1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Program kształcenia na określonym kierunku, poziomie i profilu kształcenia zmiany wynikające z nowelizacji ustawy PoSzW Spotkanie dla rad programowych.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
zmiany od września w naszych placówkach
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy

Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Statut uczelni publicznej a statut publicznej szkoły podstawowej
Programy nauczania.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Sylabusy.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Powtarzanie roku studiów
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Powiślańska Szkoła Wyższa – dobry start
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Dostosowanie programów studiów do nowych przepisów dotyczących kształcenia w szkolnictwie wyższym Szczecin 09 listopad 2018.
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
AGH: Sprawy pracownicze
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
AGH: Wdrażanie przepisów U2.0
Specjalność wydawnicza
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Rachunkowość i Rewizja Finansowa II stopień Katedra rachunkowości
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
dr Mariusz Citkowski Wydział Ekonomii i Zarządzania UwB
Wspomaganie pracy szkół
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie Wydział Społeczno-Humanistyczny

2 Studia o profilu praktycznym w świetle uregulowań prawnych Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (po nowelizacji z dnia 11 lipca 2014 r.) Art. 2 ust. 1 pkt 18ea Profil praktyczny – profil programu kształcenia obejmującego moduły zajęć służące zdobywaniu przez studenta umiejętności praktycznych i kompetencji społecznych, realizowany przy założeniu, że ponad połowa programu studiów określonego w punktach ECTS obejmuje zajęcia praktyczne kształtujące te umiejętności i kompetencje, w tym umiejętności uzyskiwane na zajęciach warsztatowych, które są prowadzone przez osoby posiadające doświadczenie zawodowe zdobyte poza uczelnią. Profil ogólnoakademicki – profil programu kształcenia obejmującego moduły zajęć powiązane z prowadzonymi w uczelni badaniami naukowymi, realizowany przy założeniu, że ponad połowa programu studiów określonego w punktach ECTS obejmuje zajęcia służące zdobywaniu przez studenta pogłębionej wiedzy.

Art. 11 ust. 9 Podstawowa jednostka organizacyjna uczelni prowadząca kształcenie na określonym kierunku studiów i poziomie kształcenia o profilu praktycznym jest obowiązana uwzględnić w programie kształcenia co najmniej trzymiesięczne praktyki zawodowe. Jednostka ta może organizować kształcenie przemiennie w formie zajęć dydaktycznych realizowanych w uczelni i w formie praktyk odbywanych u pracodawcy, uwzględniając realizację wszystkich efektów kształcenia przewidzianych w programie kształcenia dla tego kierunku, poziomu i profilu kształcenia. 3

4 Art. 168a ust Uczelnia może prowadzić studia o profilu praktycznym z udziałem podmiotów gospodarczych. 2. Sposób prowadzenia i organizację studiów, o których mowa w ust. 1, określa umowa zawarta w formie pisemnej między uczelnią a podmiotem gospodarczym. Umowa może określać: 1) możliwość prowadzenia zajęć ze studentami, w szczególności praktycznych, przez pracowników podmiotów gospodarczych; 2) udział podmiotu gospodarczego w opracowaniu programu nauczania; 3) sposób dofinansowania studiów przez podmiot gospodarczy; 4) efekty kształcenia; 5) sposób realizacji praktyk i staży.

5 Organizacja kształcenia na studiach o profilu praktycznym w PWSZ w Koninie 1. Organizowanie cyklicznych spotkań Rady Programowej PWSZ w Koninie. 3. Sformalizowanie współpracy z podmiotami społeczno- gospodarczego otoczenia uczelni poprzez podpisanie stosownych umów. 4. Zwiększenie w procesie kształcenia udziału osób posiadających doświadczenie zawodowe zdobyte poza uczelnią. 2. Konsultowanie z interesariuszami zewnętrznymi programów kształcenia, w tym zakładanych efektów kształcenia i planów studiów. 5. Zwiększenie w planach studiów wymiaru praktyk zawodowych. 6. Zwiększenie w planach studiów udziału zajęć praktycznych. 7. Zmniejszenie liczebności grup studenckich na zajęciach praktycznych.

6 9. Realizowanie przedmiotów w języku obcym, przedmiotów w formie laboratoriów komputerowych, przedmiotów w formie kilkudniowych szkoleń oraz przedmiotu „przedsiębiorczość”. 10. Realizowanie przedmiotów w warunkach właściwych dla danego zakresu działalności zawodowej. 11. Wprowadzenie obowiązku przygotowywania prac dyplomowych o charakterze empirycznym. 12. Organizowanie nieodpłatnych i odpłatnych kursów i szkoleń dla studentów. 13. Organizowanie cyklicznych spotkań dla studentów z przedstawicielami firm i instytucji. 8. Zwiększenie roli metod projektowych w trakcie realizowania zajęć praktycznych.

7 Uczelnie, które znajdą innowacyjny pomysł na swoje funkcjonowanie i jednocześnie wdrożą zasady zarządzania stosowane w sektorze prywatnym staną się liderami przyszłości

8 Dziękuję za uwagę