Internet jako źródło zleceń dla firm - raport Synergian.p Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Advertisements

RAPORT.
Warszawa, 09 października 2013 Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konfederacja Lewiatan CZY PRZEDSIĘBIORSTWA OBRONIŁY.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
Standardowy Eurobarometr 68 / jesień 2007 – TNS Opinion & Social Eurobarometr 68 / JESIEŃ 2007 / GŁÓWNE WYNIKI: POLSKA EUROBAROMETR 68 OPINIA PUBLICZNA.
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wspieramy e-biznes Tomasz Czerwoniak
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Szkolenia, Coaching, PR.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
„Student jako konsument na rynku multimediów”
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Wyniki badań podsumowujących projekt Wsparcie Regionalnej Sieci Współpracy.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Energia Odnawialna Młody przedsiębiorca na terenach wiejskich, a wyzwania rynku pracy.
INTERNET TO ŹRÓDŁO WIEDZY, i PIENIĘDZY ! PROGRAM NetBiz.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
1 Znajomość prawa ochrony konkurencji i zasad przydzielania pomocy publicznej wśród polskich przedsiębiorców. Badanie zrealizowane dla Urzędu Ochrony Konkurencji.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Wiosenny festiwal sprzątania
Nazwa, logo i motto firmy
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
„Czy palący pracownik to problem?” Omówienie wyników badania CATI.
Inwestycje Dotacje Szkolenie –
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Internet jako źródło zleceń dla firm - raport Synergian.p Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Dotacje na innowacje

Najważniejsze: Celem projektu było sprawdzenie w jaki sposób właściciele firm small biznes wykorzystują marketing Badanie zrealizowane zostało przez 4P research mix we współpracy z Synergian.pl. Metoda: Wywiady internetowe wypełniane samodzielnie (CAWI). Badana populacja: losowa próba mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających od 0 do 49 osób z terenu całej Polski; respondenci to osoby prowadzące działalność gospodarczą, właściciele i współwłaściciele firm, prezesi, członkowie zarządu oraz dyrektorzy generalni i zarządzający; Wielkość próby: N=450 Czas realizacji: listopad Opis projektu Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl

Najważniejsze wyniki Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl

Budżet promocyjno – marketingowy w Internecie Jaką część budżetu marktingowego i promocyjnego firma przeznacza na reklamę i promocje w internecie? Podstawa: 321, firm, które prowadzą działania promocyjne Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Coraz więcej firm small biznes docenia Internet jako kanał do promocji swoich firm. Jedynie 15% stwierdziło, że nie promuje się w Internecie. Wprawdzie najczęściej (45%) firmy przeznaczają na Internet niewielkie kwoty – do 10% budżetu. Ale istnieje także duża grupa (blisko ¼ ), która na działania promocyjne via Internet przeznacza przeszło 50% budżetu. Przedsiębiorcy deklarują, że w przyszłości będą coraz częściej wykorzystywać Internet jako kanał promocji swoich firm.

Częstotliwość korzystania z Internetu Jak często korzysta Pan(i) z Internetu? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl 96% właścicieli firm small biznes korzysta z Internetu codziennie. Pokazuje to, jak ogromny jest potencjał Internetu jako źródła pozyskiwania zleceń dla przedsiębiorców.

Chęć publikowania rekomendacji od klientów w Internecie Czy chciał(a)by Pan(i) mieć możliwość publikacji w Internecie rekomendacji uzyskanych od klientów? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Wszystkie badania pokazują, że rekomendacje od klientów są jedną z najlepszych metod pozyskiwania nowych klientów. Zdecydowana większość przedsiębiorców small biznes zdaje sobie z tego sprawę, aż 76% chce publikować w Internecie rekomendacje uzyskane od swoich klientów, jedynie niespełna ¼ przedsiębiorców takiej potrzeby nie widzi. Im większa firma, tym większą widzi potrzebę wykorzystywania rekomendacji (aż 81% w grupie firm zatrudniających od 10 do 49 osób, wobec 76% w firmach zatrudniających do 9 pracowników).

