Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie i budżetu państwa w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020; Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER Poddziałanie 19.4 Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji. Instytucją Zarządzającą jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Razem można więcej” Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Wiejskich Kanału Elbląskiego na lata 2016-2023 Pasłęk, 15 marca 2017 roku
Program spotkania: Kim jesteśmy jako Kanał Elbląski LGD? Problemy i cele, misja i wizja LSR OW KE Budżet, wskaźniki i zakresy wsparcia LSR Kryteria wyboru i oceny operacji Dokumentacja Harmonogram naboru wniosków Zasada konkurencyjności
jako Kanał Elbląski LGD? I. Kim jesteśmy jako Kanał Elbląski LGD?
I.1. Trójsektorowym partnerstwem Liczba członków: 113 Zachowane parytety: W tym m.in.: 12 gmin 2 powiaty 1 GOK 1 Związek Gmin 14 NGO 2 podmioty gospodarcze Dodatkowo: 4 partnerów sektora społecznego Kobiet do mężczyzn Sektorów: Społecznego 13 (11%) Gospodarczego 28 (25%) Publicznego 16 (14%) Mieszkańców 56 (50%) Mieszkańcy reprezentują różne grupy interesów
I.2. Terytorialnym partnerstwem GMINY Elbląg Markusy Godkowo Miłomłyn Gronowo Elbląskie Pasłęk Iława Rychliki Kisielice Susz Małdyty Zalewo TERYTORIUM 2.414 km2 38 osób na km2 92.798 mieszkańców, z tego 73% z obszarów wiejskich
I.3. Spójnym terytorium Gmina Elbląg 2006 Godkowo 2011 Rok przystąpienia Elbląg 2006 Godkowo 2011 Gronowo Elbląskie Iława Kisielice Małdyty Markusy Miłomłyn Pasłęk 2007 Rychliki Susz Zalewo
II. Problemy i cele, misja i wizja LSR OW KE
01. Duża migracja ludności 03. Niskie dochody podatkowe gmin ANALIZA PROBLEMÓW 01. Duża migracja ludności 02. Wysokie bezrobocie 03. Niskie dochody podatkowe gmin 1. Słaby rozwój obszaru wokół Kanału Elbląskiego 1.1. Niedostatecznie zagospodarowany potencjał obszaru 1.2. Niski poziom kapitału społecznego 1.3. Niska jakość życia 1.1.1. Niski poziom przedsiębiorczości 1.1.2. Słabe zagospodarowanie turystyczne obszaru 1.1.3. Mało skuteczna promocja obszaru 1.1.4. Nierozwinięty rynek produktów lokalnych 1.1.5. Niedostateczna partnerska współpraca 1.1.6. Zły stan zabytków i ich niedostępność, mało badań eko - historycznych 1.2.1. Niski poziom edukacji pozaszkolnej, poczucia tożsamości i mentalności 1.2.2. Starzejące się społeczeństwo 1.2.3. Mała aktywność organizacji pozarządowych 1.3.1. Niedostateczna infrastruktura społeczna 1.3.2. Niska dostępność do obiektów użyteczności publicznej
