Telepraca 2007 – Najlepsze Europejskie Praktyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
system zarządzania zasobami ludzkimi
E-learning Równowaga pomiędzy pracą, a życiem osobistym w IBM. Work-life balance. Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska.
Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Analiza ryzyka projektu
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Elastyczne Formy Zatrudniania Kancelaria Adwokacka Jarosław.
Telepraca Korzyść nie tylko wizerunkowa Łukasz Kowalik.
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Elastyczność Kompromis między elastycznością rynku pracy a bezpieczeństwem zatrudnienia Bezpiecze-ństwo FLEXICURITY Tarnów, dn. 26 kwietnia 2013r.
Firma dla różnych ludzi
Partnerstwo na Rzecz Rozwoju Kompromis na rynku pracy – innowacyjny model aktywizacji zawodowej kobiet.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Szkolenia, Coaching, PR.
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
TELEPRACA WSPÓŁCZESNYM WYZWANIEM PRAWA PRACY
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Formy zatrudnienia na rynku pracy
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
PROBLEMY RESTRUKTURYZACJI PROBLEMY W FIRMIE : Z W O L N I E N I A!!!!!!!!!!!??????  Rozprzężenie  demotywacja – niepewność  odejście najlepszych 
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 6: Analiza pracy Ciągłe wsparcie.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
INŻYNIER MECHANIK Kim jesteśmy?
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
UserX INFORMATYKA Autor: Radosław Drozdowski, ver. 1.
Dualne kształcenie zawodowe
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Telepraca 2007 – Najlepsze Europejskie Praktyki Jolanta Jaworska Dyrektor Programów Publicznych IBM Polska

Telepraca Definicja TELEPRACA Praca z dowolnej lokalizacji przy wykorzystaniu sprzętu IT oraz odpowiednich systemów telekomunikacyjnych. TELEPRACA Z DOMU Praca z domu ,na stałe lub w wybranych dniach tygodnia, przy wykorzystaniu sprzętu IT oraz odpowiednich systemów.

Wykorzystanie czasu pracy zewnętrzne wewnętrzne Szkolenia spotkania Urlopy Praca przy biurku Czas u klienta Podróże służbowe Spotkania inne CZAS PRACY

Dlaczego telepraca ? Efekty bezpośrednie Efekty pośrednie Większa elastyczność czasu i miejsca pracy Wzrost wydajności Większa produktywność Zadowoleni pracownicy Atrakcyjniejsze miejsce pracy Niższe koszty (biuro) Mniej zwolnień lekarskich Wyższa jakość pracy Efekty pośrednie Wzrost motywacji Większe zaangażowanie Większa satysfakcja Lepszy wizerunek firmy Pełne wykorzystanie dostępnych umiejętności i kompetencji Lepszy kontakt z klientem Szybka reakcja w pilnych przypadkach

Europejskie zasady telepracy Zapewnienie odpowiedniej równowagi pomiędzy elastycznością a bezpieczeństwem pracy. Dobrowolny charakter telepracy dla pracodawcy i pracownika. Warunki zatrudnienia nie ulegają zmianie dla pracowników świadczących telepracę. Ochrona danych jest obowiązkiem obu stron. Ochrona prywatności pracownika. Wyposażenie stanowiska pracy przez pracodawcę. źródło: Framework Agreement on Telework EU/16/ 07/2002

Wyzwania dla kierownictwa Uzgodnienie klarownych celów biznesowych. Sprawdzanie rezultatów a nie godzin pracy. Nowe kryteria oceny – niezależność, umiejętności organizacyjne, umiejętność pogodzenia pracy z życiem prywatnym Umiejętności zdalnego zarządzania ludźmi i zespołami Doskonała komunikacja w dziale i w firmie Istniejące zasoby są ‘niewidzialne’ Mieszane zespoły stanowią większe wyzwanie dla liderów Aspekt socjalny / obowiązek kontynuowania świadczeń socjalnych Zerwanie z tradycją

Wymagania Ryzyko Wyzwania dla pracowników Rzetelność i obowiązkowość są podstawowym warunkiem Większa samodyscyplina i odpowiedzialność Odpowiednio zorganizowane miejsce do pracy w domu Przedyskutowanie nowej sytuacji z rodziną, przyjaciółmi Zapewnienie opieki dzieciom i innym osobom , które są pod opieką. Ryzyko Dostępność przez ‘całą dobę’ Brak rozdzielenia pracy od życia prywatnego Wyzwanie dla rodziny

