Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy celowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Patrycja Matul, Head of SociAll, Agora SA Warszawa, 12 maja 2012
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
badania rynku turystycznego
Kampanie społeczne działań strażniczych
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
Kampania wizerunkowa mBanku
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Tworzymy kanały tematyczne odnoszące się do różnych dziedzin życia:
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
EDI NET - badania.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
Inicjatywa studencka na miarę XXI wieku. Plan prezentacji ● 1. Czym jest BiznesZone? ● 2. Przedsięwzięcia związane z projektem ● 3. Kim są odbiorcy projektu.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Akcja ma na celu kreowanie marki wśród młodych ludzi oraz zwiększenie jej konkurencyjności na rynku.
BRIEF Kampanii reklamowej Dla firmy „Skyfall” MARCIN MACKIEWICZ
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
SPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGOSPODZIEWAJ SIĘNIESPODZIEWANEGO.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Oferta współpracy. USSports.pl – kim jesteśmy Jesteśmy grupą pasjonatów sportów amerykańskich. Kręci nas futbol amerykański, baseball, koszykówka, hokej.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
Pantene Aqua Light INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TRESCI VIDEO
Innowacja w planowaniu mediów
„Every Baby is Johnson’s Baby” Najlepsze wykorzystanie kontentu
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
ChupaChuck – wyluzuj! Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych.
Discreet Beyonce Przełamywanie schematów komunikacyjnych w danej kategorii produktowej.
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
Okno na Hooptymistyczny świat
Łaciate krowy w mieście
NESCAFE Budzik w iPhone
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
Nic Nac’s Mixer Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych.
Bebilon Mama Wraca Do Pracy
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Zapis prezentacji:

Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy celowej „Nie-zła mama” Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy celowej

1A Tło i cel kampanii Marka: Huggies – szeroka gama wariantów produktowych dostosowanych do wieku i rozwoju dziecka Cel na 2010 rok: budowa świadomości nowej platformy komunikacji Huggies: Pięknie się narobiło

1B Tło i cel kampanii Celem na 2010 rok było wprowadzenie nowej platformy komunikacji marki Huggies: Pięknie się narobiło. Podejście do macierzyństwa reprezentowane przez markę ma być wiarygodne i autentyczne, czyli ukazujące wszystkie jego aspekty: zarówno te pozytywne, jak i te trudne i męczące. Był to przełomowy sposób komunikacji z młodymi matkami, które do tej pory odbierały głownie komunikaty podkreślające wyłącznie wyidealizowane pozytywne aspekty macierzyństwa.

2A Grupa celowa To mamy dzieci noszących pieluszki oraz kobiety w ciąży Główny insight: Współczesne mamy często mają dość tego, iż marki komunikując się z nimi pouczają je, jak mają być „perfekcyjną mamą”, stawiając przy tym często nierealistyczne wymagania.

2B Grupa celowa Dzisiejsze mamy: są wyjątkowo zapracowane i często przemęczone. Z jednej strony czują potrzebę znalezienia czasu tylko dla siebie… Z drugiej nie wiedzą, jak go w tym całym zamieszaniu wygospodarować? A jeśli już się uda, to mają wyrzuty sumienia, że nie poświęcają całego czasu dziecku! bywają zagubione i szukają kontaktu z innymi matkami, aby potwierdzić, że z nimi jest wszystko ok! Że mogą kochać i mieć dość swojego dziecka i to nie oznacza, że są złymi matkami. ostatnią rzeczą jakiej oczekują to bycie instruowanymi jak być doskonałą matką bez wad i słabości chcą być zrozumiane i wspierane w nowej sytuacji życiowej, w której się znalazły

3A Wyzwanie marketingowe Budowa świadomości nowej platformy komunikacji marki Huggies Stworzenie więzi konsumentów z marką poprzez: Ukazanie jej jako marki towarzyszącej w codziennym funkcjonowaniu rodziców Zaoferowanie określonych wartości dla konsumentów: wsparcia, zrozumienia, rozrywki, chwili relaksu i odprężenia Bariery:

3B Wyzwanie marketingowe Bariery: Rynkowe: liderem rynku pod względem sprzedaży, świadomości wśród konsumentów oraz wydatków reklamowych od wielu lat jest Pampers Budżetowe: niskie zasoby finansowe na realizację kampani i(wystarczające na ok. 2 tygodnie kampanii w TV), . Sytuację obrazuje kilku procentowy udział Huggies w wydatkach kategorii. Konkurencja, jako głównego medium używa TV, która bardzo silnie buduje świadomość marki i komunikatu Komunikacyjne: całkiem nowe pozycjonowanie marki. Potrzeba wsparcia wszystkich produktów w jak najdłuższym horyzoncie czasowym.

4A Innowacyjność strategii Serial: format TV najchętniej oglądany w grupach kobiecych Bardzo duża pojemność informacyjna zaangażowanie w długim horyzoncie czasowym Internet: Dostępność w dowolnym momencie Bardzo wysoki zasięg w grupie celowej Najbardziej wiarygodne medium dla mam Media społecznościowe: Naturalne środowisko (fora) - kontakt z innymi matkami Chęć dzielenia się swoimi radościami i obawami, doświadczeniem Aktywne poszukiwanie porad i wsparcia

4B Innowacyjność strategii Główną ideą projektu było, zaoferowanie treści odpowiadającej na zainteresowania specyficznej grupy docelowej - młodych matek i kobiet w ciąży oraz pokazanie ich w sposób humorystyczny i inspirujący. Platformą projektu stał się serial, ponieważ jest to format o bardzo dużej pojemności informacyjnej, angażujący internautki emocjonalnie, jak i w długiej perspektywie czasowej. Jako kanał dystrybucji wybrano Internet – medium, z którego najczęściej korzysta większość przyszłych i obecnych młodych matek, które właśnie tutaj szukają kontaktu z innymi matkami, dzielą się swoimi radościami i obawami oraz aktywnie szukają porad i wsparcia.

5A Implementacja Spójna identyfikacja wizualna projektu na wszystkich platformach AdIndex pomiar efektywności działań Synergia działań promocyjnych, redakcyjnych, społecznościowych, e-commerce

5B Implementacja Postanowiliśmy zamieścić serial w jednym z największych portali parentingowych - eDziecko, gdzie stworzyliśmy specjalną sekcję redakcyjną. Kluczowym elementem było nadanie synergii treściom video i działaniom redakcyjnym. Środowisko internetowe umożliwia jednocześnie interakcję z grupą celową, gdy tylko zaistnieje potrzeba podzielenia się swoją opinią, analizę aktualnej problematyki danego odcinka oraz rozbudowanie projektu o elementy nieuwzględnione w treści video, np. blog bohaterki, konkursy, artykuły merytoryczne, sondaże, czy mechanizmy sharingowe i e-commerce. Naturalną platformę do wymiany opinii, organizacji konkursów i sondaży stanowiły serwisy społecznościowe (NK.pl, Facebook, Blip, Twitter).

6A Rezultaty Ponad 500’000 obejrzeń Ponad 17’300 osób na portalach społecznościowych 2-krotny wzrost świadomości nowej platformy komunikacji Ponad 2,5 krotny wzrost sprzedaży online (Frisco.pl) w czasie trwania projektu Setki pozytywnych komentarzy internautek, dzielących się swoimi doświadczeniami zainspirowanych treścią odcinków.

6B Odcinki ukazywały się przez trzy miesiące, osiągnąwszy ponad 500 tys. obejrzeń. Ponadto zrealizowane po raz pierwszy na polskim rynku badanie AdIndex (pomiar efektywności reklamy treści wideo jako przekazu reklamowego)wykazało, iż w wyniku projektu świadomość wspomagana marki wzrosła o 2 pkt.% (poziom wyjściowy ponad 92%), a znajomość reklamy online o 40%. Świadomość nowej platformy komunikacji Pięknie się narobiło w grupie, która oglądała serial była ponad dwukrotnie wyższa niż wśród osób, które nie miały do czynienia z serialem. Zestawiając powyższe statystyki z liczebnością grupy - 639 tys. kobiet, można szacować, że projekt dotarł do bardzo dużej jej części.