KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Rodzic jako doradca zawodowy
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Koncepcja pracy szkoły
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl „ ZAWODOWO.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Konferencja w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu 21 maja 2010 TEMAT: Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy na rynku pracy. PROGRAM 9.00 – 9.10 Powitanie,
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Nauczycielem stoi
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Szkoła Promująca Zdrowie
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Dualne kształcenie zawodowe
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE

Misja Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie „Wyjście naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom uczniów i ich rodziców, oferując im wszechstronną pomoc edukacyjno-rewalidacyjną oraz opiekuńczo-wychowawczą” MISJA TOLERANCJA USPOŁECZNIENIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ MORALNOŚĆ PODMIOTOWOŚĆ

Cele Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie Naczelnym celem działalności jest zapewnienie każdemu uczniowi zgodnie z jego potrzebami możliwościami optymalnych warunków rozwoju umożliwiających przygotowanie do samodzielnego udziału w życiu społecznym i zawodowym w integracji ze środowiskiem.

Wizja Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie „Osobę niepełnosprawną winno się postrzegać jako zwyczajnego człowieka, bowiem ma on uczucia, talenty, ambicje, potrzeby, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by go normalnie traktować”

Struktura Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie

GIMNAZJUM SPECJALNE Gimnazjum Specjalne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : trzyletni cykl kształcenia, trzyletni cykl kształcenia, zakończone egzaminem gimnazjalnym. zakończone egzaminem gimnazjalnym. Profil absolwenta : kontynuuje naukę w Zasadniczej Szkole Zawodowej, kontynuuje naukę w Zasadniczej Szkole Zawodowej, jest stosunkowo samodzielny i przedsiębiorczy, jest stosunkowo samodzielny i przedsiębiorczy, jest otwarty, jest otwarty, jest odpowiedzialny, jest odpowiedzialny, jest tolerancyjny, jest tolerancyjny, jest rzetelny i punktualny, jest rzetelny i punktualny, jest ciekawy świata. jest ciekawy świata.

GIMNAZJUM SPECJALNE Gimnazjum Specjalne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i sprzężonymi niepełnosprawnościami:  trzyletni cykl kształcenia,  uczniowie zdobywają podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu przysposobienia do pracy. Profil absolwenta:  kontynuuje naukę w Szkolę Przysposabiającej do Pracy,  funkcjonuje w otaczającym go świecie,  łatwo nawiązuje kontakty, ma swój krąg przyjaciół,  ma zainteresowania, które pomagają mu dokonać wyboru dalszej drogi kształcenia,  ma ukształtowany system wartości.

SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY Szkoła Przysposabiająca do Pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i sprzężonymi niepełnosprawnościami: o trzyletnim cyklu kształcenia, o trzyletnim cyklu kształcenia, weryfikacja orientacji zawodowej po klasie pierwszej, weryfikacja orientacji zawodowej po klasie pierwszej, kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy, kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy, zdobywanie umiejętności praktycznych przy współpracy ze środowiskiem lokalnym, zdobywanie umiejętności praktycznych przy współpracy ze środowiskiem lokalnym, zdobycie certyfikatu potwierdzającego posiadane kwalifikacje/umiejętności. zdobycie certyfikatu potwierdzającego posiadane kwalifikacje/umiejętności. Organizacja Szkoły Przysposabiającej do Pracy kształcenie w zakresie; Pomoc kuchenna, Pomoc kuchenna, Pomoc ogrodnika, Pomoc ogrodnika, Pracownik gospodarczy, Pracownik gospodarczy, Pracownia życia codziennego. Pracownia życia codziennego.

PROFIL ABSOLWENTA Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy, w zależności od swoich możliwości i umiejętności, powinien być przygotowany do uczestnictwa/pracy w: warsztatach terapii zajęciowej, warsztatach terapii zajęciowej, przedsiębiorstwie, spółdzielni socjalnej, przedsiębiorstwie, spółdzielni socjalnej, zakładzie aktywizacji zawodowej i na otwartym rynku pracy, zakładzie aktywizacji zawodowej i na otwartym rynku pracy, rozumie pojęcie pracy, wymagania i korzyści płynące z pracy; rozumie pojęcie pracy, wymagania i korzyści płynące z pracy; dokonuje wyboru pracy lub konkretnego zdania adekwatnych do własnych, dokonuje wyboru pracy lub konkretnego zdania adekwatnych do własnych, jest zmotywowany do uczestnictwa/ pracy, jest zmotywowany do uczestnictwa/ pracy, zna i przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas pracy, zna i przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas pracy, w zależności od swoich możliwości i umiejętności jest przygotowany do samodzielnego pokonywania drogi na określonej trasie np. dom – praca – dom, w zależności od swoich możliwości i umiejętności jest przygotowany do samodzielnego pokonywania drogi na określonej trasie np. dom – praca – dom, w miejscu pracy, miejscach publicznych, podczas przejazdów środkami komunikacji, potrafi zachowywać się w sposób społecznie akceptowany. w miejscu pracy, miejscach publicznych, podczas przejazdów środkami komunikacji, potrafi zachowywać się w sposób społecznie akceptowany.

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. W zajęciach uczestniczą uczniowie do 25 roku życia. ZESPOŁY REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE

Priorytety w zakresie funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie 1.Prowadzenie procesu edukacyjno-terapeutycznego. 2.Poszerzanie działań opiekuńczo-wychowawczych przy ścisłej współpracy z rodzicami i opiekunami prawnymi. 3.Kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy; 4.Sukcesywne zagospodarowanie terenu wokół placówki dla celów rekreacyjno- sportowych. 5.Podnoszenie standardu pomieszczeń placówki. 6.Prowadzenie polityki kadrowej. 7.Współpraca ze środowiskiem lokalnym. 8.Pozyskiwanie środków pozabudżetowych. 9.Promowanie placówki.

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM Współpraca z szeroko pojętym środowiskiem poprzez aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Współpraca z szeroko pojętym środowiskiem poprzez aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły, promocja szkoły w środowisku. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły, promocja szkoły w środowisku. Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami w celu zapewnienia zajęć praktycznych uczniom Szkoły Przysposabiającej do Pracy. Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami w celu zapewnienia zajęć praktycznych uczniom Szkoły Przysposabiającej do Pracy.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