Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prawo odbicia.
Advertisements

Obraz w zwierciadle kulistym wypukłym
. Obrazy w zwierciadle kulistym wklęsłym Zwierciadło kuliste wklęsłe
prawa odbicia i załamania
Karolina Sobierajska i Maciej Wojtczak
Jak powstają obrazy w soczewkach
OPTYKA.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Konstrukcje obrazów w zwierciadłach i soczewkach.
Obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadła wklęsłego
Fale t t + Dt.
Optyka geometryczna.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
FIZYKA OGÓLNA III, Optyka
WYKŁAD 2 ZWIERCIADŁA (płaskie, wypukłe i wklęsłe)
Opracowała Paulina Bednarz
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ W PSZCZEWIE Gimnazjum nr 60 im. Cyryla Ratajskiego w Poznaniu ID grupy: 98/83_MF_G1 98/15_MF_G2 Opiekun: JÓZEF.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Polaryzacja światła Fala elektromagnetyczna jest fala poprzeczną, gdyż drgające wektory E i B są prostopadłe do kierunku rozchodzenia się fali. Cecha charakterystyczną.
Soczewki – konstrukcja obrazu Krótkowzroczność i dalekowzroczność.
Wady wzroku Karol O..
Optyka geometryczna.
 Dziękujemy! „Fascynacja światłem – magiczna świeczka”
ID grupy: 97/2 _MF_G2 Kompetencja: MATEMATYCZNO - FIZYCZNA Temat projektowy: ZJAWISKA OPTYCZNE Semestr II / rok szkolny : 2009 / 2010.
Oświecenie Team: Aurelia Wojtalewicz, Kacper Siemianowski,
„eSzkoła – Moja Wielkopolska” „Sztuka fotografowania, czyli aparat fotograficzny od środka” Projekt współfinansowany ze środków  Unii Europejskiej w.
h1h1 h2h2 O1O1 O2O2 P1P1 P2P2 1 r1r1 2 r2r2 x y Korzystając ze wzoru Który był słuszny dla małych kątów ( co w przypadku soczewek będzie możliwe dla promieni.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Kompetencja Fizyka i Matematyka Gimnazjum w Gołuchowie
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZSP im. Gen. Wł. Andersa w Złocieńcu
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Przyrządy optyczne.
ZJAWISKA OPTYCZNE W ATMOSFERZE
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gastronomicznych
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Tak wyglądaliśmy jak zaczynaliśmy udział w projekcie.
Optyka geometryczna Dział 7.
1.
Soczewki Soczewką nazywamy ciało przezroczyste, ograniczone dwiema powierzchniami, z których przynajmniej jedna nie jest płaska.
Jak powstają obrazy w zwierciadłach wklęsłych?
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Dodatek 1 F G A B C D E x y f h h’ F
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
„Wszechświat jest utkany ze światła”
Zjawiska falowe.
Jak powstają obrazy w soczewkach
WYKŁAD 3 UKŁADY OGNISKUJĄCE OPARTE NA ZAŁAMANIU ŚWIATŁA, część I
WYKŁAD 4 UKŁADY OGNISKUJĄCE OPARTE NA ZAŁAMANIU ŚWIATŁA, część II PRYZMATY, DYSPERSJA ŚWIATŁA I PRYZMATYCZNE PRZYRZĄDY SPEKTRALNE.
Zmysły wzrok.
ZJAWISKO CAŁKOWITEGO WEWNĘTRZNEGO ODBICIA ŚWIATŁA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fale elektromagnetyczne
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zwierciadło płaskie. Prawo odbicia i załamania światła. Całkowite wewnętrzne odbicie. Autorzy: dr inż. Florian Brom, dr Beata Zimnicka Projekt współfinansowany.
Temat doświadczenia: Wyznaczanie ciepła właściwego wody Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych.
podsumowanie wiadomości
14. Obrazy Obrazy w płaskich zwierciadłach
1.
Konstrukcje obrazów w soczewkach oraz zwierciadłach
631.Promień światła pada na szkło, którego współczynnik załamania jest n=1,545. Jaki jest kąt padania, jeśli promień odbity jest prostopadły do załamanego?
1.
MIKROSKOP ŚWIETLNY.
Temat doświadczenia: Badanie prawa odbicia i załamania światła
Zapis prezentacji:

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Temat prezentacji: 1.Fale elektromagnetyczne. 2.Optyka. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Zjawisko odbicia światła Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Opis zjawiska odbicia światła Jeżeli światło pada na granicę dwóch ośrodków optycznych to ulega miedzy innymi zjawisku odbicia. Prawo odbicia światła: Padający promień światła tworzy z normalną czyli linią prostopadłą do granicy ośrodków ten sam kąt co promień odbity. Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Opis zjawiska odbicia światła Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. normalnapadający promień światłaodbity promień światła granica ośrodków  KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Zjawisko załamania światła Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Opis zjawiska załamania światła Jeżeli światło pada na granicę dwóch ośrodków i częściowo przechodzi do drugiego ośrodka to ulega zjawisku załamania. Prawo załamania światła: Padający promień światła tworzy z normalną czyli prostopadłą do granicy ośrodków inny kąt niż promień załamany czyli przechodzący do drugiego ośrodka. Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. normalnapadający promień światła granica ośrodków   Opis zjawiska załamania światła KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Opis zjawiska załamania światła Prawo załamania światła kilka przypadków: 1.Jeżeli światło pada prostopadle na granicę dwóch ośrodków to nie zmienia swojego kierunku. 2.Jeżeli światło przechodzi z ośrodka rzadszego do gęstszego (powietrze - woda) to załamuje się do normalnej. 3.Jeżeli światło przechodzi z ośrodka gęstszego do rzadszego (szkło - powietrze) to załamuje się od normalnej. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Soczewki optyczne KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Bieg promieni świetlnych po przejściu przez soczewkę skupiającą. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności F Oś optyczna

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Soczewki optyczne definicje: OGNISKO (F) – punkt w którym skupiają się promienie świetlne po przejściu przez soczewkę, pierwotnie biegnące równolegle do osi optycznej. OGNISKOWA (f) – odległość ogniska od soczewki. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Soczewki optyczne szczególne przypadki: 1.Promień przechodzący przez środek soczewki nie zmienia swojego kierunku. 2.Promień który pada na soczewkę równolegle do osi optycznej po załamaniu w soczewce przechodzi przez ognisko. 3.Promień który przechodzi przez ognisko a następnie pada na soczewkę to po załamaniu w soczewce biegnie równolegle do osi optycznej. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Bieg promieni świetlnych: soczewka skupiająca F Oś optyczna KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Bieg promieni świetlnych: soczewka rozpraszająca F Oś optyczna F KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. F F Obraz: - rzeczywisty, - odwrócony, - pomniejszony. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności Powstawanie obrazu – soczewka skupiająca

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. F F Obraz: - rzeczywisty, - odwrócony, - powiększony. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności Powstawanie obrazu – soczewka skupiająca

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. F F Obraz: - pozorny, - prosty, - powiększony. KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności Powstawanie obrazu – soczewka skupiająca

Eksperyment edukacją przyszłości – innowacyjny program kształcenia w elbląskich szkołach gimnazjalnych. Program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Obraz: - pozorny, - prosty, - pomniejszony. F F KAPITAŁ LUDZKI Narodowa Strategia Spójności UNIA EUROPEJSKA Fundusz Spójności Powstawanie obrazu – soczewka rozpraszająca