Figury geometryczne klasa I 6-latki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
Advertisements

MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III utrwalenie wiadomości o częściach mowy 1 godz. lekcyjna.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Waga pokazuje ile waży Chen. Ile waży Chen? Alfie zebrał informacje o zwierzętach domowych które mają dzieci w jego klasie. Oto jego wyniki. Zwierzę.
Jak majtek Kowalski wielokąty poznawał Opracowanie: Piotr Niemczyk kl. 1e Katarzyna Romanowska 1e Gimnazjum Nr 2 w Otwocku.
ORIGAMI Autor: Justyna Loryś. Origami jest to chińska sztuka składania papieru, uznawana za tradycyjną sztukę japońską, ponieważ tam właśnie zaczęła się.
Zabawy cyframi Opracowała: Joanna Pojawa Model edukacyjny projektu „Praktyka czyni mistrza”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas Projekt realizowany w ramach programu „Szkoła Myślenia” Uczestnicy: uczniowie klas III Rok szkolny 2009/2010.
Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których występuje lub może występować niebezpieczeństwo albo przeszkody. Znaki te zobowiązują uczestników.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
„MATEMATYKA JEST OK!”. Figury Autorzy Piotr Lubelski Jakub Królikowski Zespół kierowany pod nadzorem mgr Joanny Karaś-Piłat.
FIGURY.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Algorytmy Informatyka Zakres rozszerzony
KLASA VI 1. WSTĘP – Układy współrzędnych – przykłady 2. UKŁAD WSPÓŁRZĘDNYCH X-Y – definicja, rzędne, odcięte, początek układu. 3. WSPÓŁRZĘDNE PUNKTU –
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Filozofia na lata jesieni
ZAPAŁKI.
To znaczy, że składa się z dwóch identycznych części, które można na siebie nałożyć. Na przykład człowiek (w niektórych miejscach) jest takim stworem.
A nawet jeśli by umarł, żyć będzie wiecznie (J 11, 25)
NAJCZĘSTSZYCH CHORÓB UKŁADU KRĄŻENA 5. Nadciśnienie tętnicze.
Pewna legenda hinduska opowiada o człowieku, który każdego dnia nosił wodę do swojej wioski w dwóch ogromnych dzbanach przytroczonych do drewnianego.
Podstawowe prace w jednym z najlepszych programów graficznych.
Ćwiczenia interaktywne dla uczniów w klasie II. INSTRUKCJA 1.By móc zaznaczać lub wpisywać odpowiedzi wybierz ikonkę wskaźnika i wybierz pióro lub naciśnij.
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
ZAIMKI Co to są zaimki? Jakie są ich rodzaje? Jak ich używać?
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
STEPY Ćwiczenia na stepach są bardzo przyjemne. Pięknie rzeźbi ciało oraz wzmacnia całe ciało. Ćwiczenia na stepach nie są przeznaczone dla osób z problemami.
Prostokąt Nowość od firmy MatArek, tylko teraz najnowszy, kultowy produkt! Jest to rewolucja, a więc zamów już teraz!
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Matematyka w życiu codziennym
Złudzenie optyczne to obraz, jaki powstaje w naszym mózgu na skutek interpretacji odbieranych przez organy wzroku zjawisk. Tyle teori i życzę dobrej zabawy!
OBLICZAM POLE TRAPEZU KLASA V
POD - żółw przesuwa się po ekranie nie zostawiając za sobą śladu;
Figury obrotowe w życiu codziennym
WYPROWADZENIE WZORU. PRZYKŁADY.
Twierdzenia Pitagorasa wykonanie Eryk Giefert kl. 1a
Opis ostrosłupa. Siatka ostrosłupa.
Kąty Kąty w kole Odbicia Osie symetrii
FIGURY.
Pole powierzchni graniastosłupa.
Niemożliwe kształty i figury
Dzień kropki W grupie Słoneczek.
Trójkąty Klasyfikacja trójkątów Warunek trójkąta.
6-LATEK W SZKOLE.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Wysokości i pole trójkąta równobocznego.
MOJE KOCHANE DZIECKO!... Być może mnie nie znasz, ale Ja wiem o tobie wszystko. Wiem, kiedy siadasz i kiedy stoisz. Znam każdy twój krok. Ps 139,1-3.
Twierdzenia Pitagorasa - powtórzenie wiadomości
Złudzenie optyczne to obraz, jaki powstaje w naszym mózgu na skutek interpretacji odbieranych przez organy wzroku zjawisk. Tyle teori i życzę dobrej zabawy!
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Zajęcia dodatkowe AKADEMIA UMYSŁU Ćwiczenie koncentracji ZESTAW nr 2
Matematyka Zadania i objaśnienia Jakub Tchórzewski.
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Autor: Jaś Affeltowicz z mamą
FIGURY... SZALONE mogą być KOLOROWE I © Andrzej KUPIDŁOWSKI
Zapis prezentacji:

Figury geometryczne klasa I 6-latki Opracowały : Marta Głogowska Edyta Dąbrowska Iwona Szulc

Cel ogólny : Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) Cele szczegółowe (uczeń) : Doskonali umiejętność rozpoznawania i nazywania podstawowych figur geometrycznych; - Liczy w zakresie od 1 do 6; - Potrafi powiedzieć z jakimi przedmiotami kojarzy dane figury geometryczne; - Potrafi z figur geometrycznych układać kompozycje.

KWADRAT To taka dziwna figura, bo nie wiadomo gdzie dół, a gdzie góra. Do góry głową, czy na dół głową, zawsze wygląda jednakowo. Ma cztery rogi i równe boki, tak samo jest długi jak i szeroki…

PROSTOKĄT Jestem prawie jak kwadrat, Lecz nie taki sam ! Bo dwa boki krótkie i dwa dłuższe mam.  

Kątów nie mam, boków też ! Piłką mogę być jeśli chcesz. KOŁO Kątów nie mam, boków też ! Piłką mogę być jeśli chcesz.

TRÓJKĄT Co z trójkątów być może? Łódka płynąca przez morze. Z trójkątów mogą być schody,  czapeczki dla krasnoludków i wafle na lody.

Zadanie 1 część 1. Pokoloruj figury według schematu:

Zadanie 1 część 2 Policz i narysuj tyle kropek ile jest danej figury

Zadanie 2 Z czym kojarzy Ci się…? np. dach, znak drogowy np. zegar, koło samochodu np. lusterko, obraz np. telewizor, okno

Zadanie 3 Z 4 podstawowych figur ( ) utwórz dowolny obrazek i pokoloruj go według uznania.

Zadanie 4 Przygotuj 11 patyczków i ułóż z nich 2domki Zadanie 4 Przygotuj 11 patyczków i ułóż z nich 2domki. Potem przełóż 1 patyczek tak, aby z 2 domków powstał 1. Narysuj ten domek.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !

Bibliografia: ĆWICZENIA Z POMYSŁEM. KLASA 1 Bibliografia: ĆWICZENIA Z POMYSŁEM. KLASA 1. CZĘŚĆ 1 Edukacja wczesnoszkolna wyd. WSiP, 2014