Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada
Advertisements

Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
w roku 2010 na tle lat ubiegłych
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2007 Nidzica r.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
DEBATA 2013 Bezpieczna droga do szkoły
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
UbezpieczONA 24 ubezpieczenie komunikacyjne dla kobiet.
Polacy i ich poczucie bezpieczeństwa. Przestępczość na Podkarpaciu
Pierwszy Światowy Tydzień Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 23. –
Stan bezpieczeństwa na drogach województwa podlaskiego
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU MYŚLENICKIEGO W 2006 ROKU.
Analiza bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie powiatu strzyżowskiego w latach mł. insp. Andrzej Wędrychowicz mł. insp. Andrzej Wędrychowicz.
Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym.
Warszawa, r.. * motocykliści – wiosna * młodzi kierowcy – lato * piesi – jesień ogólnopolska kampania społeczna,,Użyj wyobraźni 2009r.: Agenda.
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE KSP (BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I MŁODZIEŻY) Komendant Stołeczny Policji insp. Adam MULARZ.
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O STAN BEZPIECZEŃSTWA NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO.
Wypadki przy pracy rolniczej związane z czynnikiem ludzkim – analiza przyczyn wypadków w świetle działalności Państwowej Inspekcji Pracy. Narada służb.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną Piłeś? Nie jedź! Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Komenda Powiatowa Policji w Iławie
WYZWANIA STOJĄCE PRZED SYSTEMEM UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Wypadki drogowe z udziałem motocyklistów
Stan bezpieczeństwa za okres 10 m-cy roku 2013 w KPP Bielsku Podlaskim.
Inauguracja drugiej części kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Młodzi Kierowcy 4 sierpnia

INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
KIA SAFETY SYSTEM GENEZA POWSTANIA.
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Informacja o wynikach kontroli bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Informator dla kierowców podróżujących w czasie Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku.
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Rozproszenie uwagi kierowcy
Pokaz strona internetowa.
Ruch graniczny osób i pojazdów w 2005 roku Odcinek podlaskiOdcinek litewski 2005r. Średnio na dobę Wzrost %2005r. Średnio na dobę Wzrost % Obywatele.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
KONFERENCJA PRASOWA INAUGURUJĄCA KAMPANIĘ SPOŁECZNĄ BĄDZMY RAZEM BEZPIECZNI MAJ – WRZESIEŃ 2009r. Zakład R-1 Wola 6 maja 2009r, ul. Młynarska 2.
„WYPADEK TO NIE PRZYPADEK”
Lubią ryzyko… Są chwile, wciskam gaz i zegar przestaje mierzyć czas. Przez 5 minut szybkiej jazdy można przeżyć więcej niż inni przez całe życie.  Młodzi.
ANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA MIASTA KRAKOWA
Wypadki drogowe.
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
PRZYCZYNY WYPADKÓW ŚMIERTELNYCH ZAISTNIAŁYCH NA TERENIE WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIEGO W OKRESIE OD STYCZNIA DO WRZEŚNIA 2014 r.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
DEFINICJA WYPADKU DROGOWEGO WYPADKIEM DROGOWYM JEST KAŻDE ZDARZENIE NA DRODZE PUBLICZNEJ DOTYKAJĄCE UCZESTNIKA RUCHU DROGOWEGO, Z KTÓREGO TO ZDARZENIA.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI W KOLBUSZOWEJ Ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu kolbuszowskiego w 2015r.
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
Bydgoszcz,
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Zapis prezentacji:

Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku. Działania Policji na rzecz poprawy brd - zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych.

BIURO RUCHU DROGOWEGO

Ofiary wypadków drogowych w 2008 roku BIURO RUCHU DROGOWEGO Ofiary wypadków drogowych w 2008 roku W 2008 roku w wypadkach drogowych poszkodowane zostały 67 534 osoby, w tym 5 437 poniosło śmierć, a 62 097 zostało rannych. W porównaniu do 2007 roku oznacza to mniej ofiar o 1 273 osoby, w tym ofiar śmiertelnych o 146 i rannych o 1 127 osób.

