Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie 6.4.3 Inwestycje w infrastrukturę kształcenia zawodowego w ramach ZIT Kryterium D.2.3 Projekt jest zgodny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Advertisements

Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowej Kadry dla gospodarki RPO WiM Podziałanie II i III typ projektów Olsztyn, 15 grudnia 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Wsparcie na rzecz podniesienia.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
Rekrutacja 2017/18 Oferta edukacyjna
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Filozofia kognitywistyki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Korelacja oferty I Liceum w Ogólnokształcącego w Oleśnicy z preferencjami rekrutacyjnymi uczelni wyższych.
Dofinansowanie UE [PLN]
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Działanie Wsparcie gospodarki wodno-ściekowej w ramach ZIT
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Budowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kozodrzy
Działanie 4.3 Rozwój infrastruktury wodno-ścieowej
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Harmonogram i zasady konkursu dla działania 8. 4
kształcących w zawodach
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
FUNDUSZ POŻYCZKOWY NA BADANIA I WDROŻENIA
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie:
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Kryteria wyboru projektu zintegrowanego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Zapis prezentacji:

Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Inwestycje w infrastrukturę kształcenia zawodowego w ramach ZIT Kryterium D.2.3 Projekt jest zgodny ze Strategią na rzecz rozwoju inteligentnych specjalizacji Regulamin konkursu – uszczegółowienie sposobu weryfikacji przedmiotowego kryterium W celu przeprowadzenia tej oceny ekspert powinien zweryfikować, czy podstawa programowa danego zawodu mieści się w jednej z dyscyplin naukowych/artystycznych o których mowa poniżej:

Departament Rozwoju Regionalnego Zdrowa i bezpieczna żywność: dziedzina nauk chemicznych: biochemia, biotechnologia, ochrona środowiska dziedzina nauk biologicznych: biochemia, biofizyka, biologia, biotechnologia, ekologia, mikrobiologia, ochrona środowiska dziedzina nauk technicznych: transport, inżynieria produkcji, technologia chemiczna; budowa i eksploatacja maszyn; automatyka i robotyka; elektronika dziedzina nauk rolniczych: agronomia, biotechnologia, inżynieria rolnicza, ochrona i kształtowanie środowiska, ogrodnictwo, rybactwo, technologia żywności i żywienia, zootechnika dziedzina nauk medycznych: biologia medyczna, medycyna dziedzina sztuk plastycznych: sztuki piękne, sztuki projektowania

Departament Rozwoju Regionalnego Zdrowie i turystyka zdrowotna dziedzina nauk społecznych: pedagogika, psychologia dziedzina nauk chemicznych: biochemia, biotechnologia, chemia, technologia chemiczna dziedzina nauk biologicznych: biochemia, biofizyka, biologia, biotechnologia, ekologia, mikrobiologia, ochrona środowiska dziedzina nauk o Ziemi: geofizyka dziedzina nauk technicznych biocybernetyka i inżynieria medyczna, biotechnologia, inżynieria chemiczna, technologia chemiczna, inżynieria materiałowa dziedzina nauk rolniczych: biotechnologia, inżynieria rolnicza dziedzina nauk medycznych: biologia medyczna, medycyna, stomatologia

Departament Rozwoju Regionalnego Zaawansowane materiały i narzędzia dziedzina nauk chemicznych: chemia, technologia chemiczna dziedzina nauk technicznych: automatyka i robotyka, budowa i eksploatacja maszyn, inżynieria chemiczna, technologia chemiczna, elektronika, elektrotechnika, inżynieria materiałowa, elektonika, budownictwo dziedzina nauk fizycznych: fizyka

Departament Rozwoju Regionalnego Transport i mobilność dziedzina nauk fizycznych: fizyka, geofizyka dziedzina nauk chemicznych: biochemia, ochrona środowiska dziedzina nauk biologicznych: geofizyka, geografia, geologia dziedzina nauk o Ziemi: geofizyka, geografia, geologia dziedzina nauk technicznych: budowa i eksploatacja maszyn, budownictwo, energetyka, geodezja i kartografia, inżynieria środowiska; inżynieria materiałowa, budownictwo dziedzina nauk rolniczych: ochrona i kształtowanie środowiska

