Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
KOMUNIKACJA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami partnerskimi
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Zarządzanie projektami logistycznymi - laboratoria
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Definicja rachunkowości zarządczej
Czym jest zarządzanie operacyjne
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
FUNKCJA PERSONALNA.
Zarządzanie projektem i zasoby
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie przedsięwzięciami, cykl życia projektu.
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie projektami IT
Zarządzanie projektami
Controlling projektowy
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie projektami
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wdrożenie outsourcingu
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Zarządzanie zagrożeniami
Ocena projektów inwestycyjnych
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Wprowadzenie do zarządzania projektami partnerskimi
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
PODZIAŁ KONTROLI W SK I ISWK, ICH CECHY CHARAKTERYSTYCZNE I PLANOWANIE KONTROLI Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik 2013r. 1.
Teoria organizacji Wykład 1.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Przygotowanie projektów unijnych
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Proces przewodzenia i kontrolowania
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Równościowe zarządzanie projektem
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Zapis prezentacji:

Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich jego uczestników, prowadzące do pewnego osiągnięcia celów projektu bezpiecznie i w ramach uzgodnionego czasu, kosztu i kryteriów wykonania.

Motywowanie w zarządzaniu projektami

Dostosowanie motywacji DO ROLI W PROJEKCIE DO PRZYPISANYCH DZIAŁAŃ DO LUDZI wynagrodzenie awans doświadczenie PROJEKT

Organizacja pracy zespołu Praca ciągła - opartej na pełnym oderwaniu członków zespołu od pracy na rzecz macierzystej komórki organizacyjnej Praca okresowa - uczestnictwo członków zespołu w realizacji projektu Tworzenie stałego zespołu zadaniowego, realizującego wszystkie nietypowe zadania, pojawiające się w przedsiębiorstwie. Struktury elastyczne

PLANOWANIE I ORGANIZOWANIE WYKONAWSTWA PROJEKTU

PLANOWANIE W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI Planowanie przebiegu projektu obejmuje: a) Planowanie struktury projektu b) Planowanie terminów projektu c) Planowanie zasobów projektu d) Planowanie kosztów projektu

Ad-a Planowanie struktury projektu zadania projektu i niezbędne do ich realizacji czynności

Ad- b Planowanie terminów projektu Określenie czasów trwania czynności projektu, Obliczenie terminów wykonania poszczególnych czynności projektu, Określenie czasu realizacji całego projektu oraz terminów jego rozpoczęcia i zakończenia Obliczenie rezerw czasu w projekcie Sporządzenie harmonogramu projektu Określenie kamieni milowych

Metoda kamieni milowych Kamień milowy – ważne zdarzenie w harmonogramie, które podsumowuje określony zestaw zadań, bądź daną fazę projektu. Musi być precyzyjnie określonym i mierzalnym stanem w ramach projektu. Kamienie milowe są to zdefiniowane etapy projektu, zaś zadania to działania służące do osiągnięcia danego etapu. Na jeden kamień milowy może się składać kilka zadań.

W harmonogramie należy wyznaczyć punkty pośrednie (etapy) umożliwiające ocenę postępów projektu (ograniczony do około 10-15% projektu/planu)

Rozpoczęci e realizacji budowy magazynu Odebranie magazynu Zebranie dokumentacji niezbędnej do budowy magazynu. ZADANIA: - przygotowanie i złożenie pełnej dokumentacji o pozwolenie na budowę - otrzymanie zgody na.. -otrzymanie uprawnień do... Sprawdzenie techniczne magazynu. ZADANIA: - uzyskanie zgody straży pożarnej, - wizyta inspektora od spraw... Rozpoczęcie sprzedaży

Ad-c)Planowanie zasobów projektu związane z rozdziałem zasobów na poszczególne zadania i czynności projektu oraz ich rozkład w czasie

Realizacja poszczególnych czynności projektu wymaga zaangażowania i zużywania różnych zasobów ludzkich (zatrudnienia wykonawców, kierowników i ekspertów) materialnych (zastosowania różnego wyposażenia oraz różnorodnych materiałów i półfabrykatów) niematerialnych (korzystania z różnych usług) nominalnych (dysponowania określonymi prawami) finansowych

Ad-d Planowanie kosztów projektu (budżetowanie) Szacowanie kosztów projektu (bezpośrednie/pośrednie; stałe/zmienne), Zestawianie kosztów projektu dla poszczególnych czynności Zestawianie kosztów projektu dla poszczególnych okresów realizacji Grupowanie kosztów wg rodzaju Zestawianie kosztów projektu jako całości Budżetowanie Analizę CF

ORGANIZOWANIE WYKONAWSTWA PROJEKTU Polega na zapewnieniu wszystkich sił i środków niezbędnych do rozpoczęcia jego realizacji. Należy przede wszystkim zadbać o odpowiednie zasoby i środki finansowe do wdrażania przedsięwzięcia.

STEROWANIE WYKONAWSTWEM PROJEKTU (KONTROLA I KOORDYNOWANIE) Polega na śledzeniu przebiegu i rezultatów wykonawstwa (monitorowanie projektu), badania ich zgodności z planem i podejmowania interwencji w przypadku stwierdzenia istotnych odchyleń.

ZAMKNIĘCIE PROJEKTU Odbiór projektu przez zamawiającego Jak się odbywa? Rozliczenie projektu Po czyjej jest stronie? Kto wykonuje? Opracowanie dokumentacji eksploatacyjnej,

Szkolenie użytkowników i inne działania ich wspomagające, Opracowanie raportu z realizacji projektu Kto wykonuje Raport? Podjęcie decyzji o zakończeniu przedsięwzięcia, Rozwiązanie zespołu projektowego.