Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ekorozwój.
Advertisements

Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Program Bezpieczeństwo w sieci
7 punktów Kodeksu 2.0.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
TIK w szkole podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Poniedziałek 8:00-12:00 1.Gry i Zabawy 2.Z komputerem 3.Historia 4.Planeta Ziemia 5. Zrozum francuza 6. Historia współczesna
1) D ąż y ć do tego, aby we wszystkich pracowniach by ł sprz ę t multimedialny. Na 27 sal dydaktycznych tylko w 14 salach znajdują się sprzęty multimedialne.
Jakie ślady zostawiamy w Internecie?
Nasze kodeksowe marzenia
Edytor tekstu - Word.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Komputer dla wszystkich. Marta Kowalewska Justyna Kapelewska.
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
W bibliotece SP 2.0 (SP 20).  TIK-Technologia Informacyjno Komunikacyjna  Kiedy korzystamy z TIK?  Z TIK korzystamy na lekcjach i prywatnie w domu-korzystając.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
r.. DEBATY KLASOWE DEBATY SZKOLNE.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
MOJA SZKOŁA ZA 70 LAT AUTOR MIŁOSZ PLUCHA KLASA 6A.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
„Razem zmienimy Internet na lepszy”.
Sopocka Akademia Tenisowa
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Zapis prezentacji:

Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup tablic multimedialnych, tabletów oraz laptopów, zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Są to tak zwane technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK). Ułatwiają one prowadzenie lekcji, zapewniają nowe metody nauczania oraz dają łatwiejszy dostęp do informacji o dziecku dla rodziców. Jednak prócz zalet, posiadają też wady, które są na tyle poważne, że warto się nad nimi zastanowić.

Zanik tradycyjnych metod nauczania Już niedługo ludzie będą się uczyć, siedząc przed komputerem, a zeszyty i notatki zastąpią tablety wraz z prezentacjami.

 Chyba wszyscy wiedzą, jak szkodliwe jest długotrwałe siedzenie przed ekranem komputera czy smartfona. Jeśli owe sprzęty zastąpią tradycyjne zeszyty, to za jakiś czas wszyscy będą potrzebowali okularów.

 Je ś li sprz ę t jest sprawny, to z prowadzeniem lekcji nie ma problemu. Ale co zrobi ć, kiedy co ś nie zadzia ł a?

Zanik sztuki pisania Coraz mniej ludzi pisze listy, a w szkołach powoli rezygnuje się z dyktand. Edytory tekstu automatycznie poprawiają błędy, więc cały problem z głowy. Tak więc, wraz z rozwojem TIK-u, sztuka ręcznego pisania umiera.

 W dzisiejszych czasach tworzenie prac pisemnych w większości przypadków ogranicza się do ściągnięcia odpowiedniego wzorca z internetu. Ludzka wyobraźnia przestaje się rozwijać, bo nad chęcią myślenia wygrywa lenistwo.

 Im więcej czasu spędzamy przed komputerem czy tabletem, tym bardziej wydaje nam on się niezbędny do życia. Czy za 20 lat będzie istniał ktoś zdolny do funkcjonowania bez elektroniki?

Podsumowanie Podsumowanie Korzystanie z TIK-u niesie za sobą bardzo dużo konsekwencji. Ta prezentacja skupia się głównie na tych negatywnych, jednak nie należy również zapominać o tych pozytywnych. Głównym zadaniem człowieka jest znalezienie złotego środka, który byłby w stanie zrównoważyć obie strony i dać szkolnictwu skuteczny system, który mimo swej nowoczesności nie zapomina o zaletach tradycji.