Departament Rozwoju Regionalnego Dziedzictwo kulturowe i przemysły kreatywne dziedzina nauk matematycznych: informatyka dziedzina nauk chemicznych: chemia, technologia chemiczna dziedzina nauk fizycznych: fizyka dziedzina nauk technicznych: informatyka, inżynieria materiałowa dziedzina sztuk plastycznych: sztuki piękne, sztuki projektowe; konserwacja i restauracja dzieł sztuki obszar sztuki: sztuk filmowych oraz sztuk plastycznych

Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Inwestycje w infrastrukturę kształcenia zawodowego w ramach ZIT Schemat: Poprawa jakości usług edukacyjnych szkół zawodowych poprze inwestycje w infrastrukturę i wyposażenie, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) Autopoprawki IZ

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium D.2.2 (autopoprawka IZ): D.2.2 Kompleksowość Doświadczenie szkoły zawodowej w zakresie współpracy szkoły zawodowej z przedsiębiorstw ami Ocenie podlega doświadczenie szkoły zawodowej w zakresie współpracy z przedsiębiorstwami obejmująca przynajmniej dwa z poniższych elementów: - praktyczną naukę zawodu u pracodawcy (organizacja zajęć w rzeczywistych warunkach pracy); - staże dla uczniów (organizacja nauki w miejscu pracy); - specjalistyczne kursy/szkolenia dla uczniów kończące się dokumentem honorowanym przez pracodawców. Punkty przyznawane będą za dotychczasowy okres współpracy szkoły zawodowej z przedsiębiorstwami, prowadzonej przed dniem ogłoszenia o konkursie: - współpraca w okresie kolejnych 4 i więcej lat szkolnych – 15 pkt; - współpraca w okresie 2 lub 3 kolejnych lat szkolnych – 10 pkt; - współpraca w okresie 1 roku szkolnego – 5 pkt; brak współpracy – 0 pkt. Kryterium weryfikowane będzie w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu oraz załączniki pkt według oceny n/d

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium D.2.3 (uwaga KE): D.2.3 Planowana współpraca szkoły zawodowej z przedsiębiorcami Ocenie podlega czy wnioskodawca założył, że w wyniku realizacji projektu, najpóźniej do upływu okresu trwałości, zostanie nawiązana współpraca z przedsiębiorcami obejmująca przynajmniej dwa z poniższych elementów: - praktyczną naukę zawodu u pracodawcy (organizacja zajęć w rzeczywistych warunkach pracy); - staże 18 dla uczniów (organizacja nauki w miejscu pracy); - specjalistyczne kursy/szkolenia dla uczniów kończące się dokumentem honorowanym przez pracodawców. 19 Punkty zostaną przyznane jedynie wnioskodawcom, którzy zakładają rozpoczęcie takiej współpracy i wcześniej jej nie prowadzili. Kryterium weryfikowane będzie w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu oraz załączniki. Tak – 10 pkt Nie – 0 pkt. n/d 18 Brak jest regulacji prawnych dotyczących stażu, jednakże z praktyki gospodarczej wynika, że efektywny staż w przypadku uczniów trwa co najmniej 150 godzin w odniesieniu do udziału jednego ucznia. Nie wyklucza to jednakże staży o krótszym okresie ich odbywania o ile pracodawca będzie w stanie wykazać, iż są one równie efektywne i wartościowe pod względem praktycznym. 19 Specjalistyczne kursy i szkolenia mają mieć na celu dokształcenie zawodowe tj. uzyskanie nowych umiejętności/uprawnień związanych z działalnością prowadzoną przez przedsiębiorcę, potwierdzonych dokumentem otrzymanym od uprawnionego podmiotu certyfikującego, wydanym na podstawie ustawy z dnia 22 grudnia 2016 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2016 r. poz. 64).