Ofiary wypadków drogowych w 2008 roku BIURO RUCHU DROGOWEGO Ofiary wypadków drogowych w 2008 roku Wśród ofiar wypadków najliczniejszą grupę stanowili mężczyźni. W 2008 roku zginęło: 4 116 mężczyzn (60,7% ogółu zabitych), a 36 803 zostało rannych (59,3 % ogółu), 1 321 kobiet (24,3%) i 25 294 ranne (40,7%). Najliczniejszą grupę zabitych – 1 213 osób (22,3% ogółu) i rannych 16 557 osób (26,7% ogółu) stanowiły osoby w grupie wiekowej 20-29 lat.

Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2009 roku BIURO RUCHU DROGOWEGO Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2009 roku W okresie od stycznia do września 2009 roku doszło do: 32 436 wypadków drogowych, w których 3 247 osób zginęło, a 1 816 osób odniosło obrażenia ciała. Policji zgłoszono 278 557 kolizji

W ciągu trzech kwartałów 2009 roku nastąpił znaczący spadek liczby wypadków i ich ofiar w stosunku do 2008 roku

BIURO RUCHU DROGOWEGO I - IX.2009

ROCZNE KOSZTY WYPADKÓW BIURO RUCHU DROGOWEGO ROCZNE KOSZTY WYPADKÓW Rok Jednostkowy koszt [PLN] w obszarze zabudowanym ofiary śmiertelnej rannego strat materialnych wypadku 2005 929 990 150 698 42 070 294 072 2006 988 056 157 361 43 680 305 710 2007 1 140 850 168 004 44 525 332 775 Rok Jednostkowy koszt [PLN] poza obszarem zabudowanym ofiary śmiertelnej rannego strat materialnych wypadku 2005 1 158 910 187 671 47 710 560 463 2006 1 232 055 196 482 49 460 585 290 2007 1 415 757 210 487 50 435 634 675 źródło – Instytut Badawczy Dróg i Mostów 8

ROCZNE KOSZTY WYPADKÓW BIURO RUCHU DROGOWEGO ROCZNE KOSZTY WYPADKÓW = 30 mld zł źródło – KP BRD ,,Gambit 2005” 9

NIEWYMIERNE KOSZTY WYPADKÓW DROGOWYCH BIURO RUCHU DROGOWEGO NIEWYMIERNE KOSZTY WYPADKÓW DROGOWYCH Ból, cierpienie, trauma po utracie osoby najbliższej 10

KOSZTY WYPADKÓW DROGOWYCH BIURO RUCHU DROGOWEGO koszty naprawy uszkodzonych pojazdów, koszty leczenia osób rannych, koszty odszkodowań z tytułu niezdolności do pracy lub poniesionych z tego tytułu strat, koszty zasiłków pogrzebowych, koszty wypłacanych rent i emerytur, nie wytworzony dochód narodowy,. Spadek jakości życia ofiary wypadku i jego rodziny. 11

KOSZTY OBSŁUGI ZDARZEŃ DROGOWYCH BIURO RUCHU DROGOWEGO KOSZTY OBSŁUGI ZDARZEŃ DROGOWYCH Praca Policji, praca Służb Ratownictwa Drogowego, praca Straży Pożarnej, praca Pogotowia Ratunkowego i personelu medycznego, praca służb odpowiedzialnych za usunięcie zanieczyszczeń z jezdni, praca służb drogowych odpowiedzialnych za naprawienie szkód technicznych elementów dróg, praca służb odpowiedzialnych za stan zieleni miejskiej i leśnej. 12

Ogólnopolska kampania społeczna ,,Użyj wyobraźni” 2009 r. BIURO RUCHU DROGOWEGO Ogólnopolska kampania społeczna ,,Użyj wyobraźni” 2009 r. Adresaci działań: Motocykliści – wiosna Młodzi kierowcy – lato Piesi – jesień www.uzyjwyobrazni.pl