1. Wysoki rozwój lokalny obszarów wiejskich wokół Kanału Elbląskiego ANALIZA CELÓW 01. Mała migracja ludności 02. Niskie bezrobocie 03. Wysokie dochody podatkowe gmin 1. Wysoki rozwój lokalny obszarów wiejskich wokół Kanału Elbląskiego 1.1. Racjonalnie zagospodarowany potencjał obszaru 1.2. Wysoki poziom kapitału społecznego 1.3. Wysoka jakość życia 1.1.1. Wysoki poziom przedsiębiorczości 1.1.2. Zagospodarowany turystycznie obszar 1.1.3. Skuteczna promocja obszaru 1.1.4. Rozwinięty rynek produktów lokalnych 1.1.5. Rozwinięta partnerska współpraca 1.1.6. Zachowane, zbadane i dostępne dziedzictwo lokalne 1.2.1. Wysoki poziom edukacji pozaszkolnej, poczucia tożsamości i zmienionej mentalności 1.2.2. Zagospodarowany potencjał starzejącego się społeczeństwa 1.2.3. Aktywne organizacje pozarządowe 1.3.1. Wystarczająca infrastruktura społeczna (kulturalna, rekreacyjna) 1.3.2. Dostępne obiekty użyteczności publicznej
II.3. Wizja LSR OW KE Obszar Kanału Elbląskiego atrakcyjny dla mieszkańców, otwarty na nowe perspektywy i możliwości rozwoju
Wspieramy działania na rzecz rozwoju obszarów wokół Kanału Elbląskiego II.4. Misja KE LGD Wspieramy działania na rzecz rozwoju obszarów wokół Kanału Elbląskiego
III. Budżet, wskaźniki i zakresy wsparcia
III.1. Budżet PROW 2014-2020, działanie 19: Wsparcie przygotowawcze 132.000 Wsparcie realizacji LSR 10.450.000 Koszty bieżące i aktywizacja 2.327.500 Projekty Współpracy LGD 209.000 RAZEM 13.118.500
III.2. Realizacja LSR - 10.450.000: Rodzaj Limit Limit LSR 100.000 Liczba projektów Założenie firmy 100.000 2.060.000 21 Rozwój firmy 300.000 4.100.000 18 Infrastruktura TRK 2.000.000 10 OW LGD 50.000 250.000 5 Drogi 900.000 6 Inne Granty 840.000 26
III.3. Finansowanie realizacji LSR - 10.450.000: Rodzaj PROW EFRROW ŚR. KRAJOWE JSFP ŚR. WŁASNE RAZEM Założenie firmy 2.060.000 1.310.778 749.222 - 103.000 2.163.000 Rozwój firmy 4.100.000 2.608.830 1.491.170 1.757.143 5.857.143 Inf. TRK 2.000.000 1.272.600 218.220 509.180 100.000 2.100.000 OW LGD 250.000 159.075 90.925 Drogi 900.000 572.670 327.330 Inne 300.000 190.890 72.740 15.000 315.000 Granty 840.000 534.492 244.406 61.102 54.016 894.016 10.450.000 6.649.335 2.793.943 970.352 2.029.159 12.479.159
III.4. Beneficjenci realizacji LSR - 9.360.000: Rodzaj Plan Beneficjenci JSFP NGO Os. fizyczne RAZEM Założenie firmy 2.060.000 - 21 Rozwój firmy 4.100.000 18 Infastruktura TRK 2.000.000 7 3 10 Kapitał społ. 50.000 1 Dziedzictwo 150.000 Promocja 100.000 2 Drogi 900.000 6 9.360.000 17 5 39 61
III.5. Beneficjenci realizacji LSR - Granty Rodzaj Plan Beneficjenci JSFP NGO RAZEM Infrastruktura kulturalna, rekreacyjna 385.000 2 9 11 Infrastruktura turystyczna Imprezy 20.000 1 Edukacja Publikacje AM 30.000 840.000 4 22 26
III.6. Projekty inne – 300.000 zł Kapitał społeczny - szkolenie 50.000 Rodzaj Plan Liczba Kapitał społeczny - szkolenie 50.000 1 Zachowanie dziedzictwa 150.000 3 Promocja 100.000 2 RAZEM 300.000 6
III.7. Operacje własne LGD – 250.000 zł Rodzaj Plan Liczba Ekomuzeum 50.000 1 Odnowa wsi/wsie tematyczne 100.000 2 Szlaki rowerowe Szlaki kajakowe RAZEM 250.000 5
III.8. Projekty współpracy LGD – 209.000 zł Rodzaj Plan Liczba PW. Hiszpania 59.000 1 Questing 50.000 Geoceching Produkt turystyczny RAZEM 209.000 (539.000) 4
