Zespół Szkół, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie od 2008 roku z powodzeniem prowadzi współpracę z pracodawcami. Współpraca obejmuje: konsultacje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
1 1.
Liceum Ogólnokształcące
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Szkoła - pracodawca.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wrzesień Szkolne programy rozwojowe na rok 2012/2013 złożyły 240 szkoły różnych typów. W efekcie postępowań przetargowych wyłoniono Wykonawców.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
lecz dla życia się uczymy”
Zespół Szkół Chemicznych
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
Tu mieści się Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku oraz firma symulacyjna NaTURa Podlasia sp. z o. o.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Liceum paramilitarne wycieczki programowe do :
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Niemiecki model edukacji zawodowej
Płock, Al. F. Kobylińskiego 25
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU oparta jest na 3 komplementarnych ze sobą projektach systemowych: - 2 współfinansowanych ze środków.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach Współpraca z pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego - realizacja praktycznej nauki zawodu: zajęcia praktyczne.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Kształcenie dualne.
MÓJ ZAWÓD.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie od 2008 roku z powodzeniem prowadzi współpracę z pracodawcami. Współpraca obejmuje: konsultacje w zakresie modyfikacji programów nauczania; współpracę przy organizacji dodatkowych praktyk i staży dla uczniów; włączenie instytucji zrzeszających pracodawców; wycieczki programowe i wizyty studyjne uczniów i nauczycieli u pracodawców; zagraniczne praktyki zawodowe uczniów; wizyty i praktyki nauczycieli w zakładach pracy; zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe; klasa patronacka??

Konsultacje odbywały się w ramach realizacji projektu z działania 9.2 POKL „Zawodowy paszport do kariery” Konsultacje obejmowały programy nauczania w dwóch zawodach:  technik mechanizacji rolnictwa,  technik hotelarstwa.

W ramach konsultacji z pracodawcami zgodnie z ich sugestiami i oczekiwaniami dokonano zmian w programach nauczania polegających na:  w zawodzie technik mechanizacji rolnictwa wprowadzono przedmiot: Odnawialne źródła energii składający się z czterech działów programowych: źródła energii, energia biomasy, energia słońca i wiatru, energia wody i geotermalna.  w zawodzie technik hotelarstwa wprowadzono nowy przedmiot: Usługi SPA i Wellness składający się z czterech działów prgramowych: idea SPA i wellness, elementy kosmetologii i wizaż, dieta wellness, fitness.

W ramach realizacji projektów z działania 9.2 oraz udało się podjąć efektywną współpracę z pracodawcami w celu organizacji dodatkowych praktyk i staży.  Projekt „SZkOlna kuźnia Profesjonalistów”: dodatkowe praktyki zawodowe dla 60 uczniów technikum i ZSZ w wymiarze 1 tygodnia, realizowane u 30 pracodawców;  Projekt „EU geniusz i szkoła tajemnic”: staże dla 20 uczniów LO w wymiarze 150 godzin mające charakter preorientacji zawodowej, współpraca z 20 pracodawcami;  Projekt „Zawodowy paszport do kariery”: staże dla 63 uczniów technikum i ZSZ w wymiarze 150 godzin, realizowane u 50 pracodawców.

Projekt „Szkoła innowacyjna i konkurencyjna – dostosowanie oferty szkolnictwa zawodowego do wymagań rynku pracy” Temat: Modernizacja oferty kształcenia zawodowego w powiązaniu z potrzebami lokalnego/regionalnego rynku pracy Działanie: 9.6 Projekty innowacyjne Program Operacyjny Kapitał Ludzki Realizacja: r. – r.

Partnerstwo: –Powiat Toruński - Zespół Szkół, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie –Miasto Włocławek - Zespół Szkół Elektrycznych we Włocławku –Zespół Szkół Keuda z Finlandii

Szkoły, zawody, uczniowie –Technikum w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie - kucharz (24 + 4) - technik pojazdów samochodowych (25 + 6) - technik hotelarstwa (25 + 4) –Technikum w Zespole Szkół Elektrycznych we Włocławku - technik teleinformatyk (24 + 6)

Instytucje uczestniczące w projekcie Szkoły zaangażowane w projekt Izba Przemysłowo – Handlowa w Toruniu Przedsiębiorcy – pracodawcy z poszczególnych branż Powiatowe Urzędy Pracy dla powiatu toruńskiego i miasta Włocławek Poradnie psychologiczno – pedagogiczne Rodzice i uczniowie Eksperci

W ramach realizacji projektu nauczyciele mieli możliwość obserwowania i wykonywania pracy w rzeczywistych warunkach – dzięki wizytom i praktykom u przedsiębiorców.

