PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH 2015 / 16 PODSUMOWANIE,,Galen” - I. i J. Bienkiewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Szkolny program profilaktyczny „Trzymaj formę”
ANKIETA Segregacja śmieci.
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Gminne Dni Profilaktyki w Miejskim Zespole Szkół w Annopolu
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
CAŁY WROCŁAW CZYTA… IX edycja
,,Wady postawy u dzieci i młodzieży’’
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
SZKOLNE RADIO MIX MIX. MIX MIX Szkolne radio powstało w roku Nabór do radia prowadzony jest, co roku. Kandydaci na szkolnych redaktorów mają za.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Program terapeutyczny
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
Propozycje tematów prac magisterskich
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI POLSKA - w drodze do wolności …
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Szkolna biblioteka Co każdy powinien o nas wiedzieć!
ZINTEGROWANY PROGRAM DZIAŁAŃ Z ZAKRESU PROFILAKTYKI NADWAGI I OTYŁOŚCI ORAZ PROMOCJI ZDROWEGO ŻYWIENA DZIECI I MŁODZIEŻY.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
W barwach biało - czerwonych Projekt realizowany w ramach obchodów Dnia Flagi i Święta Konstytucji 3 Maja.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
OTYŁOŚĆ A PROBLEMY NARZĄDU RUCHU,,Galen” - I.i J. Bienkiewicz.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Terapia manualna Koncepcja Brian R. Mulligan
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Szkoła Promująca Zdrowie
PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH 2017 PODSUMOWANIE
Przedmiot programu Założeniem programu jest realizacja 3-letniego programu profilaktyki wad postawy i schorzeń narządu ruchu w grupie dzieci uczęszczających.
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH PODSUMOWANIE 2017/ 18 DZIAŁANIA PLANOWANE NA 2018/ 19 ,,Galen” - I. i J. Bienkiewicz.
Nasza Kronika SKO.
Zapis prezentacji:

PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH 2015 / 16 PODSUMOWANIE,,Galen” - I. i J. Bienkiewicz

PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH Program autorski I.iJ.Bienkiewicz z firmy "GALEN„ realizowany w szkołach na terenie gminy Milicz. Program finansowany przez Urząd Miejski w Miliczu. Od 2005 roku zapraszaliśmy rodziców, opiekunów dzieci i uczniów z w/w szkół do współpracy w ramach tego programu. Sednem programu jest jego cykliczność. Aby profilaktyka odniosła skutek należy: jak twarde dyski kodować i jeszcze raz kodować... młode, chłonne i plastyczne umysły. W roku szkolnym 2015/16 plan działań przebiegał według harmonogramu. - analiza postawy ciała ( zgodę na badania wyraziło 84 % rodziców / klasy 0-6 = 90 %) - przekazanie zaleceń rodzicom z ćwiczeniami dla ich dzieci ( skoliozy u 24 % dzieci ) - konsultacje fizjoterapeutyczne ( ponad 100 porad ) - badanie ortopedyczne wytypowanych dzieci ( większa dysfunkcja narządu ruchu – ponad 80 porad ) - pogadanki w klasach na temat prawidłowego używania kręgosłupa w czynnościach dnia codziennego - sprawdzenie ewaluacji wiedzy na temat zgodny z programem P.P.O. poprzez ankietę elektroniczną przed i po pogadankach - konkurs plastyczny i filmowy z nagrodami na w/w temat ( ponad 300 prac plastycznych ) Podczas 10 lat badań dzieci i młodzieży sygnalizowaliśmy problem nadwagi i widzimy, że ten problem zwiększa się i dostrzegamy potrzebę bardziej intensywnych działań profilaktycznych.

OCENA POSTAWY CIAŁA -Analizowaliśmy dysfunkcję narządu ruchu -Zastosowaliśmy graficzny zapis dysfunkcji na kartach badań z uwzględnieniem problemów kręgosłupa ( skolioza, plecy płaskie, okrągłe, itp...) -Wręczaliśmy zalecenia dla rodziców do domu z możliwością wykonywania ćwiczeń według opracowanych indywidualnie zestawów ćwiczeń -Wytypowaliśmy osoby do ortopedy z większą dysfunkcją narządu ruchu na podstawie badania skoliometrem NAZWA SZKOŁY ILOŚĆ BADANYCH / ILOŚĆ DZIECI FREKWENCJA % GIMNAZJUM MILICZ KL I 51 / 9156 % GIMNAZJUM SUŁÓW KL I 27 / 4461 % GIMNAZJUM WRÓBLINIEC KL I 18 / 3256 % SP / % PRZEDSZKOLE 26 /26100 % SP WZIĄCHOWO 192 / % SPNOWY ZAMEK 56 / 6586 % SP CZATKOWICE 39 / 4293 % SP DUNKOWA 99 / % SP SUŁÓW 200 / % RAZEM1655 / %

