UCZ I UCZ SIĘ Z TIK. JAK PROWADZIĆ LEKCJE W SIECI Za pomocą programów typu Skype lub Ventrilo można by prowadzić lekcje internetowe. Umożliwiałoby to.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
 Rodzaje rozmów    Emotikony    Najpopularniejsze Czaty w Polsce    Najpopularniejsze komunikatory w Polsce    Plusy używania komunikatorów.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Debata Szkolna Kodeks 2.0 korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkole.
» System Uczniowie Optivum NET+ umożliwia rodzicom bezpłatny stały kontakt ze szkołą. » Pozwala im na bieżąco śledzić postępy edukacyjne dziecka i komunikować.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
OBSŁUGA KARTY DILO. Karta diagnostyki i leczenia onkologicznego zawiera: - oznaczenie pacjenta, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, - oznaczenie.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Prezentację przygotował:
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Moduł SDI – zasilanie węzłów IIP oraz wykorzystanie danych. Wprowadzenie. Szkolenie przeprowadzone w ramach projektu „TERYT 3 – Rozbudowa systemów do prowadzenia.
Biblioteka oferuje dostęp do posiadanych przez nią wszystkich baz elektronicznych przez zakładkę Bazy danych A-Z. Po wybraniu bazy wybieramy jej ikonę,
Witajcie w świecie książek…
Ucz i ucz się z TIK!.
romantyczne biografie
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Internet to nie tylko gry
Bezpieczeństwo w sieci
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Bezpieczny Internet 12 października 2017.
Debata Klasowa Temat: Kodeks 2.0
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Poradnik: Baza Tez-MeSH - Jak szukać literatury na wybrany temat w Bibliotece i Centrum Informacji Naukowej PMWSZ w Opolu.
DNIA 7 LUTEGO OBCHODZONY BYŁ DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
KODEKS.
Wstęp do Informatyki - Wykład 8
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Git - system kontroli wersji
Bezpieczeństwo dostępu do danych w systemie Windows
„Zagrożenia związane z użytkowaniem Internetu”
Otwarta firma Jak zgłosić firmę bądź instytucję do programu?
Usługi internetowe.
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
INSTRUKCJA.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Tytuł prezentacji szkoleniowej
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Instrukcja.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Prezentacja skierowana do absolwentów
Jakie ZAGROŻENIA mogą czyhać na Ciebie w Internecie?
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Platforma LearningApps
BEZPIECZNY INTERNET Nigdy nie podawaj w Internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W SIECI INTERNET
INSTRUKCJA LOGOWANIA do E-DZIENNIKA SP BOJSZOWY
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

UCZ I UCZ SIĘ Z TIK

JAK PROWADZIĆ LEKCJE W SIECI Za pomocą programów typu Skype lub Ventrilo można by prowadzić lekcje internetowe. Umożliwiałoby to przekaz dźwięku oraz obrazu od nauczyciela do ucznia oraz w drugą stronę również. Pozwoliłoby to pozostać w domu oraz maksymalnie wykorzystać lekcje.

Oprócz tego nauczyciel mógłby nagrywać lekcje w formie pliku o rozszerzeniu mp3, a następnie zamieszczać w internecie, wtedy uczniowie mieliby swobodny dostęp do informacji i w razie chęci przypomnienia sobie informacji, mogliby spokojnie ponownie uruchomić plik z nagraniem.

Szukanie informacji w necie Odkąd pojawił się internet, uczniowie wykorzystują go do wyszukiwania informacji. Istnieje tu pułapka w postaci fałszywych publikacji. Dlatego też powinno się starannie wybierać strony z których czerpiemy informacje. Należy zwrócić uwagę kim jest właściciel strony, jakie posiada wykształcenie, w jaki sposób opisuje zagadnienie (błędy ortograficzne, brak spójności zdań), a także starać się korzystać z wypróbowanych już stron. Odkąd pojawił się internet, uczniowie wykorzystują go do wyszukiwania informacji. Istnieje tu pułapka w postaci fałszywych publikacji. Dlatego też powinno się starannie wybierać strony z których czerpiemy informacje. Należy zwrócić uwagę kim jest właściciel strony, jakie posiada wykształcenie, w jaki sposób opisuje zagadnienie (błędy ortograficzne, brak spójności zdań), a także starać się korzystać z wypróbowanych już stron.

