Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
CZYTAM, WIĘC UMIEM, WIEM, ROZUMIEM,MYŚLĘ. 10 powodów, dla których powinniśmy czytać! 1. Czytelnictwo kształtuje charakter. Czytając książki kształtujemy.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Projekt „Lekki tornister”
Co to jest spacer edukacyjny?
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Przyroda.
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Ucz i ucz się z TIK!.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
„DOMINUJĄCY ZMYSŁ I WYKORZYSTANIE GO W NAUCE”
Informacja o maturze w 2018 roku
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Sylabusy.
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Style i strategie uczenia się
Wykład 1 SSE Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Wprowadzenie do laboratorium: Technologia informacyjna
Trendy w Public Relations
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Moje szczęście.
Metoda projektu.
PLANY I CELE MOJEGO DZIECKA - WARSZTATY DLA RODZICÓW -
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Rzecznik Praw Dziecka.
6-LATEK W SZKOLE.
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Program profilaktyczno-wychowawczy
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zgłoszenie do konkursu
Tytuł prezentacji szkoleniowej
Dobrobyt.
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Projekt: JAK SKUTECZNIE I JAK EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA CYKL KOLBA mgr Anna Krawczyk Projekt.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Style uczenia się .
Jak lider radzi sobie z krytyką?.
Zapis prezentacji:

Rozwój osobisty Moduł 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624

Po ukończonym kursie, uczestnik:  6.1 Zdaje sobie sprawę z wagi swoich osiągnięć i odczuwa potrzebę zainteresowania własnym rozwojem  6.2 Jest świadom własnych zasobów i ograniczeń.  6.3 Jest świadom tego, jak dalece styl uczenia się jednostki wpływa na jej późniejszą karierę i dalsze wybory edukacyjne  6.4 Potrafi wyznaczyć sobie realistyczne cele i zadania do spełnienia  6.5 Umie planować własne działania, aby osiągnąć wyznaczone cele PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624

Osiągnięcia i zainteresowania PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624

Wykaz posiadanych umiejętności i zdolności PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624  Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale posiadasz wiele cennych umiejętności i cech charakteru czyniących z ciebie świetnego pracownika społecznego

W jaki sposób tego rodzaju własności mogą pomóc ci w poniższych okolicznościach? PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624  W środowisku pracy  We wspieraniu rozwoju innych  W dalszym życiu?

Filmik charakteryzujący 3 style uczenia się: PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624

Style uczenia się PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624  Według tego modelu uczenia się możemy wyróżnić trzy główne style uczenia się, preferowane przez każdego z nas. Na dalszych slajdach prezentujemy krótką charakteryzację każdego z poszczególnych styli (Należy pamiętać, że są to preferowane style uczenia się, nie ma tu,,gorszych” i,,lepszych'' styli przyswajania wiedzy)

Typ wzrokowca PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624  Osoby preferujące dany styl przyswajania wiedzy wolą uczyć się z materiałów wizualnych. Aby coś zapamiętać, potrzebują obrazów, zdjęć, diagramów, prezentacji multimedialnych, filmów - słowem - wszystkiego, co stymuluje zmysł wzroku. Ludzie z tej grupy bardzo często używają sformułowań typu: “pokaż mi”, “spójrzmy na to”. Najlepszym sposobem nauki nowych informacji będzie więc dla nich przeczytanie instrukcji, lub w przypadku sekwencji czynności - obserwacja, jak robi to ktoś inny.

Słuchowiec PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624  Osoba, która określa się mianem słuchowca, zdecydowanie woli słuchowy kanał odbierania informacji. Słuchowiec uczy się słuchając wypowiedzi swoich i innych, zapamiętywanie ułatwiają mu zasłyszane dźwięki. U osób takich najczęściej spotkamy się ze sformułowaniami typu: “Słyszałeś o tym?” i “Posłuchaj mnie”. Nowe informacje wolą przyswajać w formie odsłuchiwanych wykładów czy nagrań.  Osobom z tej grupy żadnego problemu nie sprawi zapamiętanie ustnych instrukcji. W związku z tym, że dobrze zapamiętują to, co słyszą - większość zasłyszanych tekstów piosenek znają na pamięć!

Kinestetyk PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624  Kinestetycy zdecydowanie wolą ruch, aktywność fizyczną w procesie przyswajania wiedzy. Aby się o czymś nauczyć, muszą tego dotknąć, poczuć, doświadczyć na sobie. Najlepiej uczą się wykonując dane zadanie w praktyce, bardzo często spotkamy się u nich ze sformułowaniami typu: “niech no spróbuję” czy “czujesz to ?”.Tego rodzaju osoby przywiązują większą wagę do praktycznego działania niż do pisemnych, czy ustnych instrukcji - dla nich liczy się przede wszystkim działanie!

Filmik dotyczący narzędzia wyznaczania celów SMART PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624

Strategia wyznaczania celów - SMART - 5 elementów prowadzących do sukcesu: Po pierwsze: Ustalone przez nas cele powinny być dokładnie sprecyzowane. Po drugie: Rezultaty naszych zamierzeń powinny być mierzalne, abyśmy wiedzieli, kiedy cel został osiągnięty. Po trzecie: Wyznaczony cel powinien być osiągalny Po czwarte: Zadanie do wykonania powinno być realistyczne -musi stanowić dla ciebie pewne wyzwanie, lecz nie może być niemożliwe do zrealizowania. Po piąte: Proces realizacji celu powinien być dokładnie określony czasowo.