Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH"— Zapis prezentacji:

1 KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH
I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W KWIDZYNIE

2 Misja Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie
„Wyjście naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom uczniów i ich rodziców, oferując im wszechstronną pomoc edukacyjno-rewalidacyjną oraz opiekuńczo-wychowawczą” MISJA TOLERANCJA ODPOWIEDZIALNOŚĆ MORALNOŚĆ PODMIOTOWOŚĆ USPOŁECZNIENIE

3 Cele Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie
Naczelnym celem działalności jest zapewnienie każdemu uczniowi zgodnie z jego potrzebami możliwościami optymalnych warunków rozwoju umożliwiających przygotowanie do samodzielnego udziału w życiu społecznym i zawodowym w integracji ze środowiskiem.

4 Wizja Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie
„Osobę niepełnosprawną winno się postrzegać jako zwyczajnego człowieka, bowiem ma on uczucia, talenty, ambicje, potrzeby, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by go normalnie traktować”

5 Struktura Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie
GIMNAZJUM SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY ZESPÓŁ REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZY

6 GIMNAZJUM SPECJALNE Gimnazjum Specjalne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : trzyletni cykl kształcenia, zakończone egzaminem gimnazjalnym. Profil absolwenta : kontynuuje naukę w Zasadniczej Szkole Zawodowej, jest stosunkowo samodzielny i przedsiębiorczy, jest otwarty, jest odpowiedzialny, jest tolerancyjny, jest rzetelny i punktualny, jest ciekawy świata.

7 GIMNAZJUM SPECJALNE Gimnazjum Specjalne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i sprzężonymi niepełnosprawnościami: trzyletni cykl kształcenia, uczniowie zdobywają podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu przysposobienia do pracy. Profil absolwenta: kontynuuje naukę w Szkolę Przysposabiającej do Pracy, funkcjonuje w otaczającym go świecie, łatwo nawiązuje kontakty, ma swój krąg przyjaciół, ma zainteresowania, które pomagają mu dokonać wyboru dalszej drogi kształcenia, ma ukształtowany system wartości.

8 SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
Szkoła Przysposabiająca do Pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i sprzężonymi niepełnosprawnościami: o trzyletnim cyklu kształcenia, weryfikacja orientacji zawodowej po klasie pierwszej, kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy, zdobywanie umiejętności praktycznych przy współpracy ze środowiskiem lokalnym, zdobycie certyfikatu potwierdzającego posiadane kwalifikacje/umiejętności. Organizacja Szkoły Przysposabiającej do Pracy kształcenie w zakresie; Pomoc kuchenna, Pomoc ogrodnika, Pracownik gospodarczy, Pracownia życia codziennego.

9 PROFIL ABSOLWENTA Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy, w zależności od swoich możliwości i umiejętności, powinien być przygotowany do uczestnictwa/pracy w: warsztatach terapii zajęciowej, przedsiębiorstwie, spółdzielni socjalnej, zakładzie aktywizacji zawodowej i na otwartym rynku pracy, rozumie pojęcie pracy, wymagania i korzyści płynące z pracy; dokonuje wyboru pracy lub konkretnego zdania adekwatnych do własnych, jest zmotywowany do uczestnictwa/ pracy, zna i przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas pracy, w zależności od swoich możliwości i umiejętności jest przygotowany do samodzielnego pokonywania drogi na określonej trasie np. dom – praca – dom, w miejscu pracy, miejscach publicznych, podczas przejazdów środkami komunikacji, potrafi zachowywać się w sposób społecznie akceptowany.

10 ZESPOŁY REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. W zajęciach uczestniczą uczniowie do 25 roku życia.

11 Priorytety w zakresie funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie
Prowadzenie procesu edukacyjno-terapeutycznego. Poszerzanie działań opiekuńczo-wychowawczych przy ścisłej współpracy z rodzicami i opiekunami prawnymi. Kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy; Sukcesywne zagospodarowanie terenu wokół placówki dla celów rekreacyjno- sportowych. Podnoszenie standardu pomieszczeń placówki. Prowadzenie polityki kadrowej. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych. Promowanie placówki.