Dlaczego Jak Od kiedy Stan obecny Polska Możliwość obecności w różnych lokalizacjach z punktu widzenia biznesu, dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań i obniżaniu kosztów Większa elastyczność organizacji, dzięki większej mobilności w kwestii czasu i miejsca pracy Większa motywacja pracowników, dzięki odpowiedzi na ich oczekiwania Jak Wprowadzenie nowej formy wykonywania pracy i jednoczesne, odmienne projektowanie przestrzeni biurowej (wprowadzane przy współpracy z pracownikami oraz ekspertami zewnętrznymi) Telepraca oraz stanowiska mobilne Rotacyjne miejsca pracy Od kiedy Od roku 2001 Stan obecny Ponad 200 osób pracujących w trybie telepracy ( ok. 10%) Około 1000 pracowników uprawnionych do podjęcia telepracy Ponad 200 rotacyjnych miejsc pracy

Jak - wewnętrzne regulacje Wewnętrzne regulacje – regulamin i umowy dotyczące pracy w domu określają obowiązki i odpowiedzialność firmy i pracownika. Zawierają one poniższe zagadnienia: kwestie organizacyjne wymagane akceptacje ustalenie godzin pracy i czasu trwania okresu pracy z domu zakres pracy i materiały niezbędne do pracy z domu bezpieczeństwo danych i informacji odpowiedzialność zasady komunikacji zapewnienie bezpieczeństwa miejsca pracy

Rola systemów pracy grupowej w organizacji telepracy Komunikacja telepracownika z pracodawcą Udostępnianie niezbędnych informacji i dokumentów Współpraca i komunikacja z innymi pracownikami Koordynacja pracy zespołów Wspólna praca nad dokumentami Włączenie telepracowników w procesy biznesowe firmy Wymiana wiedzy i doświadczeń Kształcenie pracowników na odległość Zdalny dostęp do systemów informatycznych przedsiębiorstwa Obszary robocze Lotus QuickPlace Poczta elektroniczna i kalendarze Lotus Notes & Domino Komunikator Lotus Sametime

Edukacja w organizacji Przejrzysta organizacja i struktury ‘widzisz co robia inni’ Pracownik jako ‘pracodawca’ Przywództwo, edukacja Wspólna wartość: Praca w zespole Elastyczność biura Telepraca Rotacyjne miejsca pracy Procesy Przyjazny użytkownikom sprzęt IT Zarządzanie wiedzą Kultura komunikacji i spotkań Dostosowanie systemów oceny

Korzyści dla pracowników Większa niezależność Większa autonomia w kształtowaniu organizacji i czasu pracy Mniej czasu/ pieniędzy i stresu na dojazdy Większa równowaga między pracą a życiem osobistym Bardziej atrakcyjne oferty pracy Lepsze warunki pracy Uwaga na minusy – izolacja, brak rozdzielenia pracy i życia prywatnego …

Korzyści dla pracodawcy Wzrost elastyczności organizacyjnej Wyższa motywacja i zaangażowanie pracowników Wzrost produktywności Wyższa jakość pracy Utrzymanie wyszkolonej kadry Dostęp do szerszego rynku pracy Zmniejszenie ilości zwolnień lekarskich Oszczędności – biura, nadzór, transport…

Korzyści dla społeczności Wzrost możliwości zatrudnienia Wzmocnienie lokalnych społeczności – decentralizacja aktywności Poprawa warunków życia poprzez zmniejszenie czasu spędzanego na dojazdach Możliwości zatrudnienia dla osób mało mobilnych i niepełnosprawnych Zmniejszenie obciążenia dróg, liczby wypadków Zmniejszenie zanieczyszczenia spalinami

Formy wzrostu produktywności telepracy Denmark Germany Italy Netherlands UK Wyższa wydajność 63,8% 80,9% 65,4% 69,6% 66,2% Wyższa jakość pracy 68,1% 76,9% 65,2% 61,8% Lepsze całkowite wyniki 21,3% 42,6% 46,2% 34,8% 45,5% Bardziej kreatywna praca 2,1% 29,4% 26,9% 30,4% 39,3% Inne efekty - 5,9% 4,3% 5,3% Źródło: SUSTEL 2002-2004

Efekty elastycznych programów pracy. Wzrost liczby pracowników pracujących w systemie telepracy - około 13% pracowników w UE, ok 3% w Polsce , ok 15% w IBM PL. Rozwój programów zmniejszania obciążenia pracą (delegowanie, upraszczanie raportowania, narzędzia multimedialne ). Wzrost satysfakcji pracowników. Większe możliwości zatrudnienia dla osób mało mobilnych.

Wprowadzenie telepracy Główne przeszkody : brak dostatecznych uregulowań prawnych, ograniczone możliwości telekomunikacyjne, brak podobnych doświadczeń na lokalnym rynku, brak zdefiniowanych rozwiązań finansowania przez firmy kosztów pracy w domu. Konieczne warunki : dojrzali pracownicy, wsparcie kierownictwa, akceptacja uwarunkowań prawnych.

Wpływ mobilności /zdalnej pracy w IBM

Dziękuję i zapraszam na nasze strony www.ibm.com/pl/ Pytania ? Dziękuję i zapraszam na nasze strony www.ibm.com/pl/