Szkolenia BO Konferencje Strony internetowe Publikacje RAZEM III.9. Aktywizacja – 81.000 zł Rodzaj Plan Liczba Szkolenia BO 4.000 8 Szkolenia pracowników KE LGD 900 27 osobodni Szkolenia organów KE LGD 3.600 135 osobodni Konferencje 14.500 1 Strony internetowe 42.000 Publikacje 16.000 RAZEM 81.000 18/162 osobodni
Zarząd Zakupy Komisja Rewizyjna Usługi księgowe Rada Usługi bankowe III.10. Koszty bieżące – 2.246.500 zł Zarząd Zakupy Komisja Rewizyjna Usługi księgowe Rada Usługi bankowe Biuro Usługi Zatrudnienie Usługi teleinformatyczne
III.11. Budżet wg celów i zakresów LSR: Cel i zakres Limit LSR PI Granty Operacje własne Projekty współpracy Aktywizacja 1.1. Przesiębior. 6.160.000 - 1.2 .T.R.K. 2.485.000 2.000.000 385.000 100.000 1.3. Promocja 458.000 (788.000) 50.000 150.000 (480.000) 58.000 1.4. Produkt lok. 59.000 1.5. Współpraca 1.6. Dziedzictwo 2.1. Szkolenia 93.000 20.000 23.000 3.1. Infr. społ. 3.2. Drogi 900.000 RAZEM 10.740.000 (11.070.000) 936.0000 840.000 250.000 209.000 (539.000) 81.000
IV. Kryteria wyboru i oceny operacji
IV. Kryteria wyboru i oceny operacji Warunki brzegowe: Zamieszkanie na obszarze objętym LSR – os. fizyczna Miejsce oznaczone adresem w CEIDG – os. fizyczna Siedziba lub o. na obszarze objętym LSR – os. prawna Mikro i małe przedsiębiorstwo Nadany numer identyfikacyjny ARiMR Koszty kw. nie są współfinansowane z in. śr. pub. Operacja realizowana nie więcej niż w 2 etapach, 2 lata, ale nie dłużej niż do 31.12.2022 roku Realizacja operacji na obszarze objętym LSR Operacja jest uzasadniona ekonomicznie – biznesplan Wartość operacji nie jest mniejsza niż 50.000 zł 2 lata nie był wpisany do CEIDG – od złożenia wniosku
IV. Kryteria wyboru i oceny operacji Warunki brzegowe cd.: Nie dla ubezpieczonych w KRUS (poza produkcją art. spożywczych lub napojów) W ciągu 3 lat prowadzi działalność gosp. przez 365 dni Utrzymanie miejsc pracy i firmy: a) tworzenie - 2 lata b) rozwój - 3 lata Podmiot wykaże, że: a) posiada doświadczenie lub b) posiada zasoby lub c) posiada kwalifikacje lub d) prowadzi działalność odpowiednią do przedmiotu operacji, którą zamierza realizować
IV. Kryteria wyboru i oceny operacji Warunki brzegowe wykluczone działalności: działalność usługowa wspomagająca rolnictwo i następująca po zbiorach górnictwo i wydobywanie działalność usługowa wspomagająca górnictwo i wydobywanie przetwarzanie i konserwowanie ryb, skorupiaków i mięczaków wytwarzanie i przetwarzanie koksu i produktów rafinacji ropy naftowej produkcja chemikaliów oraz wyrobów chemicznych produkcja podstawowych substancji farmaceutycznych oraz leków i pozostałych wyrobów farmaceutycznych produkcja metali produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oraz motocykli transport lotniczy i kolejowy gospodarka magazynowa
IV. Kryteria wyboru i oceny operacji Kryteria wspólne 5) 4) 3) 2) 1) Kryteria specyficzne 6) 8) 11) 13) 7) 10) 12)
IV. Kryteria wyboru i oceny operacji Kryteria wspólne 5) 4) 3) 2) 1) Niezbędne minimum 4 pkt Maksymalna ilość punktów (1-5) 37 pkt