12 WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
Współpraca z szeroko pojętym środowiskiem poprzez aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły, promocja szkoły w środowisku. Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami w celu zapewnienia zajęć praktycznych uczniom Szkoły Przysposabiającej do Pracy.

13 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 Prowadzenie procesu edukacyjno-terapeutycznego. Działania zmierzające do zwiększenia umiejętności pracy z komputerem i sprzętem multimedialnym. Zapewnienie sieci internetowej w całej szkole. Zapewnienie komputerów w każdej klasie. Zakup tablicy multimedialnej. Zorganizowanie szkolenia na temat wykorzystania technologii informacyjnej w praktyce. Zakup oprogramowania do wypisywania świadectw w formie elektronicznej ( i- świadectwa) Zakup oprogramowania – dziennik elektroniczny ( i – dziennik)

14 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 2. Poszerzanie działań opiekuńczo-wychowawczych przy ścisłej współpracy z rodzicami i opiekunami prawnymi. Realizacja założeń programu profilaktycznego i wychowawczego. Wzmacnianie prawidłowych zachowań uczniów poprzez realizację systemu motywacyjnego „ Kolory Tęczy” Działania wynikające z harmonogramu programu rządowego „ Bezpieczna i przyjazna szkoła”

15 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 3. Kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy. Opracowanie programu dla szkoły Pdp uwzględniającego kształcenie kompetencji zawodowych . Nawiązanie współpracy z pracodawcami w zakresie organizacji praktyk zawodowych . Założenie fundacji „ Ja tu jestem” w celu wspierania zadań statutowych szkoły.

16 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 4. Sukcesywne zagospodarowanie terenu wokół placówki dla celów rekreacyjno-sportowych. Zmiana koncepcji zagospodarowania terenu w związku z wyznaczeniem terenu pod nową inwestycję w ramach programu odtwarzania sadów owocowych na Pomorzu pt: „ 1500 drzew owocowych na Pomorzu”

17 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/201
5. Podnoszenie standardu pomieszczeń Wyposażenie pracowni plastycznej i gliny w aneksy kuchenne z dostępem do bieżącej wody. Zamontowanie w całej szkole narożników ochronnych. Dostosowanie pomieszczenia i uruchomienie pieca do wypalania gliny. Wymiana uszkodzonego kosza na sali gimnastycznej i wymiana na tablicę z koszem z możliwością regulacji do wzrostu uczniów. Zamontowanie wentylatora wzmacniającego ciąg wentylacyjny w pomieszczeniach sekretariatu.

18 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 6. Prowadzenie polityki kadrowej Doskonalenie zawodowe dostosowane do bieżących potrzeb placówki „ Etyka”, „ WOS” i „ Biologia” Dofinasowanie studiów podyplomowych zwiększających ofertę programową : „ Integracja sensoryczna”. Dofinansowanie studiów podyplomowych „ Stosowana analiza zachowania” w ramach środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego Dofinansowanie doskonalenia zawodowego: „ Jak zostać dobrym terapeutą? Wstęp do terapii behawioralnej w pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi”.

19 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 7. Współpraca ze środowiskiem lokalnym Nawiązanie współpracy z potencjalnymi pracodawcami w ramach rozwoju szkoły Pdp. Nawiązanie współpracy z SUDOŁ COOPERATION Dominik Sudoł w ramach programu „ 1500 drzew owocowych na Pomorzu”. Zorganizowanie choinkowego turnieju Darta, spływu kajakowego i turnieju mini – golfa we współpracy ze TKKF „ Celuloza”. Współpraca ze stowarzyszeniem EKO – INICJATYWA w ramach międzynarodowego wolontariatu. Współpraca ze stowarzyszeniem OLIMPIADY SPECJALNE POLSKA w ramach dodatkowych zajęć, zawodów sportowych i turnusów rehabilitacyjnych. Współpraca z fundacją IP – dofinansowanie bieżących potrzeb.

