Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MNIEJSZOŚCI NARODOWE I ETNICZNE
Advertisements

Badania w Public Relations program zajęć dydaktycznych z przedmiotu
Naziemna Telewizja Cyfrowa.
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Pierwsza Doroczna Konwencja Europejskiej Platformy Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu Kraków października 2011 r.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
POŁĄCZONY REGULATOR BRYTYJSKI: OFCOM
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
Możliwości KRRiT w kształtowaniu jakości reklamy w rtv
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Ocena zawartości ogólnodostępnych multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.
Udział tematyki lokalnej w koncesjonowanych programach radiowych o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów przeprowadzonych w latach Departament.
Kraków, 23 listopada 2005 Radio Kraków S.A. Radio internetowe z programami dla mniejszości narodowych i etnicznych - wymiar europejski Janusz Andrzejowski.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty
Tradycyjne media w internecie
Dlaczego przechodzimy na odbiór cyfrowy? Cyfryzacja naziemnej transmisji sygnału telewizyjnego w Europie to rezultat konferencji, która odbyła się w.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Grupa Radiowa Time.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Oferta Rzeszów, 16 czerwca 2011 Cudze chwalicie ….
Metodologia badań wydatków reklamowych
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PRZYBLIŻAMY GOSPODARKĘ
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Regionalny Program Operacyjny
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
Procedura uzgadniania z KRRiT planów finansowo-programowych
ORGANIZACJE POŻYTKU PUBLICZNEGO w mediach publicznych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Kampania wyborcza do samorządu terytorialnego 2014 w regionalnych programach radia publicznego Departament Mediów Publicznych Biura KRRiT, Luty 2015 Na.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Klasa językowa „poliglotek” pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu propozycja.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW W lutym nawet Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi i wydarzenia na Ukrainie nie odebrały widzów TVP Rzeszów.
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW marzec Reklama w TVP Rzeszów to maksymalny zysk.
Dane – informacje - wiadomości Kodowanie danych i problem nadmiarowości.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Monitoring rosyjskiej propagandy TV 2015 Badanie audycji informacyjnych i publicystycznych sześciu kanałów telewizji Federacji Rosyjskiej, jednego kanału.
Sprawdzian szóstoklasisty
CYFROWA MOC TELEWIZJI RZESZÓW kwiecień Średnia udziałów SHR% TVP Rzeszów od 01 do 30 kwietnia 2014 roku Pasmo 18:30 – 19:00 Źródło: Nielsen Audience.
Ukraińcy w Polsce Szymon Gwóźdź.
Media religijne i wyznaniowe w Polsce Stan i perspektywy na podstawie Informacji KRRiT 2013 oraz Strategii Regulacyjnej KRRiT na lata
Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa, lipiec- sierpień 2015
Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki.
Monitoring wyborczy telewizyjnych programów publicystycznych Wybory parlamentarne 2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
1. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji Publiczna radiofonia i telewizja jest odrębna od innych środków masowego.
CYFROWA MOC STYCZEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
CYFROWA MOC GRUDZIEŃ Badania Nielsen Audience Measurement gwarantują wiarygodność, przejrzystość i niezależność danych. Dają pełny obraz widowni.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
T YTUŁ Media publiczne w Europie finansowanie i wyniki oglądalności Grudzień 2014.
Mniejszości narodowe to grupy osób innej narodowości niż dominująca na terenie danego państwa. ich członkowie dążą do zachowania własnej kultury, języka.
INFORMACJA z realizacji obowiązków nadawców publicznych wynikających z rozporządzenia KRRiT z 24 kwietnia 2003 roku I i II kwartał 2016 roku Warszawa,
INFORMACJA o realizacji przez nadawców publicznych obowiązków wynikających z rozporządzenia KRRiT z 29 IV 2011 r. w sprawie trybu postępo­wania związanego.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
MATURA 2018.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Przedmiot badania: treść audycji skierowanych do ukraińskiej mniejszości narodowej nadawanych przez media publiczne w Polsce pod kątem uwzględniania potrzeb mniejszości ukraińskiej oraz uwzględniających „Stanowisko Komisji Wspólnej Rządu i Mniejszości Narodowych i Etnicznych w sprawie audycji dla mniejszości narodowych i etnicznych oraz audycji w języku regionalnym w publicznej radiofonii i telewizji”. Strona | 2

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Podmiot badania: audycje programów mediów publicznych, skierowane do mniejszości ukraińskiej 34 audycje wyemitowane w 9 stacjach radiowych i telewizyjnych, premierowe audycje wyemitowane w okresie między a łączny czas trwania wyemitowanych audycji to 14 godzin i 13 minut. Strona | 3

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Badane programy i audycje mediów publicznych: TVP3 Regionalna – „Telenowyny”, TVP3 Białystok – „Przegląd ukraiński”, TVP3 Olsztyn – „Ukraińskie wieści”, Polskie Radio Białystok – „Dumka ukraińska”, „Przed wyjściem do cerkwi”, „Pażadalnaja pieśnia”, Polskie Radio Koszalin – „Serwis ukraiński”, „Magazyn ukraiński”, Polskie Radio Kraków – „Kermesz”, Polskie Radio Olsztyn – „Od niedzieli do niedzieli”, Polskie Radio Rzeszów – „Skrynia”, „Wiadomości dla Ukraińców”, Polskie Radio Szczecin – „Posydeńki”. Strona | 4