IV.1. Kryteria wspólne wyboru operacji 1) Kryteria obligatoryjne celów przekrojowych PROW 2014-2020 1a) środowisko i klimat 0 lub 1 lub 2 pkt 1b) innowacyjność 0 lub 3 lub 5 pkt Niezbędne minimum 1 pkt Maksymalna ilość punktów 7 pkt
IV.1. Kryteria wspólne wyboru operacji 1) Kryteria obligatoryjne celów przekrojowych PROW 2014-2020 - definicja Rodzaj innowacyjności: 1) nowe produkty i usługi: lub 2) nowy proces organizacyjny lub zarządzania: 3) mobilizacja lokalnych zasobów i surowców: 4) zrealizowaniu nowej inwestycji rozumianej jako infrastruktura/technologia, której nie było w danej miejscowości/gminie 5) nowym sposobie zaangażowania lokalnej społeczności: 6) aktywizacji osób i środowisk, które dotychczas w niskim stopniu angażowały się w działania na rzecz rozwoju lokalnego: 7) upowszechnianiu lub wykorzystaniu nowoczesnych technik informacyjno-komunikacyjnych:
IV.2. Kryteria wspólne wyboru operacji 2) Kryteria obligatoryjne celów i przedsięwzięć LSR OW KE 2016-2023 2a) Miejsca pracy 0 lub 1 pkt 2b) Posiadanie: zasobów, doświadczenia kwalifikacji, prowadzenie działalności od 0 do 4 pkt 2c) Zaspokojenie potrzeb grup defaworyzowanych od 0 do 6 pkt Niezbędne minimum 1 pkt Maksymalna ilość punktów 11 pkt
IV.2. Kryteria wspólne wyboru operacji 2) Kryteria obligatoryjne celów i przedsięwzięć LSR OW KE 2016-2023 Grupy defaworyzowane: bezrobotni osoby do 35 roku życia osoby powyżej 50 roku życia kobiety gminy Godkowo, Rychliki, Markusy miejscowości do 5.000 mieszkańców
IV.3. Kryteria wspólne wyboru operacji 3) Kryteria formalne - kalkulacja kosztów 3a) Przygotowanie do realizacji 0 lub 5 pkt 3b) Realne, racjonalne, konieczne i zasadne wydatki 0 lub 1 pkt 3c) Czytelny, przejrzysty i zupełny budżet 0 lub 1 pkt 3d) Wniosek spójny z załącznikami 0 lub 1 pkt 3e) Brak błędów rachunkowych 0 lub 1 pkt Niezbędne minimum 1 pkt Maksymalna ilość punktów 9 pkt
IV.4. Kryteria wspólne wyboru operacji 4) Kryteria efektywności 4a) Działania dobrane zgodnie z celem zadania 0 lub 1 pkt 4b) Grupy odbiorców 0 lub 1 pkt 4c) Wskaźniki produktu i rezultatu 0 lub 2 lub 4 pkt 4d) Wskaźniki oddziaływania 0 lub 1 pkt 4e) Trwałość projektu 0 lub 1 pkt Niezbędne minimum 1 pkt Maksymalna ilość punktów 8 pkt
IV.5. Kryteria wspólne wyboru operacji 5) Kryteria premiowane 5a) Zrównoważony rozwój obszaru 0 lub 1 pkt 5b) Korzystanie z doradztwa 0 lub 1 pkt Niezbędne minimum 0 pkt Maksymalna ilość punktów 2 pkt
IV. Kryteria wyboru i oceny operacji Kryteria specyficzne 6) 8) 11) 13) 7) 10) 12)
IV.6. Kryteria specyficzne wyboru operacji 6) Wzmocnienie kapitału społecznego 6a) Wkład własny 10% w tym finansowy 5% 0 lub 3 pkt 6b) Wnioskodawcą jest JSFP 0 lub 3 pkt 6c) Kwota dofinansowania do 50.000 zł 0 lub 5 pkt Niezbędne minimum 0 pkt Maksymalna ilość punktów 11 pkt
IV.7. Kryteria specyficzne wyboru operacji 7) Podejmowanie działalności gospodarczej 7a) Wkład własny finansowy 5% 0 lub 3 pkt 7b) Stworzenie 2 miejsc pracy 0 lub 5 pkt Niezbędne minimum 0 pkt Maksymalna ilość punktów 8 pkt