Podstawa: 107, firmy nie chcych publikowania rekomendacji Przyczyny braku chęci publkowania w Internecie rekomendacji Dlaczego nie chciał(a)by Pan(i) mieć możliwość publikacji w Internecie rekomendacji uzyskanych od klientów? Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Spośród przedsiębiorców, którzy nie chcą wykorzystywać Internetu jako miejsca do publikowania rekomendacji swoich klientów, największa grupa to tacy, którzy nie wierzą w skuteczność tego typu działań (45%). Na drugim miejscu znajduje się przekonanie o nierzetelności Internetu (22%), a jedynie 12% badanych twierdzi, że posiada już taką możliwość.

Obecność w internetowych katalogach firm lub serwisach zleceń Czy firma zamieszcza swoje prezentacje w internetowych katalogach firm lub serwisach zleceń? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Przeszło połowa (55% ) firm small biznes umieszcza swoje prezentacje w internetowych katalogach firm. Króluje Panorama Firm (17%), serwisy branżowe (13%), a także PKT (12%)

Podstawa: 204, firmy nieobecne w katalogach/serwisach Przyczyny nieobecnośći w internetowych katalogach firm lub serwisach zleceń Dlaczego firma nie zamieszcza swoich prezentacji w internetowych katalogach firm lub serwisach zleceń? Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Wśród firm, które są nieobecne w internetowych katalogach/serwisach najczęstszymi przyczynami są: poczucie braku takiej potrzeby (23%), wysoka cena (20%), a także poczucie, że branża w której działają jest na tyle specyficzna, że taka obecność nie ma sensu (16%). Jedynie 15% nie wierzy w skuteczność internetowych katalogów/serwisów. Co ciekawe, w katalogi/serwisy zdecydowanie częściej nie wierzą właściciele firm zatrudniających od 10 do 49 pracowników (27% wskazań), wobec 15% wskazań wśród właścicieli firm zatrudniających do 9 pracowników.

Skuteczność internetowych katalogów firm lub serwisów zleceń Jaka jest skuteczność zamieszczania informacji o firmie w internetowych katalogach firm lub serwisach zleceń? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Co interesujące, wśród właścicieli firm obecnych w internetowych katalogach/serwisach, aż połowa twierdzi, że jest tam obecna mimo stosunkowo niewielkiej skuteczności tego typu działań. Tylko prawie co piąty przedsiębiorca jest przekonany, że skuteczność takich katalogów/serwisów jest duża.

Wykorzystanie Internetu do poszukiwania zleceń Czy firma poszukuje zleceń w internetowych serwisach zleceń? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Aż 70% przedsiębiorstw small biznes nie wykorzystuje internetu do poszukiwania zleceń dla swoich firm. 22% właścicieli firm robi tak, gdyż jak twierdzi nie ma takiej potrzeby, 18% nie znajduje w internecie zleceń dla swoich firm, a 14% uważa, że specyfika ich branży powoduje, że takich zleceń nie sposób znaleźć w Internecie.

Usługi świadczone on-line Czy w ramach swojej działalności firma świadczy usługi on-line, bez spotkań bezpośrednich, na odległość? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Przeszło połowa (52%) biznesów prowadzonych przez firmy small biznes oparta jest jedynie o relacje bezpośrednie w tzw. realu. 14% firm większość swoich biznesów prowadzi online bez spotkań bezpośrednich z kontrahentem, a 33% firm działa w podobnym zakresie w realu i online. Co ciekawe, online jako główny kanał prowadzenia biznesu nieco częściej wykorzystują firmy mniejsze (do 9 pracowników) -14%, podczas gdy odsetek ten w firmach zatrudniających 9-49 pracowników wynosi niewiele ponad 10%.

Podstawa: 215 firmy, które pozyskały zlecenia z serwisu zleceń Kłopoty z wynagrodzenia za zlecenie z internetowego serwisu zleceń Czy firma miała kłopoty z otrzymaniem wynagrodzenia za zlecenie pozyskane z internetowego serwisu zleceń? Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Optymistyczny jest fakt, że rzadko zdarzają się kłopoty z otrzymywaniem wynagrodzenia za zlecenia pozyskiwane online – aż 61% badanych właścicieli firm w ogóle nie miało tego problemu, a 23% spotyka się z nim, ale bardzo rzadko. Jedynie 4% właścicieli twierdzi, że takie problemy pojawiają się często. Rzadziej na kłopoty z otrzymaniem należnego wynagrodzenie narzekają właściciele firm większych (9-49 pracowników) – tylko 2% wskazań, wobec 5% wskazań wśród właścicieli firm zatrudniających do 9 pracowników.

