Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Poradnictwo Zawodowe II
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
TYTUŁ PREZENTACJI listopada 2012 r. Warszawa ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie w latach oraz w ramach nowej perspektywy finansowej.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Poradnictwo edukacyjno –zawodowe w gimnazjum.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie Filia w Ciechanowie
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓŁCZESNE WYZWANIA SZKOLNEGO DORADZTWA KARIERY
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Doradztwo zawodowe 2017/2018 Delegatura w Siedlcach.
Przykłady dobrych praktyk
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Innowacyjna Edukacja - POWER
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów realizowanych przez ŚCDN w Kielcach Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

Priorytety UE Świadomy wybór ścieżki zawodowej jest stale jednym z priorytetów programów finansowanych z funduszy unijnych.

Doradztwo zawodowe a poradnictwo W doradztwie analizuje się to, co dana osoba wie, co umie, co potrafi oraz jaką jest osobą, by móc wykonywać dany zawód lub wybrać określoną ścieżkę kariery. Doradztwo dotyczy ścisłe sektora edukacyjnego Przez całożyciowe poradnictwo zawodowe, zgodnie z definicją przyjętą w Rezolucji Rady Unii Europejskiej, rozumiemy: usługi i działalność, których celem jest pomoc jednostkom w każdym wieku, na każdym etapie życia w podejmowaniu wyborów edukacyjnych, szkoleniowych i zawodowych oraz zarządzaniu karierą zawodową.

Doradztwo w szkole § W szkole pomoc psychologiczno- pedagogiczna jest udzielana uczniom w formie: … 5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej — w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;

Do zadań doradcy zawodowego należy w szczególności (§ 25.1): ˆˆsystematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej; gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia; ˆˆprowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej; ˆˆkoordynowanie działalności informacyjno-doradczej prowadzonej przez szkołę i placówkę; ˆˆwspółpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego; ˆˆwspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Podstawowe cele związane z planowaniem dalszej kariery edukacyjnej i zawodowej w szkole ponadgimnazjalnej to: wzmacnianie myślenia o karierze zawodowej w perspektywie procesu podejmowania decyzji; rozwijanie umiejętności planowania kolejnych etapów nauki, pracy, życia; rozszerzenie perspektywy na to, co jest po ukończeniu szkoły; wskazywanie na szerokie spektrum możliwych dróg i wyborów, poszerzanie opcji wyborów, wskazywanie dróg alternatywnych; wskazywanie na to, że wykształcenie i zawód nie determinują przyszłości zawodowej; kształtowanie proaktywnych postaw wobec zmiany; wykorzystywanie różnorodnych narzędzi diagnostycznych celem towarzyszenia w procesie podejmowania decyzji.

Edukacja Zawodowa w praktyce Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Sp.z o.o. Izba Gospodarc za „Grono Targowe Kielce” Projekt partnerski

Edukacja Zawodowa w praktyce Okres realizacji projektu: 1 lipca 2013 – 30 czerwca 2015 Grupa docelowa: 50 szkół zawodowych z terenu województwa świętokrzyskiego 2000 uczniów szkół zawodowych 200 nauczycieli kształcenia zawodowego

Cele projektu Rozwiniecie wybranych kompetencji kluczowych i zawodowych uczniów w kontekście wymogów regionalnego rynku pracy Zwiększenie praktycznych umiejętności zawodowych uczniów Dostosowanie form i metod nauczania do wymagań rynku pracy poprzez rozwinięcie kompetencji zawodowych nauczycieli – projekty edukacyjne

Struktura projektu Projekty edukacyjne Staże i praktyki Warsztaty z doradztwa zawodowego

Warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego 12 godzin zajęć stacjonarnychIndywidualne Plany KarieryRozpoznawanie swoich mocnych i słabych stron Cyfrowe pomoce dydaktyczne

Nowoczesna Szkoła Zawodowa Nowoczesny Region Okres realizacji projektu: 1 stycznia 2016 – 30 września 2018 Grupa docelowa: 28 szkół zawodowych z terenu województwa świętokrzyskiego 28 dyrektorów szkół zawodowych 56 nauczycieli kształcenia zawodowego 560 uczniów szkół zawodowych

Cele projektu Wzrost jakości kształcenia zawodowego w obszarze inteligentnych specjalizacji regionu świętokrzyskiego Dostosowanie form i metod nauczania do wymagań rynku pracy poprzez podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli Wzrost kompetencji kluczowych uczniów w kontekście przyszłego zatrudnienia Wypracowanie modelu współpracy miedzy szkołami i przedsiębiorcami

Struktura projektu Dualne podejście do kształcenia i szkolenia Diagnoza Model współpracy Staże i praktyki Kursy doradztwa zawodowego Zajęcia dodatkowe Przedsiębiorczość zawodowa Doskonalenie nauczycieli Program rozwojowy CKZiU

Kursy doradztwa zawodowego dla uczniów 24 godziny zajęć stacjonarnych + 8 godzin e-learningowych Platforma e-learningowa Cyfrowe pomoce dydaktyczne Materiały dydaktyczne – program + scenariusze zajęć Gamifikacja (od reakcji do interakcji) Konektywizm (od nauki w odosobnieniu do uczących się społeczności)

Kursy doradztwa zawodowego dla nauczycieli 16 godziny zajęć stacjonarnych Platforma e-learningowa Cyfrowe pomoce dydaktyczne Materiały dydaktyczne – program + scenariusze zajęć

DZIĘKUJE BARDZO!