IV.8. Kryteria specyficzne wyboru operacji 8) Rozwijanie działalności gospodarczej 8a) Stworzenie 2 miejsc pracy 0 lub 5 pkt 8b) Kwota dofinansowania do 200.000 zł 0 lub 3 pkt Niezbędne minimum 0 pkt Maksymalna ilość punktów 8 pkt
IV.10. Kryteria specyficzne wyboru operacji 10) Zachowanie dziedzictwa lokalnego 10a) Wnioskodawcą jest JSFP 0 lub 3 pkt 10b) Operacja dotyczy zabytku 0 lub 5 pkt 10c) Wkład własny 10% w tym finansowy 5% 0 lub 3 pkt Niezbędne minimum 0 pkt Maksymalna ilość punktów 11 pkt
IV.11. Kryteria specyficzne wyboru operacji 11) Budowa lub przebudowa niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej 11a) Wnioskodawcą jest JSFP 0 lub 3 pkt 11b) Koszty kwalifikowane do 200.000 zł 0 lub 5 pkt 11c) Wkład własny 10% w tym finansowy 5% 0 lub 3 pkt Niezbędne minimum 0 pkt Maksymalna ilość punktów 11 pkt
IV.12. Kryteria specyficzne wyboru operacji 12) Budowa lub przebudowa publicznych dróg gminnych lub powiatowych 12a) Koszty kwalifikowane do 150.000 zł 0 lub 8 pkt Niezbędne minimum 0 pkt Maksymalna ilość punktów 8 pkt
IV.13. Kryteria specyficzne wyboru operacji 13) Promowanie obszaru objętego LSR OW KE 13a) Wnioskodawcą jest NGO 0 lub 3 pkt 13b) Kwota dofinansowania do 50.000 zł 0 lub 5 pkt 13c) Wkład własny 10% w tym finansowy 5% 0 lub 3 pkt Niezbędne minimum 0 pkt Maksymalna ilość punktów 11 pkt
IV. Kryteria wyboru i oceny operacji Działanie Kryteria wspólne Kryteria specyficzne Razem punkty Niezbędne minimum – 60% Wzmocnienie kapitału społecznego 37 8 45 27 Podejmowanie działalności gospodarczej Rozwijanie działalności gospodarczej Zachowanie dziedzictwa lokalnego 11 48 28,8 Infrastruktura TRK Budowa lub przebudowa publicznych dróg Promowanie obszaru objętego LSR OW KE
IV.14. Kryteria wyboru grantobiorców Zadania w projektach grantowych 1) Kryteria wspólne 37 pkt 2) Kryteria specyficzne 36 pkt Niezbędne minimum kryteria wspólne 4 pkt Niezbędne minimum ogółem 43,3 pkt Maksymalna ilość punktów 73 pkt
IV.14. Kryteria wyboru grantobiorców Kryteria specyficzne wyboru grantobiorców i zadań w projektach grantowych: a) Inwestycyjne realizowane przez JSFP 0 lub 5 pkt b) Szkoleniowe i promocyjne, realizowane przez NGO 0 lub 5 pkt c) Inwestycyjne o wartości do 30.000 zł 0 lub 2 pkt d) Publikacje do 30.000 inne do 20.000 zł 0 lub 2 pkt e) Szkoleniowe o wartości do 10.000 PLN 0 lub 2 pkt f) Związane z tematem PG 0 lub 5 pkt g) Wkład własny 10% w tym finansowy 5% 0 lub 5 pkt h) realizacja zadania w krótkim okresie 0 lub 5 pkt i) zadanie dotyczy niekomercyjnej infrastruktury 0 lub 5 pkt
niezbędna przy aplikowaniu o środki V. Dokumentacja niezbędna przy aplikowaniu o środki
V.1. Dokumentacja Podstawa prawna - najważniejsze dokumenty: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014 - 2020 Ustawa z dnia 20 lutego 2015 roku o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 Wytyczne Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Interpretacje ARiMR