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium D.2.3 (uwaga KE): D.2.43 Projekt jest zgodny ze Strategią na rzecz rozwoju inteligentnych specjalizacji Ocenie podlega czy przedsięwzięcie planowane przez wnioskodawcę wpisuje się w inteligentne specjalizacje województwa kujawsko-pomorskiego. W ramach przedmiotowego konkursu oznacza to weryfikację, czy zawód dla którego wspierana będzie infrastruktura/wyposażenie w ramach niniejszego konkursu mieści się w inteligentnych specjalizacjach województwa kujawsko-pomorskiego. Kryterium weryfikowane w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu oraz załączniki. Wnioskodawca w dokumentacji projektowej powinien przedstawić informacje w zakresie podstawy programowej danego zawodu oraz wskazać na jej powiązanie z daną dyscypliną (dyscyplinami). W tym zakresie Wnioskodawca winien uwzględnić uwzględnia założenia wynikające z dokumentu pn. Inteligentne specjalizacje województwa kujawsko-pomorskiego. Charakterystyka obszarów inteligentnych specjalizacji dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata Tak – 5pkt Nie – 0 pkt. n/d 20 Przywołany dokument stanowi materiał pomocniczy dla Wnioskodawców przy konstruowaniu wniosku o dofinansowanie projektu i wykładni przedmiotowego kryterium.

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium D.2.5 (uwaga MR): D.2.5 Zgodność ze standardami kształtowania ładu przestrzennego w województwie Ocenie podlega czy projekt posiada pozytywną opinię wydaną przez Kujawsko-Pomorskie Biuro Planowania Przestrzennego i Regionalnego odnośnie zgodności ze Standardami w zakresie kształtowania ładu przestrzennego w województwie kujawsko- pomorskim. 22 Nie – 0 pkt; Tak – 2 pkt. W przypadku, kiedy działania planowane w projekcie nie niosą za sobą zmian w zagospodarowaniu terenu oraz nie ingerują w bryłę zewnętrzną budynku, w ramach przedmiotowego kryterium, projekt otrzymuje 0 pkt. Kryterium weryfikowane na podstawie załącznika do wniosku o dofinansowanie projektu pkt według oceny n/d 22 Standardy w zakresie kształtowania ładu przestrzennego w województwie kujawsko-pomorskim stanowią załącznik do Regulaminu konkursu.

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium D.2.6 (uwaga MR oraz KE): D.2.6 Projekt zakłada działania, które nie niosą za sobą zmian w zagospodarowaniu terenu oraz nie ingerują w bryłę zewnętrzną budynku Kryterium weryfikowane w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu. Ocenie podlega czy projekt zakłada działania, które nie niosą za sobą zmian w zagospodarowaniu terenu oraz nie ingerują w bryłę zewnętrzną budynku. Kryterium weryfikowane w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu. Nie – 0 pkt; Tak – 3 pkt. n/d

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium D.2.7 (uwaga KE): D.2.76 Inwestycje w infrastrukturę kształcenia zawodowego w stosunku do zawodu/ów wskazanego/ych jako deficytowy/e Ocenie podlega czy realizowany projekt zakłada inwestycje w infrastrukturę kształcenia zawodowego w stosunku do zawodu/ów wskazanego/ych jako deficytowy/e w województwie kujawsko-pomorskim i/lub w powiecie/powiatach, gdzie realizowana będzie inwestycja w oparciu o dane wynikające z Barometru zawodów Raport podsumowujący badanie w województwie kujawsko-pomorskim Punkty przyznawane będą w przypadku, gdy projekt będzie obejmował wyłącznie zawody deficytowe wskazane w ww. dokumencie. Kryterium weryfikowane w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu oraz załączniki. Nie – 0 pkt; Tak – 3 pkt. n/d