Podstawowym narzędziem komputerowym powinien być laptop/pc. Może posłużyć do szybszego wyszukiwania informacji, robienia tabel, wykresów i wstawiania rysunków, daje to możliwość znacznie szybszego i wydajniejszego sposobu zrobienia notatki. Urozmaicić lekcje może także rzutnik. Poprzez pokazanie obrazów uczniom, lekcja może być ciekawsza, a tym samym bardziej przykuć uwagę uczniów, pomoże to zapamiętać istotne informacje. Jak wykorzystać narzędzia komputerowe do prowadzenia lekcji?

JAK ODRABIAĆ LEKCJE W ERZE TIK? Możemy wpisać interesujące nas zagadnienie w wyszukiwarkę google czy też netsprint lub wejść na internetowe encyklopedie. Dobrym rozwiązaniem są również strony poświęcone danej dziedzinie nauki. Można też skorzystać ze słowników języków obcych, które zwiększą wielokrotnie wydajność tłumaczenia słówek.

Dyskusja w sieci Dyskusje można prowadzić na czatach i forum internetowym, jednak warunkiem tego byłoby brak anonimowości oraz ograniczona ilość użytkowników. Poza tym należałoby ustalić zasady dyskusji, a także kontrolować jej przebieg. Nauczyciel też powinien czuwać nad tym czy zamieszczane informacje nie są błędne. Dyskusje można prowadzić na czatach i forum internetowym, jednak warunkiem tego byłoby brak anonimowości oraz ograniczona ilość użytkowników. Poza tym należałoby ustalić zasady dyskusji, a także kontrolować jej przebieg. Nauczyciel też powinien czuwać nad tym czy zamieszczane informacje nie są błędne.

Jak realizować projekty uczniowskie w erze TIK? By projekt przebiegł sprawnie należy stworzyć stronę internetową za pomocą której uczniowie będą w stanie komunikować się oraz nadsyłać własne propozycje. Z grupy powinien być wybrany moderator który będzie nadzorował prace grupy. Na stronę nie powinny mieć dostępu osoby trzecie, jedynie uczniowie oraz nauczyciel. By projekt przebiegł sprawnie należy stworzyć stronę internetową za pomocą której uczniowie będą w stanie komunikować się oraz nadsyłać własne propozycje. Z grupy powinien być wybrany moderator który będzie nadzorował prace grupy. Na stronę nie powinny mieć dostępu osoby trzecie, jedynie uczniowie oraz nauczyciel. By umożliwić szybką komunikację możemy zainstalować na stronie moduł Chat’u. Natomiast moderator powinien posiadać własną zakładkę (poczekalnię) do której będą trafiać nie sprawdzone posty/propozycje. By umożliwić szybką komunikację możemy zainstalować na stronie moduł Chat’u. Natomiast moderator powinien posiadać własną zakładkę (poczekalnię) do której będą trafiać nie sprawdzone posty/propozycje. Tak rozplanowany podział pracy będzie wymagał od nauczyciela jedynie nieznacznych korekt. Pod warunkiem że moderator będzie kompetentnie wykonywał swoje obowiązki. Tak rozplanowany podział pracy będzie wymagał od nauczyciela jedynie nieznacznych korekt. Pod warunkiem że moderator będzie kompetentnie wykonywał swoje obowiązki.

By w bezpieczny sposób sprawdzić wiedzę ucznia, nauczyciel może stworzyć internetowy sprawdzian. Uczeń będzie miał przydzielony login oraz hasło (które będzie obowiązywać do wszystkich sprawdzianów z danego przedmiotu), po zalogowaniu się nauczyciel ujrzy (w panelu kontrolnym) imię nazwisko oraz numer z dziennika ucznia. Uczeń po zakończeniu sprawdzianu nie będzie miał możliwości powrotu. By wyeliminować możliwość oszustwa na komputerze ucznia będą wyświetlały się pojedyncze pytania, na ich odpowiedź uczeń będzie miał ok. 20 sek. Dlaczego tak mało? By wyeliminować możliwość wyszukania informacji. Jeśli uczeń opanował materiał odpowie w jeszcze krótszym czasie Sprawdzanie wiadomości poprzez internet

Klasa 1e Szkoła z klasą 2.0