V.2. Dokumentacja Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Wiejskich Kanału Elbląskiego na lata 2016-2023 wraz z załącznikami. Dokumenty pomocne przy pisaniu wniosku: Regulamin Rady oraz procedur wyboru i oceny operacji Regulamin Wyboru Grantobiorców Kryteria Wyboru Operacji/Grantobiorców Karta wstępnej weryfikacji wniosku Karta wyboru operacji/grantobiorcy Instrukcje do wniosków o przyznanie pomocy oraz biznesplanu Oświadczenie beneficjenta operacji do kryteriów wyboru operacji
V.3. Dokumentacja www.kanal-elblaski-lgd.pl
VI. Harmonogram naboru wniosków
VI.1. Harmonogram naboru wniosków PI 2017 Rodzaj Plan Beneficjenci JSFP NGO Os. fizyczne RAZEM Założenie firmy 500.000 (+304.780) - 5 (+3) Rozwój firmy 1.900.000 (-148.145) 9 Infrastruktura TRK 800.000 (+1.343) 3 1 4 Kapitał społ. 50.000 Dziedzictwo 100.000 (+179) 2 Promocja (+9.595) 0/1 Drogi 600.000
VI.2. Harmonogram naboru wniosków PI 2018 Rodzaj Plan Beneficjenci JSFP NGO Os. fizyczne RAZEM Założenie firmy 300.000 - 3 Rozwój firmy 700.000 Infastruktura TRK 600.000 Kapitał społ. Dziedzictwo Promocja Drogi oszczędności
VI.3. Harmonogram naboru wniosków PI 2019 Rodzaj Plan Beneficjenci JSFP NGO Os. fizyczne RAZEM Założenie firmy 200.000 - 2 Rozwój firmy 700.000 3 Infastruktura TRK Kapitał społ. Dziedzictwo Promocja Drogi oszczędności
VI.4. Harmonogram naboru wniosków PG 2018 „Rekreacja Wodna” Rodzaj Plan Beneficjenci JSFP NGO RAZEM Infrastruktura kulturalna, rekreacyjna 140.000 0/1 3/4 4 Infrastruktura turystyczna Imprezy - Edukacja Publikacje AM
VI.5. Harmonogram naboru wniosków PG 2020 „Aktywna wieś, świetlica” Rodzaj Plan Beneficjenci JSFP NGO RAZEM Infrastruktura kulturalna, rekreacyjna 140.000 0/1 3/4 4 Infrastruktura turystyczna Imprezy - Edukacja Publikacje AM
VII. Zasada konkurencyjności
VII.1. Zasada konkurencyjności Stosuje się, kiedy są spełnione oba warunki: Nie mają zastosowania przepisy Prawa Zamówień Publicznych Wartość zadania ujętego w zestawieniu rzeczowo- finansowym przekracza 20.000 zł netto Nie dotyczy podejmowania działalności gospodarczej
VII.2. Spełnienie zasady konkurencyjności Należy spełnić warunki: Upublicznić zapytanie ofertowe, zawierające w szczególności: warunki udziału w postępowaniu kryteria oceny oferty oraz informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty termin składania ofert, przy czym termin na złożenie oferty powinien wynosić nie mniej niż 7 dni kalendarzowych w przypadku dostaw i usług, a 14 dni kalendarzowych w przypadku robót budowlanych od dnia upublicznienia zapytania ofertowego warunki wykluczenia termin realizacji zamówienia Wybrać najkorzystniejszą spośród wszystkich złożonych ofert (w przypadku gdy beneficjent dopuszcza składanie ofert częściowych postępowanie może zakończyć się wyborem kilku wykonawców) w oparciu o ustalone w zapytaniu ofertowym kryteria oceny.
