWADRAT To taka dziwna figura, bo nie wiadomo gdzie dół, a gdzie góra. Do góry głową, czy na dół głową, zawsze wygląda jednakowo. Ma cztery rogi i równe boki, tak samo jest długi jak i szeroki…
PROSTOKĄT Jestem prawie jak kwadrat, Lecz nie taki sam ! Bo dwa boki krótkie i dwa dłuższe mam.
Kątów nie mam, boków też ! Piłką mogę być jeśli chcesz. KOŁO Kątów nie mam, boków też ! Piłką mogę być jeśli chcesz.
TRÓJKĄT Co z trójkątów być może? Łódka płynąca przez morze. Z trójkątów mogą być schody, czapeczki dla krasnoludków i wafle na lody.
Zadanie 1 część 1. Pokoloruj figury według schematu:
Zadanie 1 część 2 Policz i narysuj tyle kropek ile jest danej figury
Zadanie 2 Z czym kojarzy Ci się…? np. dach, znak drogowy np. zegar, koło samochodu np. lusterko, obraz np. telewizor, okno
Zadanie 3 Z 4 podstawowych figur ( ) utwórz dowolny obrazek i pokoloruj go według uznania.
Zadanie 4 Przygotuj 11 patyczków i ułóż z nich 2domki Zadanie 4 Przygotuj 11 patyczków i ułóż z nich 2domki. Potem przełóż 1 patyczek tak, aby z 2 domków powstał 1. Narysuj ten domek.
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !
Bibliografia: ĆWICZENIA Z POMYSŁEM. KLASA 1 Bibliografia: ĆWICZENIA Z POMYSŁEM. KLASA 1. CZĘŚĆ 1 Edukacja wczesnoszkolna wyd. WSiP, 2014