KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW PODSUMOWANIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

Profilaktyka otyłości w działaniach Ministra Zdrowia
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
Dlaczego śniadania są takie ważne?
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
ROLA WAPNIA I PRODUKTÓW MLECZNYCH W OTYŁOŚCI-WYNIKI DOŚWIADCZEŃ NA MODELU ZWIERZĘCYM, BADAŃ EPIDEMIOLOGICZNYCH I KLINICZNYCH. Nr 8/2004 Osteoforum Mgr.
Pospolita sól kuchenna składa się z dwóch pierwiastków - z sodu i chloru.
Człowiek żyje nie po to aby jeść, tylko je po to aby żyć!
G Wiek gimnazjalny trwa od 13 do 16 roku życia.
Zanim zjem pomyślę....
DZIESIĘĆ ZASAD ZDROWEGO ŻYWIENIA
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Pokarm, który jesz, powinien ci dostarczyć wszystkiego, co niezbędne jest do życia i wzrostu. Aby być silnym i zdrowym, musisz jeść różne potrawy, ponieważ.
Piramida. Piramida Śniadanie Mistrzów Najważniejszy posiłek w ciągu dnia Dostarcza energii do rozruszania ciała i umysłu Brak śniadania powoduje magazynowanie.
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
ZDROWIE TO NAJCENNIEJSZY DAR mgr Anna Sierecka
Owoce i warzywa - z nimi w walce o zdrowie się wygrywa!
Zbilansowana dieta dla młodzieży Bożena Wajszczyk Zakład Epidemiologii i Norm Żywienia Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie.
EDUKACJA ZDROWOTNA TRZYMAJ FORMĘ!!!.
Czy nastolatki odżywiają się prawidłowo?
Żelazne zasady zdrowego żywienia
Zasady zdrowego żywienia
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Żeby zdrowym być, trzeba zdrowo żyć
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Prezentacja Multimedialna
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
RUCH TO ZDROWIE.
Żywienie a zdrowie Żywienie dzieci Mgr inż. Iwonna Niegowska
Próba nr 1: Siła eksplozywna Badany staje w lekkim rozkroku ze stopami ustawionymi przed linią startową, ugina kolana przenosząc równocześnie ramiona dołem.
Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Kątach Wrocławskich 2010/2011 koordynator projektu: Agnieszka Lewandowska.
Jesteśmy uczniami klasy IIIb Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 w ZSG nr 3 w Radomsku.
Większość ludzi zapomina, że wygląd, samopoczucie i zdrowie zależy od codziennej diety. Niewłaściwa dieta jest przyczyną nadwagi i otyłości powodującej.
Żeby być zdrowym ….
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
Co jeść, by być zdrowym?.
Jesteś tym, co jesz JEDZ MĄDRZE I PIJ WODĘ.
Żyj zdrowo, będzie kolorowo!
To i owo, jak odżywiać się zdrowo
AHA Czy terapia grupowa może pomóc w promowaniu zdrowia w chorobach układu krążenia? Michał Chudzik
Światowy Dzień Walki z Otyłością
Miejsca realizacji Programu Wykaz szkół podstawowych: Szkoła Podstawowa nr 1 Szkoła Podstawowa nr 4 Szkoła Podstawowa nr 5 Szkoła Podstawowa nr 6 Szkoła.
Grupy produktów żywnościowych i ich Wartość odżywcza.
ZDROWIE NA TALERZU BYĆ NASTOLATKIEM I MĄDRZE SIĘ ODŻYWIAĆ – CZY TO MOŻLIWE? Opracowanie: Martyna Czyżowska, uczennica klasy III a Gimnazjum Nr 2 im. Oskara.
Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Zdrowe Żywienie Człowieka
Troska jednostki samorządu terytorialnego o zdrowie dzieci w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych i edukacyjnych na przykładzie Miasta Gdańska.
Test Zuchory Temat: Sprawdzamy swoją sprawność fizyczną
Czy odżywiamy się zdrowo?. Cele projektu: Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum. Poznanie nawyków żywieniowych uczniów naszego gimnazjum.
SPOSÓB ŻYWIENIA BIALSKICH 5-LATKÓW Elżbieta Huk-Wieliczuk, Anna Czeczuk.
Badanie masy ciała SZKOŁA PODSTAWOWA NR 314 IM. PRZYJACIÓŁ ZIEMI PORAJÓW 3, WARSZAWA EWELINA KUCHARSKA.
„Kondycja psychofizyczna bialskich 5-latków”
ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW AGNIESZKA DMITRUK, HELENA POPŁAWSKA, WOJCIECH HOŁUB.
KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW ZAŁOŻENIA PROJEKTU.
TRZYMAJ ZDROWIE PRZY SOBIE
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Konferencja prasowa, Wrocław,
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Dlaczego śniadania są takie ważne?
PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA DLA MŁODZIEŻY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Dlaczego śniadania są takie ważne?
Zapis prezentacji:

KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW PODSUMOWANIE

STAN ZDROWIA Po badaniach bilansowych 4-latka, skierowania do obserwacji dotyczyły 64 przypadków Z opieki specjalistycznej korzysta od 1,1% - do 5,4% dzieci 17% dzieci wykazało w dniu badań zbyt duże wartości ciśnienia tętniczego krwi

ROZWÓJ FIZYCZNY, SPOŁECZNO - EMOCJONALNY I UMYSŁOWY Około 80% dzieci – wysoki poziom rozwoju ruchowego i emocjonalno-społecznego Ponad 40% wysoki poziom rozwoju umysłowego

ROZWÓJ FIZYCZNY Niedowaga Nadwaga dz 12,8% dz 12,8% Otyłość dz 4,1% chł 12,3% chł 11,8% chł 3,6%

Bialskie 5-latki: dziewczęta - 16,9% chłopcy – 15,5%

SPRAWNOŚĆ Pogorszenie zwinności, poprawa wyników skoczności w porównaniu do badań bialskich przedszkolaków z 1986 roku Gorsze wyniki zwinności i szybkości w porównaniu do rówieśników z innych środowisk Polski Zdolności lokomocyjne – lepsze wyniki - dziewczęta Kontrola przyboru – lepsze wyniki - chłopcy Duża motoryka – lepsze wyniki - chłopcy

POSTAWA CIAŁA WADY POSTAWY 15,8% 9 % 22 % POSTAWY SKOLIOTYCZNE I SKOLIOZY FUNKCJONALNE 22% SKOLIOZY STRUKTURALNE 3,5% PŁASKOSTOPIE ok. 40% STOPY PŁASKO-KOŚLAWE IV 0 - 2% ograniczenie ruchomości stawów barkowych 18 % ograniczenie ruchomości stawów biodrowych słabość posturalna

ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO zbyt późno zbyt często za mało

ŻYWIENIE Podawać!!! warzywa, owoce, ciemne pieczywo, nabiał Ograniczyć!!! słodycze, lody, słodzone napoje, potrawy smażone, produkty wysokoprzetworzone lub zawierające konserwanty

CO DALEJ ???? Wypracowanie systemowych działań w zakresie wyrównywania deficytów rozwojowych u dzieci i młodzieży bialskiej z wykorzystaniem istniejącego potencjału ludzkiego, warunków technicznych oraz podmiotów gospodarczych, funkcjonujących w obszarze zdrowia, edukacji i kultury fizycznej.