20 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 8. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych W ramach współpracy ze stowarzyszeniem na rzecz osób niepełnosprawnych SPINAKER w Grudziądzu dodatkowe zajęcia specjalistyczne ( AAC, integracja sensoryczna, fizjoterapia, logopedia, zajęcia z psychologiem ). Środki pozyskane za wynajem pomieszczeń na potrzeby projektu zł zostaną przeznaczone na wyposażenie kawiarenki i drugiej pracowni gotowania. Pozyskanie środków finansowych na zakup sprzętu do Integracji Sensorycznej i wykładziny dywanowej w salce do gimnastyki korekcyjnej ( Fundacja IP Kwidzyn). Pozyskanie środków na dofinansowanie turnusu rehabilitacyjnego w Darłówku ( PCPR) oraz środków na transport ( Energa). Dodatkowe zajęcia terapeutyczne METP ( OLIPIADY SPECJALNE POLSKA) Pozyskanie środków finansowych na przebudowę sceny i wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych w ramach PFRON „ Scena dla wszystkich”.

21 SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 9. Promocja placówki Sfinansowanie filmu promocyjnego i propagowanie go za pomocą portali społecznościowych. Organizacja dni otwartych placówki Aktualizowanie strony internetowej placówki. Promowanie uroczystości i wydarzeń szkolnych w regionalnych mediach.

22 Plan działań na rok szkolny 2016/2017 oparty na priorytetach pracy szkoły
Podnoszenie jakości kształcenia w szkole przysposabiającej do pracy poprzez współpracę z potencjalnymi pracodawcami i angażowanie ich w proces kształcenia oraz jego dostosowanie do potrzeb rynku pracy i możliwości uczniów. Utworzenie pracowni życia codziennego. Dostosowanie pomieszczeń do możliwości psychofizycznych uczniów kształcących się na tym profilu. Zagospodarowanie pomieszczeń szkoły na kawiarenkę oraz drugą pracownię gospodarstwa domowego.

23 Udział w programie „1500 drzew owocowych na Pomorzu”-zasadzenie drzew owocowych na terenie przyszkolnym. Nawiązanie współpracy ze środowiskiem lokalnym w celu poszukiwania zatrudnienia dla absolwentów. Zaplanowanie i wykonanie punktów sportowych wokół szkoły w ramach realizacji programu Szkoły Przysposabiającej do Pracy.

24 Realizacja programu czytelniczego.
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Rozwijanie kompetencji informatycznych, matematycznych i przyrodniczych na wszystkich etapach edukacyjnych z wykorzystaniem nowych metod i technologii dostępnych w szkole. Wykorzystanie dostępnych pomocy multimedialnych w planowaniu pracy edukacyjnej i opiekuńczo- wychowawczej. Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez uczestnictwo w kołach zainteresowań Realizacja programu czytelniczego. Zajęcia czytelnicze realizowane w każdej klasie.

25 Kontynuowanie i poszukiwanie nowych form współpracy z rodzicami.
Wyjście naprzeciw potrzebom ich dorosłych dzieci. Podjęcie działań w kierunku powołania Ośrodka pobytu dziennego dla osób dorosłych przy Fundacji „ Ja tu jestem.” Propagowanie wśród uczniów, rodziców, nauczycieli oraz absolwentów idei wolontariatu. Kształtowanie postaw uczniów oraz wychowanie do wartości pożądanych przez rodziców i społeczeństwo poprzez realizowanie programu profilaktycznego i wychowawczego.

26 Promocja szkoły w środowisku lokalnym oraz lokalnych mediach.
Organizowanie imprez i uroczystości wynikających z kalendarza z udziałem rodziców, zaproszonych gości oraz mediów lokalnych. Promocja placówki poprzez różnorodne działania w środowisku lokalnym.


Pobierz ppt "KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google