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Metoda badawcza: Metoda analizy treści – technika badawcza służąca obiektywnemu, systematycznemu i ilościowemu opisowi jawnej zawartości komunikatów. Może przybrać jedną z dwóch lub obydwie formy: badanie ilościowe – zliczanie określonych, występujących w przekazie elementów wraz z pomiarem ich nasilenia badanie jakościowe – występowanie charakterystycznych treści w ogóle, badanie intencji nadawcy oraz określenie kontekstu i okoliczności powstania treści Strona | 5

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Przed badaniem właściwym: Przeprowadzenie wywiadów pogłębionych z przedstawicielami mniejszości ukraińskiej (wywiady anonimowe) Analiza rynku mediów niepublicznych skierowanych do mniejszości ukraińskiej – Radio Orthodoxia (audycja „Ukraińskie Słowo”) Strona | 6

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Wskaźniki badania ilościowego: ilość nadawanych audycji częstotliwość nadawanych audycji czas emisji nadawanych audycji czas trwania nadawanych audycji ilość osób biorących udział w audycjach stopień posługiwania się językiem ukraińskim w nadawanych audycjach ilość tematów poruszanych w nadawanych audycji stopień ogólności poruszanych zagadnień w nadawanych audycjach Strona | 7

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Czas emisji nadawanych audycji: Najczęściej wybieranym pasmem antenowym było pasmo wieczorne (między 18 a 21), dniem tygodnia niedziela. Strona | 8 PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątekSobotaNiedzielaŁącznie Łącznie

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Czas trwania nadawanych audycji: Najczęściej emitowano audycje trwające od 25 do 30 minut, niewiele mniej było emisji audycji trwających od 10 do 15 minut. Najkrótsza audycja trwała do 5 minut, najdłuższa trwała prawie 60 minut. Strona | 9

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Stopień posługiwania się językiem ukraińskim w nadawanych audycjach: Dominującym językiem w badanych audycjach był język ukraiński. W przypadku kilku audycji częściowo używane były języki: polski, rosyjski oraz angielski (głównie w przytaczanych wypowiedziach). Wyjątek stanowiły dwa programy nadawane w języku białoruskim w Polskim Radiu Białystok – „Przed wyjściem do cerkwi” oraz „Pażadalnaja pieśnia”. Strona | 10

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Ilość tematów poruszanych w nadawanych audycji: W poszczególnych audycjach najczęściej poruszano dwa tematy. Ilość poruszanych tematów zwiększała się wraz ze zwiększeniem czasu trwania audycji. Strona | 11 1 temat2 tematy2-3 tematy4 tematy Łącznie1432

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Cechy badania jakościowego: analiza treści nadawanych audycji analiza odbiorców nadawanych audycji Strona | 12

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Analiza treści nadawanych audycji: Jej celem jest pokazanie, czy audycje poruszają tematy istotne dla mniejszości ukraińskiej. Dla oceny tematy zostały podzielone na trzy grupy: tematy ważne dla Ukrainy jako państwa i narodu, tematy dotyczące mniejszości ukraińskiej mieszkającej w całej Polsce oraz stosunki polsko- ukraińskie, tematy dotyczące regionalnych i lokalnych spraw związanych z mniejszością ukraińską. Strona | 13

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Pierwsza grupa miała 30% udziału, druga grupa miała 50% udziału, natomiast trzecia grupa miała 20% udziału w tematyce poruszanej w badanych audycjach. Strona | 14

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Wśród nadawanych w badanym okresie audycji przeważały audycje publicystyczne oraz informacyjno-publicystyczne, w przypadku tych drugich publicystyka zajmowała min. 80% audycji. Strona | 15

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Analiza odbiorców nadawanych audycji: W ramach analizy wyodrębnione zostały następujące grupy odbiorców: mniejszość ukraińska zamieszkująca konkretne regiony Polski mniejszość ukraińska zamieszkująca w Polsce osoby posługujące się językiem ukraińskim osoby zainteresowane tematyką ukraińską, nie posługujący się językiem ukraińskim wyznawcy prawosławia zamieszkujący w Polsce grupy etniczne i regionalne Strona | 16

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Podsumowanie badania: mniejszość ukraińska ma możliwość korzystania z audycji oferujących bardzo szeroki zakres tematyki związanej ze sprawami ważnymi dla mniejszości narodowych, zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej czy europejskiej dzięki Internetowi słuchacze i telewidzowie mają dostęp do prawie wszystkich nadawanych w mediach publicznych audycji, a także sięgać po odcinki archiwalne lub oglądać/słuchać audycji wielokrotnie Strona | 17

Każdego dnia wspieramy klientów w osiąganiu sukcesu Prawie wszystkie audycje emitowane przez publicznych nadawców spełniły wszystkie kryteria zaproponowane przez KRRiT dla audycji skierowanych do mniejszości narodowych i etnicznych – jedynie dwie audycje Polskiego Radia Białystok („Przed wyjściem do cerkwi” oraz „Pażadalnaja piaśnia”) nie spełniły kryterium językowego – premierowe odcinki w okresie – nadawane były w języku białoruskim. Strona | 18