VII.3. Ustalenie wartości zamówienia Wartość zamówienia ustala się z należytą starannością, biorąc pod uwagę łączne spełnienie następujących kryteriów: sumowaniu podlegają usługi, dostawy i roboty budowlane tego samego rodzaju i o tym samym przeznaczeniu możliwe jest udzielenie zamówienia w tym samym czasie możliwe jest wykonanie zamówienia przez jednego wykonawcę dostaw, usług lub robót budowlanych
VII.4. Powiązania osobowe/kapitałowe Zamówienia udzielane przez beneficjenta nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo, np.: uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób
VII.5. Upublicznienie zapytania ofertowego Upublicznienie zapytania ofertowego oznacza wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia w ramach operacji. Upublicznianie na stronie internetowej ARiMR (od 18.03.2017 r.) www.portalogloszen.arimr.gov.pl Należy złożyć wniosek do ARiMR o nadanie uprawnień do Portalu Ogłoszeń ARiMR Do dnia uruchomienia portalu należy kierować zapytania ofertowe do co najmniej 3 potencjalnych wykonawców oraz umieszczać zapytanie ofertowe na stronie internetowej beneficjenta (jeżeli posiada)
VII.6. Modyfikacja zapytania ofertowego Niedopuszczalna – po upływie terminu składania ofert Możliwa – przed upływem terminu składania ofert, jeżeli: obowiązkowo zostanie wydłużony termin składania ofert, z uwzględnieniem czasu niezbędnego na możliwość dostosowania do wprowadzonych zmian treści ofert zostanie odpowiednio upubliczniona informacja o modyfikacji treści zapytania ofertowego na stronie portalu ARiMR
VII.7. Wynik postępowania ofertowego Odrzuca się oferty: których treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego złożone przez oferenta niespełniającego warunków, określonych w zapytaniu ofertowym Oferty złożone po terminie składania ofert, określonym w zapytaniu ofertowym, beneficjent niezwłocznie zwraca oferentom.
VII.7. Wynik postępowania ofertowego Informację o wyniku postępowania umieszcza się na stronie internetowej, wskazanej w komunikacie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi W przypadku, gdy pomimo właściwego upublicznienia zapytania ofertowego: wpłynie tylko jedna niepodlegająca odrzuceniu oferta – uznaje się zasadę konkurencyjności za spełnioną nie wpłynie żadna oferta lub wszystkie oferty, które wpłyną, podlegają odrzuceniu – beneficjent powinien powtórzyć postępowanie, aż otrzyma co najmniej jedną ofertę niepodlegającą odrzuceniu
VII.8. Protokół z postępowania ofertowego Z postępowania o udzielenie zamówienia sporządzany jest protokół zgodny z §6, §8 i §9 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 13 stycznia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji i warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej
VII.9. Dokumentowanie udzielenia zamówienia Dla udokumentowania czynności związanych z udzieleniem zamówienia dopuszczalna jest forma pisemna lub elektroniczna lub faks, z zastrzeżeniem że: protokół z postępowania sporządzany jest w formie pisemnej umowa z wykonawcą zamówienia, w przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, zawierana jest w formie pisemnej, a w przypadku pozostałych zamówień potwierdzeniem zawarcia umowy jest co najmniej oryginał stosownego dokumentu potwierdzającego dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi, zawierającego szczegółowe dane o transakcji.
Dziękuję za uwagę ul. Komeńskiego 40, 82-300 Elbląg Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie i budżetu państwa w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020; Działanie 19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER Poddziałanie 19.2 Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji. Instytucją Zarządzającą jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Dziękuję za uwagę ul. Komeńskiego 40, 82-300 Elbląg www.kanal-elblaski-lgd.pl, www.kanalelblaski.eu, www.facebook.com.pl/pages/LGD-Kanał-Elbląski e-mail: biuro@kanal-elblaski-lgd.pl tel./fax 55 239 49 61 55 643 58 45 tel. kom. 602 516 830