Strategia Efektywnej Obsługi Klienta

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Advertisements

ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Zarządzanie logistyczne
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
LOGISTYKA LOGISTYCZNY ŁAŃCUCH DOSTAW
zarządzanie produkcją
badania rynku turystycznego
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
Katedra Logistyki i Transportu
Łańcuchy i sieci logistyczne
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Informatyczne systemy zarządzania produkcją i usługami
Rynki konkurencji niedoskonałej
Procesy informacyjne w zarządzaniu
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Model referencyjny łańcucha dostaw
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Tworzenie sieci dostaw Katedra Logistyki i Transportu
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Sieć i łańcuch dostaw autor: mgr Sylwia Konecka
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Logistyka dystrybucji
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Planowanie przepływów materiałów
Koszty systemu dystrybucji
Operacyjne sterowanie produkcją
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Strategie promocji.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
LOGISTYKA: sterowanie procesami przepływu wszelkich zasobów (materiałów, informacji, surowców, wyrobów gotowych, pracowników itd.) w ramach przedsiębiorstwa,
Logistyk.
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczący się łańcuch dostaw (od drzewa w lesie do kasy w sklepie)
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
ZAPASY W ZARZĄDZANIU PRODUKCJĄ - UJĘCIE LOGISTYCZNE
Zarządzanie Dystrybucją i Magazynowaniem
Zrozumienie łańcucha dostaw Łańcuch dostaw w ujęciu cykli Rodzaje łańcuchów dostaw Jak efektywnie i reaktywnie zaspokoić potrzeby klientów?
DRP PLANOWANIE POTRZEB DYSTRYBUCYJNYCH
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Model „pięciu sił” M.Portera
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Nowoczesne strategie gospodarki zapasami
Zapis prezentacji:

Strategia Efektywnej Obsługi Klienta Efficient Customer Response ECR

Przesłanki zastosowania ECR W latach 80 i 90 tych dwudziestego wieku klienci coraz silniej zaczęli domagać się: wyższej jakości produktów najniższych cen maksymalnej elastyczności dostaw oraz wysokiego poziomu obsługi. Odpowiedzią na te rosnące wymagania klientów było wprowadzenie w zarządzaniu łańcuchem dostaw (w branży spożywczej i FMCG – Fast Moving Consumer Goods - produktów szybko zbywalnych) koncepcji ECR

Koncepcja Efektywnej Obsługi Klienta ECR ECR – strategia zarządzania łańcuchem dostaw polegająca na ścisłej współpracy dostawców, producentów, dystrybutorów i detalistów dla dostarczania wyższej wartości dla klienta ECR – polega na koncentracji na efektywności całego łańcucha dostaw, a nie efektywności poszczególnych jego uczestników, czyli na minimalizacji kosztów całkowitych i minimalizacji zapasów w łańcuchu dostaw, przy jednoczesnym podwyższaniu poziomu obsługi. ECR – celem rozwijania strategii ECR jest reaktywny, zorientowany na potrzeby klienta łańcuch dostaw, w którym przebiega koordynacja strumienia podaży i popytu zorientowana na zmaksymalizowanie satysfakcji klienta i zminimalizowanie kosztów całkowitych. ECR – opiera się na aktualnej, bezbłędnej i terminowej informacji o rzeczywistym popycie klienta u wszystkich uczestników klienta oraz szybkiej reakcji na zmiany popytu przy minimalnych zapasach

Koncepcja Efektywnej Obsługi Klienta Efficient Customer Response Dostawca Producent Dystrybutor Detalista Klient Terminowy, bezbłędny i elektroniczny przepływ informacji Niezakłócony, ciągły przepływ dóbr Przepływ informacji Przepływ dóbr

Proces efektywnej obsługi klienta Klient kupuje produkt X w supermarkecie. Transakcję rejestruje czytnik kodów kreskowych i przekazuje do systemu detalisty (EPOS - elektroniczny punkt sprzedaży). Producent może na bieżąco śledzić sprzedaż swoich produktów. Producent wyrobu X, którego system jest zintegrowany z systemem detalisty, odnotowuje transakcję (informacja o rzeczywistym popycie). Automatyczny system zamawiania (ASO) detalisty automatycznie zamawia brakującą jednostkę produktu w trybie JIT i ciągłego uzupełniania zapasu CRP lub zamówienie jest składane po osiągnięciu punktu ponawiania zamówienia. Informacja o rzeczywistej sprzedaży produktu X (z EPOS) pozwala producentowi produktu X na szybsze dopasowanie produkcji do popytu Ponieważ produkcja jest zgodna z popytem i czas realizacji zamówienia ulega skróceniu, detaliści są uwalniani od potrzeby utrzymywania wysokich zapasów; na szerszą skalę można zastosować przeładunek kompletacyjny (cross – docking) i bezpośrednie dostawy do sklepów. Po dostawie system w sklepie potwierdza przyjęcie dostawy i automatycznie dokonuje zapłaty eliminując potrzebę wypisywania faktur i upraszczając proces księgowania

