XII kółko języka francuskiego 3 czerwca 2016 Cele: -psychopedagogiczny: integracja grupy; podtrzymanie zasad pracy (kontrakt: systematyczność, uśmiech, współpraca z kolegami oraz z nauczycielkami); -komunikacyjny: ; przedstawić członków rodziny i opowiedzieć o sobie (gdzie mieszkam); -językowy: ; powtórzenie nazw zwierząt; rodzajników mon, ma mes; nazw członków rodziny :”Tu habites avec qui?”, poznanie nowych miejsc zamieszkania; -kulturowy: poznanie nowego zabytku Francji – Arche de la Défense; Środki ekspresji: mimika, gesty, ruch Techniki: praca z obrazkiem, imitacja W oparciu o: -H.Denisot, C.Macquart-Martin, SUPERMAX1, Hachette FLE, Warszawa 2014
Wprowadzenie do tematu „mój dom” oraz powtórzenia nazw zwierząt
Gdzie może mieszkać człowiek? (poznajemy nazwy budynków) une caravane un igloo une maison une tente un château un immeuble un palais
Układamy puzzle i powtarzamy nowe słówka
Arche de la Défense - kolejny zabytek Francji
La grand-mère Le grand-père Dzieci poznały nowych członków rodziny i miały okazję przedstawić nam „swoją babcię oraz swojego dziadka”, w rzeczywistości dużo młodszych od tych przedstawionych na obrazkach
Aby dowiedzieć się co kryje się na obrazku dzieci musiały pokolorować go odpowiednimi kolorami.
Efekt końcowy
Ćwiczymy MON i MA
KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO – 3 czerwca Prowadzenie 1 godziny : Ewelina Frąk, Ewa Supronowicz Prowadzenie 2 godziny : Marzena Konkało, Urszula Topczewska PLAN KÓŁKA (wersja skrócona) – patrz notatki poniżej.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki II roku Uniwersytetu w Białymstoku, specjalności: Język Francuski, z angielskim - profil tłumaczeniowy Filologia francuska opieka merytoryczna metodyk dr Barbara Głowacka UCZESTNICY: uczniowie klas IV-V-VI