Jakub Skonieczny Animacja ruchu twarzy i postaci
Live action “They are so many people starting in on this, and they might go hay-wire if they don't know how use live action in animating” Walt Disney
Do teatru Film z Dopeyem
Zwierzęta ● Pojawia się znaczący problem – zwierzęta muszą mieć ludzkie części ciała – ręce, palce, dłonie
Zasady ● Uszy są ważną częścią zwierzęcia (klucz do poznania sytuacji) ● Włosy (sierść) to klucz do poznania jak zwierze się czuje (płeć)
● Dużo pokazuje ogon (agresja, zadowolenie) ● Kark – postawa, wojowniczość, złość, ● czujność ● Cały czas zachowujemy zasadę “squash and stretch”
Grawitacja ● Zasda: noga położona na podłożu podlega zgnieceniu (absorbuje siłę ruchu) ● Miki nie przestrzegający tej zasady
Rytm ● Dodanie rytmu Film z Mickey
Zasady ● Objekty, materiały mają różną wagę ● Dodatkowe rzeczy wpływają na wagę ● Waga jest widoczna w momencie jak obiekt ciągnie lub popycha inny obiekt Film z Mickey
Animacja elementów twarzy Oczy mówią wszystko
Oczy ● Oczy są najważniejszą częścią ekspresji, należy je rysować z dużą ostrożnością, jedna kreska może zaburzyć komunikację z odbiorcą
3 sposoby zmiany kierunku
Mrugnięcie
Twarz
Dialogi Film
Film przykład
Żółw i zając Złoty dotyk
Synchronizacja
Zasady dialogu ● Rozpoczynaj gest mówienie na 3 ramki przed nałożeniem głosu ● Kształt mówiących ust jest inny dla każdego bohatera ● Używaj tylko ważnych sprawdzonych kształtów ust ● Na końcu zdania, słowa staraj się zachować kształt ust, który odzwirciedla charakter ostatniego słowa ● Kiedy słowo musi być wypowiedziane długo, nie rysuj jednego kształtu ust ale dwa, drugi w zwolnionym tempie ● Jeśli musisz użyć oczu w dialogo zacznij nimi poruszać na 3 ramki zaczym pojawi się głos (ewentualnie 5)
Emocje Jak tchnąć w kreskówkowych bohaterów emocje? ● Historia ● Charakterystyczne elementy ● Poprzez ruchy
Emocje widowni Jak wzbudzić emocje u widza?
Widok z tyłu
Gra cieni
Cienie rzucane przez postać
Nakładki
Dramatyczny układ
Efekt animacji
Freeze z ruchem kamery
Dźwięki poza sceną