Zaliczka jako formę zabezpieczenia Czy firma stosuje zaliczkę, jako formę zabezpieczenia przed problemami związanymi z zapłatą za wykonane zlecenie? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Wśród polskich przedsiębiorstw small biznes zaliczka jest dość powszechnym elementem. Z różną częstotliwością stosuje ją prawie 70% przedsiębiorców. Jedynie 1/3 badanych właścicieli firm stwierdziła, że nigdy nie posługuje się zaliczką. Ciekawe jest, że częściej zaliczka stosowana jest przez firmy większe (10-49 pracowników) – tylko 18% spośród ich właścicieli stwierdziło, że nigdy nie posługuje się zaliczką, wobec 33% takich odpowiedzi w grupie firm zatrudniających do 9 osób. Średnia wysokość stosowanej w praktyce small biznes zaliczki wynosi 1/3 wartości zlecenia. 1/3 zlecenia – średni wysokość zaliczki

Skąd firmy mają zamówienia W jaki sposób firma pozyskuje zamówienia? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Aż blisko 40% badanych właścicieli firm small twierdzi, że głównym źródłem pozyskiwania nowych klientów są rekomendację klientów dotychczasowych. Maja one szczególne znaczenie dla firm mniejszych (do 9 osób) 39% wskazań, wobec 30% w grupie firm zatrudniających pracowników. Drugim doskonałym źródłem pozyskiwania klientów w firmach small biznes są rekomendacje udzielone przez znajomych -18% wskazań. Mają one większe znaczenie dla firm mniejszych (przeszło 19% wskazań), niż większych (jedynie 11%). Dopiero na kolejnym miejscu znajdują się działania promocyjne (w internecie i poza nim) w sumie 22% wskazań.

Bezpośrednio vs. jako podwykonawca Jaki procent usług firma świadczy bezpośrednio klientowi, a jaki jako podwykonawca innej firmy? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Jedynie co piąty spośród swoich biznesów firmy realizują jako podwykonawca. Nieco rzadziej dzieje się tak w przypadku firm większych (10-49 pracowników) – 14%.

Czy zlecenia pozyskiwane przez Internet są mniej bezpieczne od zawieranych na żywo? Podstawa: 450 Czy zlecenia pozyskiwane przez Internet są mniej bezpieczne od zawieranych na żywo? Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Mimo, że kłopoty z płatnościami za zlecenia pozyskiwane poprzez internet zdarzają się bardzo rzadko, nadal dość powszechny jest pogląd, że zlecenia takie są mniej bezpieczne – uważa tak, 33% badanych niezależnie od wielkości firmy.

Zainteresowanie narzędziem uwiarygadniającym zlecenie on-line poprzez zawarcie wiążącej umowy on-line ze zlecającym Czy był(a)by Pan(i) zainteresowany(a) korzystaniem z narzędzia uwiarygadniającego zlecenie on-line poprzez zawarcie prawnie wiążącej umowy on-line ze zlecającym? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Blisko połowa – 46% badanych firm wykazała zainteresowanie korzystaniem z narzędzia podnoszącego bezpieczeństwo zleceń pozyskiwanych online poprzez zawarcie prawnie wiążącej umowy. Zdecydowanie częściej są to firmy najmniejsze (do 9 pracowników) – w ich przypadku taki odsetek wynosi przeszło 50% podczas gdy wśród firm większych jedyne 35%.

Opinia o serwisach na których firmy walczą o zlecenie w licytacji Co sądzi Pan(i) o serwisach ze zleceniami, gdzie o zlecenie firmy walczą w jawnej licytacji? Podstawa: 450 Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Przedsiębiorcy small biznes nie lubią licytacji. Aż 42% spośród nich uważa, że prowadzą one do absurdalnej obniżki cen, a blisko ¼ uważa, że takie aukcje nie dają możliwości merytorycznej rywalizacji. Ciekawe jest, że wielkość firmy nie ma w przypadku odpowiedzi na to pytanie większego znaczenia.

Internet jako źródło zleceń dla firm – raport Synergian.pl Więcej informacji: Justyna Tomczykowska Specjalista ds. Marketingu i PR Synergian.pl- porównywarka usług Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Dotacje na innowacje