BADANIE ORTOPEDYCZNE DZIECI U KTÓRYCH JEST SKOLIOZA (co najmniej 4 wg skoliometru ) jest 24% ORTOPEDA dr med. Tomasz Łukaiec zbadał 84 uczniów ok. 5%

KONSULTACJE FIZJOTERAPEUTYCZNE KONSULTACJE odbywały się od września 2015 do kwietnia 2016 w środy w Gabinecie Masażu na milickiejFali. Tłumaczyliśmy niebezpieczeństwa jaki niesie z sobą zaniechanie korygowania wykrytych dysfunkcji narządu ruchu. Pokazywaliśmy zalecone do wykonywania ćwiczenia oraz zwracaliśmy uwagę na ergonomiczne używanie kręgosłupa w czynnościach dnia codziennego. Propagowaliśmy aktywny tryb życia, jako jeden z kluczowych czynników wpływających na niwelowanie przeciążeń układu mięśniowo- stawowego. Nasze uwagi spotykały się z akceptacją i zrozumieniem, co pozwoliło nam przenieść dyskusję na temat zgodny z tytułem programu do domów. Po rozmowach z rodzicami jesteśmy przekonani, że osiągnęliśmy zamierzony efekt profilaktyczny. Rodzice w domach korygują dzieci, instruując swoje pociechy jak mają siedzieć podczas odrabiania lekcji. Przy okazji są notorycznie informowani przez młode pokolenie, jak mają prawidłowo używać kręgosłup podczas czynności dnia codziennego. W konsultacjach uczestniczyło około 100 rodziców

POGADANKI Spotkania z uczniami klas 0 – VI i klas gimnazjalnych odbyły się w miesiącach II- IV Rozmowa na temat prawidłowego używania kręgosłupa w czynnościach dnia codziennego, zostały przeprowadzone po ANKIECIE w której było 10 pytań na temat zgodny z tematem programu. Pogadanki odbywały się w małych grupach (1- 2 klasy) i z użyciem modelu szkieletu człowieka. Ponieważ istniała możliwość zmieniania ułożenia kręgów względem siebie, mogliśmy demonstrując różne sytuacje życiowe pokazać złe jak i dobre sposoby ułożenia ciała w omawianych pozycjach

POGADANKI Podczas POGADANEK wręczaliśmy uczniom zakładki do książek z informacjami jak ergonomicznie używać kręgosłup oraz ze specjalistycznymi ćwiczeniami z terapii manualnej podanymi w zabawny, luźny sposób. Na zakończenie spotkań poinformo- - waliśmy słuchaczy, że w sytuacjach, gdy rodzicom będzie dokuczał ból kręgosłupa, to mogą efektywnie im pomóc zalecając w/w ćwiczenia.

ANKIETA ANKIETĘ ELEKTRONICZNĄ UCZNIOWIE WYPEŁNIALI WE WRZEŚNIU I PO POGADANKACH W KWIETNIU 2016 R. Nr pytaniaIlość ankietowanych IX PRAWIDŁOWYCH ODPOWIEDZ IX Ilość ankietowanych XII PRAWIDŁOWYCH ODPOWIEDZI XII % % % % % % % % KLASY I - III KLASY IV - VI % % % % % % % % % % % % % % % % % % % %

KONKURS PLASTYCZNY DLA UCZNIÓW PODSTAWÓWEK FILMOWY DLA GIMNAZJALISTÓW Po POGADANKACH ogłosiliśmy we wszystkich szkołach podstawowych KONKURS PLASTYCZNY dla uczniów podstawówek oraz FILMOWY dla gimnazjalistów na temat zgodny z tytułem programu Plakatów naliczyliśmy 280. Niestety do konkursu nie zgłoszono żadnego filmu.

PRACE UCZNIÓW

NAGRODY W KONKURSIE PLASTYCZNYM Przyznaliśmy 34 równorzędne nagrody w postaci PODSTAWEK chłodzących pod laptopy ( mogą one również służyć jako podstawka pod książkę ) Umożliwiają one ergonomiczne używanie kręgosłupa podczas odrabiania lekcji.

WRĘCZANIE NAGRÓD Wręczanie nagród odbywało się na uroczystościach w poszczególnych szkołach, podczas okolicznościowych apeli np. DZIEŃ ZIEMI

Dziękujemy za uwagę