BIURO RUCHU DROGOWEGO ,,Użyj wyobraźni” Największa kampania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego realizowana do tej pory przez Policję. Niekonwencjonalna formuła, prowokująca i „wciągająca” do dyskusji samych zainteresowanych. Interaktywna strona internetowa kampanii (komentarze, projekty) Sprowokowanie motocyklistów (mało otwartych na argumenty spoza środowiska) do dyskusji na temat bezpiecznej jazdy. Bardzo duży oddźwięk społeczny i medialny. Billboardy w całym kraju, ulotki, spot radiowy i telewizyjny. 14

BIURO RUCHU DROGOWEGO MOTOCYKLIŚCI www.uzyjwyobrazni.pl 15

Wypadki spowodowane przez motocyklistów w latach 2005-2008 BIURO RUCHU DROGOWEGO Wypadki spowodowane przez motocyklistów w latach 2005-2008

BIURO RUCHU DROGOWEGO Ulotki Projekty

BIURO RUCHU DROGOWEGO Od maja do czerwca nastąpił spadek liczby wypadków, których sprawcami byli motocykliści oraz ofiar tych zdarzeń. Natomiast w lipcu 2009 roku wprawdzie odnotowano nieznaczny wzrost wypadków (o 16), jednak zachowana została tendencja spadkowa jeśli chodzi o ofiary śmiertelne (mniej o 5).

BIURO RUCHU DROGOWEGO MŁODZI KIEROWCY 19

Codziennie, na polskich drogach młodzi kierowcy zabijają 3 osoby !!! 20

SYNDROM MŁODEGO KIEROWCY: Szybka brawurowa jazda niedopasowana do warunków na drodze i do umiejętności Fascynacja jazdą samochodem jako nowym doświadczeniem i… rodzajem zabawy Problemy z samooceną, chęć imponowania innym Niskie umiejętności, wynikające z braku doświadczenia 21

Wiek sprawców wypadków drogowych w 2008 roku BIURO RUCHU DROGOWEGO Wiek sprawców wypadków drogowych w 2008 roku grupa wiekowa wypadki zabici ranni populacja wskaźnik liczby wyp. na 10 000 populacji 0-6 38 39 2 560 022 0,15 7-14 608 14 656 3 302 503 1,84 15-17 700 40 885 1 553 575 4,51 18-24 9 357 1 018 13 588 4 248 186 22,03 25-39 12 656 1 242 17 019 8 663 554 14,61 40-59 9 650 927 12 903 10 814 283 8,92 60 iwięcej 3 387 364 4 053 6 973 786 4,86 22

Plakat kampanii www.uzyjwyobrazni.pl 23

Miejsca parkingowe 24

PIESI www.uzyjwyobrazni.pl W listopadzie 2009 rozpoczęła się III edycja kampanii poświęcona bezpieczeństwu pieszych www.uzyjwyobrazni.pl 25

Wypadki z udziałem pieszych w 2008r.

Najczęstsze przyczyny wypadków z udziałem pieszych: BIURO RUCHU DROGOWEGO Najczęstsze przyczyny wypadków z udziałem pieszych: nieostrożne wejście na jezdnię pieszego przed jadącym pojazdem (56%), przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym (12,8%), wejście na jezdnie zza pojazdu (10%).

BIURO RUCHU DROGOWEGO WYTYCZNE NR 3 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 5 lipca 2007 r. w sprawie postępowania policjantów na miejscu zdarzenia drogowego Wytyczne określają sposób postępowania policjantów na miejscu: wypadku drogowego, tj. zdarzenia drogowego, w którym jest zabity lub ranny; kolizji drogowej, tj. zdarzenia drogowego, w którym nie ma osoby zabitej lub rannej.

Dziękuję za uwagę Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji