RESPECT – godność i szacunek

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
BEZPIECZNI W DOMU, SZKOLE, ŚRODOWISKU
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Projekt realizowany w roku szkolnym 2008/2009 Szkoła bez przemocy Szkoła Podstawowa nr 15 im. Alfreda Szklarskiego w Mysłowicach.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
WITAMY W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH NR 3 Szkoła Podstawowa Gimnazjum Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MYSZKOWIE.
Program realizowany w Zespole Szkół Integracyjnych w Lubinie w roku szkolnym 2010/2011 Program realizowany w Zespole Szkół Integracyjnych w Lubinie w.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Odblaskowa Szkoła Podsumowanie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Program „Szkoła bez przemocy”
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
W naszej szkole organizowany jest projekt Super Klasa. Polega on na rywalizacji przez cały rok szkolny uczniów z poszczególnych klas w cyklu imprez organizowanych.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Problemy wychowawcze szkoły
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Projekt „Trzymaj formę” realizowany w Gimnazjum w Lubominie
W GIMNAZJUM NR 1 W SROKOWIE W ROKU SZKOLNYM 2007/2008
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
PROGRAM WYCHOWAWCZY GIMNAZJUM W BIAŁYM KOŚCIELE rok szkolny 2014/2015 Dziecko żyjące w tolerancji nabiera cierpliwości Dziecko zachęcane uczy się wiary.
 Dzień Dziecka – WYCIECZKA KLAS IV –VI DO OJCOWA.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Śniadanie „Wiemy, co jemy, bo zdrowi być chcemy” Samorządowa Szkoła Podstawowa w Gałdowie Śniadanie 8 listopad 2013 daje moc W ramach akcji w okresie poprzedzającym.
14 października 2015 Dzień Samorządności. 14 października obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Samorządności. Pani Wicedyrektor przekazała na kilka godzin.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Łódź, ul. Wici 16 tel fax
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Szkoła Promująca Zdrowie
AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI
Rozmowy i dyskusje w klasach.
„STOP AGRESJI I PRZEMOCY”
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

RESPECT – godność i szacunek Grupa Alter Ego Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Hedwiżynie

Grupa Alter Ego Uczniowie klasy II gimnazjum

„Respect – godność i szacunek” to inicjatywa młodzieżowa realizowana w ZSPiG w Hedwiżynie Realizowane cele to: Kształcenie umiejętności rozwiązywania konfliktów oraz radzenia sobie z sytuacjami agresji, przemocy, destrukcyjnymi emocjami i przejawami złości i lęku, Wskazanie wzorców do naśladownictwa, Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa ucznia w szkole, Integrowanie uczniów i wzmacnianie więzi między uczniami, nauczycielami i rodzicami we wspólnym działaniu na rzecz przeciwdziałania agresji.

Zrealizowane działania – „Skrzynka zaufania” Uczniowie ZSPiG wrzucali do skrzynki anonimowe kartki z informacjami o przejawach agresji w naszej szkole. Po ich analizie, okazało się że najczęściej zgłaszanym problemem były bójki na przerwach i przezwiska. Dlatego pod tym kątem opracowaliśmy nasze pogadanki, które przeprowadziliśmy w przedszkolu i klasach I, II i III szkoły podstawowej, wypożyczyliśmy także filmy edukacyjne o takiej problematyce w Bibliotece Pedagogicznej. Opracowaliśmy gazetkę, apel szkolny i ulotki, które wręczaliśmy nie tylko uczniom, ale także rodzicom i nauczycielom. Uzyskane ze skrzynki informacje zostały również przekazane nauczycielom.

Skrzynka Zaufania. Gazetka. Pogadanki. Apel.

„Więcej wiedzy mniej agresji” spotkanie z psychologiem Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Biłgoraju panią Małgorzatą Główczyńską. Przygotowaliśmy dla uczniów klas IV, V i VI szkoły podstawowej oraz gimnazjalistów spotkanie z panią psycholog, która wygłosiła prelekcje na temat agresj wśród uczniów i młodzieży połączoną z prezentacją multimedialną i pokazem filmów edukacyjnych.

„Dzień niebieski bez wulgaryzmów i agresji” Wszyscy uczniowie, przedszkolaki, nauczyciele i pracownicy naszej szkoły ubrali się na niebiesko, aby zamanifestować w ten sposób, że nie zgadzamy się na agresję i przemoc. Klasy zaprezentowały plakaty i hasła „Stop agresji”.

„Łańcuch przyjaźni” Po prezentacji plakatów i haseł chwyciliśmy się za ręce i stworzyliśmy wielki łańcuch przyjaźni.

„Nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe” Takie hasło przyświecało seansom filmowym, na których odpowiednio do kategorii wiekowej prezentowaliśmy filmy edukacyjne z serii „Nie zamykaj oczu” ilustrujące problemy agresji „Agresja”, ulegania presji grupy, dręczenia i zastraszania młodszych, kłamstwa, wymuszania, negatywnych emocji „Oni”, „Kujon”, „Misiek”, „Dręczyciele”, „Znalezione nie kradzione”. Po każdym filmie uczniowie mogli podzielić się swoimi uwagami. Odczytywane były wcześniej opracowane przez każdą klasę na godzinach wychowawczych „Kodeksy przeciw agresji” czyli klasowe kodeksy rozwiązywania problemów i przeciwdziałania przemocy”

„Nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe”

Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Hedwiżynie - szkoła bez agresji. Festyn sportowo – integracyjny dla wszystkich uczniów naszej szkoły był podsumowaniem naszego projektu. Naszą odpowiedzią na agresję i przemoc jest sportowa i intelektualna rywalizacja w konkursach i zawodach oraz integracja szkolna. 15 maja na wspólnym grillu i 1 czerwca w Dniu Dziecka nagrodziliśmy zwycięzców.

Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Hedwiżynie - szkoła bez agresji.

Konkursy Grupa Alter Ego przygotowała dla przedszkolaków, uczniów szkoły podstawowej i gimnazjalistów 8 konkursów: „Stop agresji” - plastyczny konkurs klasowy i indywidualny na plakat oraz klasowy konkurs na hasło, „Bezpieczne i niebezpieczne miejsca w szkole” – konkurs na filmik, „Stop agresji” literacki konkurs na wiersz, opowiadanie i komiks, „Kodeks przeciw agresji” konkurs klasowy, Zawody sportowe w 9 konkurencjach: skakanka, strzał piłką do bramki, rzut kółkiem ringo, rzut woreczkiem do celu, kręcenie kółkiem hula – hop, wyścigi w workach, przeciąganie liny, tor przeszkód. Nagrodziliśmy 31 uczniów w konkurencjach indywidualnych i 64 w konkurencjach zespołowych. Każda klasa otrzymała jakiś upominek. Część nagród zakupiliśmy z funduszy projektu natomiast część otrzymaliśmy dzięki staraniom Przewodniczącej Rady Rodziców pani Annie Grygiel.

Nagrody

Efekty projektu „RESPECT – godność i szacunek” My, nasze koleżanki i koledzy młodsi i starsi – potrafimy rozwiązywać konflikty pokojowo, wiemy, jak należy reagować wobec agresji i przemocy, jak radzić sobie ze złością i lękiem, Wiemy gdzie mamy szukać pomocy gdy mamy do czynienia z agresją szkolną lub domową. Umiemy wykonywać piękne prace plastyczne, literackie i multimedialne oraz rywalizować w zawodach sportowych. Wspaniale wspólnie bez względu na wiek bawimy się na szkolnych imprezach.