Ewolucja zarządzania łańcuchem dostaw Model tradycyjny Wytworzyć produkt Dostarczyć produkt na rynek Sprzedawać przez sieć detaliczną Kup materiał, wyprodukuj, przemieść do miejsc zbytu, sprzedaj (zasada pchania push). Model strategii ECR efektywnej obsługi klienta Sprzedać produkt dostosowany do indywidualnych potrzeb klientów, po złożeniu zamówienia Wyprodukować i dostarczyć produkt w systemie pull (system ssący) zgodnie z zamówieniami Podejście współczesne w zarządzaniu łańcuchem dostaw: sprzedaj, przemieść produkt, wyprodukuj produkt, kup materiał. Wszystkie działania są inicjowane przez rzeczywistą sprzedaż rynkową (rzeczywisty popyt). Zamówienie klienta uruchamia kolejne fazy łańcucha dostaw (zasada zasysania pull).

Główne elementy strategii ECR

Zarządzanie popytem w ECR Wzrost satysfakcji klientów, zapewniający wzrost sprzedaży i udziału w rynku. Optymalizacja asortymentu: zarządzanie kategoriami produktów, prowadzi do znaczącej poprawy zadowolenia klientów, co z kolei znajduje swoje pozytywne odzwierciedlenie w wynikach firm. Optymalizacja promocji: współpraca uczestników łańcucha dostaw w zakresie działań promocyjnych, wymiana informacji, synchronizacja: podnosi efektywność promocji, w szczególności procesów oraz skraca czas reakcji klientów. Optymalizacja wprowadzanie nowych produktów: współpraca uczestników ł.d. we wprowadzaniu nowych produktów

Zarządzanie podażą (dostawami) Potrzeba szybkiego i efektywnego uzupełniania zapasów w całym łańcuchu dostaw. Doskonałość operacyjna (krótkie czasy realizacji, terminowość, jakość): podstawa współpracy i dobrych relacji pomiędzy partnerami. Reaktywne uzupełnianie zapasów: ciągłe uzupełnianie zapasów (wielkość dostaw odpowiadająca bieżącemu zużyciu) umożliwiające szybkie reagowanie na zmiany w zachowaniach nabywczych konsumentów. Zintegrowane dostawy sterowane popytem: szybka reakcja całego łańcucha dostaw - elastyczne, zgodne z rzeczywistym popytem, sterowanie produkcją.

Technologie wspomagające procesy w łańcuchu dostaw Automatyczna identyfikacja produktów w łańcuchu dostaw: Kody kreskowe Technologia RFID EDI (Elektroniczny system wymiany danych): ułatwia i automatyzuje komunikację i obsługę zamówień, dostaw, faktur oraz płatności, zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i pomiędzy partnerami. Usprawnia przesyłanie danych o popycie, działalności promocyjnej, trendach) Hurtownia danych: kodowanie produktów umożliwiające ich automatyczną identyfikację (gromadzenie informacji w punkcie sprzedaży, identyfikacja towarów przepływających przez łańcuch dostaw)

Techniki i technologie integrujące procesy Współpraca w planowaniu, prognozowaniu i uzupełnianiu zapasów (integrowanie działań) Udostępnienie partnerom tych informacji, które poprawią funkcjonowanie łańcucha dostaw Stworzenie elektronicznego rynku informacji dostępnego dla wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Stworzenie zaplecza IT wspomagającego: - zakupy i sprzedaż, - prognozowanie, - planowanie i uzupełnianie zapasów

Elementy strategii ECR Zintegrowany system informacyjny oparty na EDI Informacje z elektronicznych punktów sprzedaży EPOS (z kas) dostępne u producentów Ciągłe uzupełnianie zapasów CRP i dostawy JIT Automatyczne zamawianie (ASO) Przeładunek kompletacyjny – cross docking (szybki i płynny przepływ od producenta do detalisty) Rachunek kosztów metodą ABC (activity based costing) – rachunek kosztów działań Zarządzanie grupami (kategoriami) produktów