1 PANEL dr Kornelia Rybicka, prof. dr hab. Wacław Zawadowski Czy należy zwiększać międzyprzedmiotowość egzaminu zewnętrznego? Wykład wstępny dr Kornelii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozmowy Kwalifikacyjne
Advertisements

Ekorozwój.
W królestwie czworokątów
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Zestawienie wyników egzaminu
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
ku lepszej przyszłości”
Warsztaty zawodoznawcze
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2009
Zrozumieć kobietę.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Witajcie! Nazywam się Kartezjusz. Podążajcie za mną.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
ANALIZA PODSTAWY PROGRAMOWEJ DLA IV ETAPU EDUKACYJNEGO
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
MNOŻENIE JEDNOMIANU PRZEZ SUMĘ ALGEBRAICZNĄ
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Śremie
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Podstawa programowa a wybór podręcznika
E - MATURA korzyści dla uczniów i szkoły mgr Bożena Witkowska nauczyciel matematyki i informatyki Łódź, 28 listopada 2013 r. 1.
Matura z matematyki w 2015 roku
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
PROCENTY %.
Nowa podstawa programowa- proces dydaktyczny – egzamin Katowice 2009 Matura a podstawa programowa – nowe perspektywy dydaktyczne dr Kornelia Rybicka dr.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Matematyka 4 Prostokąt i kwadrat
System edukacji w Polsce
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Informator dla rodziców
Wyniki egzaminów zewnętrznych w szkołach województwa kujawsko-pomorskiego Rok szkolny 2014/2015.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Fraktale.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Aleksander Wysocki IIc
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Dydaktyczne tendencje polskich nauczycieli mierzone w psychologicznej perspektywie postrzegania czasu (ZTPI) Kornelia Rybicka XV Konferencja z cyklu Diagnostyka.
- rzeźba muzeum na Kapitolu Pitagoras – wielki matematyk.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Zadania prowadzące do rozwiązania równania kwadratowego
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
KAŁUSZYN. "MULTIMEDIALNA OPOWIEŚĆ O MIEJSCACH W KAŁUSZYNIE, KTÓRE MNIE ZAFASCYNOWAŁY"
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

1 PANEL dr Kornelia Rybicka, prof. dr hab. Wacław Zawadowski Czy należy zwiększać międzyprzedmiotowość egzaminu zewnętrznego? Wykład wstępny dr Kornelii Rybickiej

Próby zbliżenia w kształceniu ogólnym między naukami przyrodniczymi i humanistycznymi,,Uświadomiły przynajmniej wielu z ich ówczesnych uczestników, jak duża niewiedza, jak wiele uprzedzeń, a nawet pychy zagnieździło się po obu jego stronach.” S. J. Schmitd, Od tekstu do systemu.(...)

fatalistyczna TERAŹNIEJSZOŚĆ hedonistyczna PRZYSZŁOŚĆ PRZESZŁOŚĆ negatywna pozytywna POSTRZEGANIE CZASU (Zimbardo)

Uśrednione charakterystyki postrzegania czasu nauczycieli i uczniów

„Najniższe oceny otrzymywali Fataliści, następni za nimi byli Hedoniści. Przyszłościowcy byli na samym szczycie tego rozkładu. Ogólnie rzecz biorąc, Teraźniejsi otrzymywali lepsze oceny z zajęć które lubili niż z zajęć nielubianych. Dla Przyszłościowców kwestia upodobań nie ma znaczenia,...” P. Zimbardo „Paradoks czasu”, s. 111

Omawiając sylwetkę Stanisława Wokulskiego, stwarzam sytuacje dydaktyczne wymagające wyjaśnienia pojęć i zjawisk fizycznych będących w kręgu zainteresowań bohatera, np. perpetuum mobile. Uważam, że tematy maturalne z języka polskiego mogą odnosić się do tekstów literackich wymuszających odwołanie się piszących do wiedzy z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych. Wybrane pytania ankiety określającej interdyscyplinarność nauczycieli języka polskiego

Uśrednione charakterystyki postrzegania czasu nauczycieli języka polskiego

J Ę ZYK POLSKI Ucze ń doskonali sprawno ść analizy i interpretacji tekstów kultury; zyskuje nowe narz ę dzia, dzi ę ki którym jego lektura jest coraz dojrzalsza, bardziej ś wiadoma i samodzielna; MATEMATYKA Uczeń interpretuje i tworzy teksty o charakterze matematycznym, używa języka matematycznego do opisu rozumowania i uzyskanych wyników. PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO III etap edukacyjny – cele kształcenia

Pojmowanie biegłości w czytaniu, niezależnie od rodzaju tekstu, jest dostosowane do celu tej czynności: 1)przeżycie literackie 2)zdobycie informacji

Wychowany w zupełnej wolności, z początku nie mogłem przywyknąć do więzienia i długo gorzko płakałem. Cały we łzach, obróciłem oczy ku jedynemu kwadratowemu oknu znajdującemu się w izbie i zacząłem rachować szyby. Było ich dwadzieścia sześć na długość i tyleż na szerokość. Przypomniałem sobie lekcje arytmetyki ojca Anzelma, którego nauka nie wykraczała poza mnożenie. Pomnożyłem wysokość kwadratów przez szerokość i z zadziwieniem ujrzałem, że wypadła mi prawdziwa ilość szyb. Ustały moje łkania i ukoiła się boleść. Powtórzyłem obliczenie, opuszczając jeden, a potem dwa pasy kwadratów, raz z szeregów pionowych, to znowu z poziomych. Zrozumiałem naówczas, że mnożenie jest tylko wielokrotnością dodawania i że powierzchnie dają się tak samo mierzyć jak i długości. Dzień dwudziesty czwarty

Niebawem wszedł ojciec (...). Zapoznawszy się z moimi obliczeniami, rzekł: - Mój synu, gdybym do tego okna, mającego 26 kwadratów we wszystkich kierunkach, dodał dwa na linii podstawy, chcąc zarazem zachować kształt kwadratu, ile by razem było kwadratów? Odpowiedziałem bez wahania: - Miałbym z boku i u góry dwa pasy, każdy z 52 kwadratów, a nadto w rogu mały kwadrat o czterech kwadracikach dotykający obu pasów.

Słowa te przejęły ojca żywą radością, którą jednak starał się ukryć, po czym rzekł: -Gdybym atoli dodał u podstawy okna linię nieskończenie wąską, jaki byłby kwadrat? Zastanowiłem się przez chwilę i odpowiedziałem: - Miałbym dwa pasy równie długie jak boki okna, ale nieskończenie wąskie, co zaś do kwadratu narożnego, ten byłby tak mały, że nie mogę go sobie żadnym sposobem wyobrazić. Tu ojciec upadł na krzesło, złożył ręce, wzniósł oczy ku niebu i rzekł: - Wielki Boże, on sam odgadł prawo dwumianu i jeżeli mu nie przeszkodzę, gotów odkryć cały rachunek różniczkowy!

a a S1S1 b S2S2 S4S4 b S3S3 S = S 1 + S 2 + S 3 + S 4 S = a 2 + ab + ab + b 2 (a + b) 2 = a 2 + 2ab + b 2 (a + b) 3 = (a + b) n =