Uczniowie uczestniczyli w praktykach obserwacyjnych, zajęciach w laboratoriach uczelni wyższych. Organizowano pokazy profesjonalistów w szkołach. Zorganizowano w siedzibie pracodawców konkurs umiejętności zawodowych.

W ramach realizacji projektu udało się zrealizować łącznie 118 wyjazdów do przedsiębiorców, doposażyć 6 pracowni przedmiotowych. Uczniowie technikum w zawodzie technik pojazdów samochodowych odbyli zagraniczne praktyki w Finlandii.

Szkoła od 2010 roku współpracuje z pracodawcami w zakresie organizacji zajęć praktycznych w rzeczywistych warunkach pracy. Na podstawie umowy o organizację zajęć praktycznych uczniowie technikum w zawodzie technik pojazdów samochodowych przez jeden dzień w tygodniu odbywają zajęcia u pracodawców. Dotychczas z tej formy zajęć skorzystało 64 uczniów, u pracodawców:  Toyota Bednarscy Sp.j. Toruń,  Inter Set Andrzej Szyszkowski  Z&Z Auto Złomańczuk Skoda  Ford Toruń ul. Gdańska 4  Daw - Trans Dawid Kujawski

Szkoła zawsze stawiała i stawia na odbywanie przez uczniów i słuchaczy praktyk zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy. W roku szkolnym 2014/2015 praktyki zawodowe u blisko 120 pracodawców odbyło 246 uczniów i słuchaczy w 11 zawodach.

Zespół Szkół, CKU w Gronowie w ramach kształcenia w zawodach medycznych korzysta z kadr przedsiębiorców/instytucji z branży medycznej:  Szpital Powiatowy w Chełmży Zakład Opiekuńczo Leczniczy w Browinie,  Dom Pomocy Społecznej w Browinie,  Dom Pomocy Społecznej w Dobrzejewicach.

Dzięki zaangażowaniu specjalistów w proces kształcenia zdawalność egzaminów w zawodach medycznych często osiąga100 %. W sesji maj-lipiec 2015 uzyskano zdawalność: Kwalifikacja Z.05 Świadczenie usług opiekuńczych wyodrębniona w zawodzie Opiekunka środowiskowa % W sesji styczeń luty 2015 uzyskano zdawalność: Kwalifikacja Z.04 Świadczenie usług opiekuńczych osobie chorej i niesamodzielnej wyodrębniona w zawodzie opiekun medyczny %

Wpływanie na treści kształcenia, Reklamowanie produktów, usług wśród uczniów, słuchaczy i nauczycieli, Budowanie dobrego wizerunku, Uczestnictwo w kształceniu przyszłych kadr przedsiębiorstwa, Wyszkolenie przyszłych pracowników.

Zwiększenie konkurencyjności na rynku usług edukacyjnych, Dostęp do nowych technologii, Kształcenie kadry szkoły przez pracodawców, Rozwój i unowocześnienie bazy, Kształcenie zgodne z potrzebami rynku pracy, Przygotowanie uczniów i słuchaczy do egzaminu i zwiększenie odsetka sukcesów edukacyjnych.

Nabywanie umiejętności praktycznych, Uczenie się w naturalnych warunkach pracy, Poznanie przyszłych pracodawców – funkcjonowania firmy, Zapoznanie z nowymi technologiami, Zweryfikowanie zainteresowań zawodowych, Nabywanie umiejętności społecznych i rozwój osobowości, Podjęcie pracy u danego pracodawcy po zakończeniu nauki.

„Wzrost poziomu kształcenia zawodowego uczniów – naszych przyszłych pracowników – leży w interesie obu stron”. „Miałam możliwość przyjrzenia się z bliska pracy masażystów. Dotąd nie uważałam, że praca ta jest tak ważna w hotelu. Biorąc pod uwagę fakt, iż większość hoteli rozbudowuje się teraz pod względem rekreacji i Spa, uważam, że pokieruję swoją naukę właśnie w kierunku fizjoterapeuty lub masażysty”. „Przede wszystkim to co nas uczono w szkole, w teorii mogłyśmy w końcu zastosować w praktyce”.

Podjęliśmy rozmowy z firmą Kujawski Truck Center sp. z o.o., których celem jest doprowadzenie do rozszerzenia współpracy o utworzenie klasy patronackiej Mercedesa w zawodzie technik pojazdów samochodowych

Dziękuję za uwagę. Zbigniew Piotrowski Dyrektor Zespołu Szkół, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie