Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ. METODY NARUSZEŃ KOPIOWANIE IMITOWANIE ODTWARZANIE NAŚLADOWANIE BEZPRAWNE USUWANIE, ZAKRYWANIE PODSZYWANIE SIĘ POD FIRMĘ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do wykładu
Advertisements

Odpowiedzialność członków zarządu spółki za naruszenia praw własności intelektualnej Piotr Zięcik, adwokat.
po Prawie Autorskim i klauzuli "dozwolonego użytku"
Prawne aspekty publikowania obiektów cyfrowych w modelu Open Access
Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ
TIK w szkole podstawowej PRAWO AUTORSKIE W SZKOLE
Ochrona prawa autorskiego Prezentacja multimedialna
Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ
Zasady odpowiedzialności cywilnej – cz. 1
OPEN ACCESS A PRAWO AUTORSKIE
NARUSZENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ
Ochrona Praw Autorskich
Aktywna edukacja.
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Krótki przewodnik dla nauczycieli
Prawa autorskie autorskie prawa osobiste autorskie prawa majątkowe
Ochrona własności intelektualnej
Ochrona własności intelektualnej
Prezentacja stworzona na Plus Camerimage Forum 2010.
Nie kradnij i nie daj się okraść w sieci
Ochrona własności intelektualnej
Legalne czy nie? Za samo ściąganie plików z internetu do więzienia nie wsadzą. Tak twierdzą prawnicy, policja, a nawet przedstawiciele organizacji broniących.
LICENCJE OPROGRAMOWANIA
Ochrona własności intelektualnej
WARSZTATY REFORMA PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Prawo autorskie w szkole
Autor - twórca utworu, któremu przysługują prawa autorskie.
Typografia w nauczaniu zdalnym
PRAWO AUTORSKIE w polsce
Twórca, którego autorskie prawa osobiste zostały zagrożone cudzym działaniem, może żądać zaniechania tego działania. W razie dokonanego naruszenia.
TIK w szkole podstawowej
PRAWO AUTORSKIE Co należy wiedzieć? - EDUKACJA
Gdy uzyskamy zgodę autora lub gdy są objęte licencją GPL.
Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ
REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO - - DOŚWIADCZENIA I KIERUNKI ROZWOJU Dr Marcin Feltynowski.
MODULE B Prawa autorskie New Media Production Project This project has been funded with support from the European Commission under the Lifelong Learning.
Własność intelektualna – rzecz święta
Zagadnienia związane z plagiatem, prawo własności, styl tekstu Karol Ligmann Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Komputerowe Systemy.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
NARUSZENIE WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ. METODY NARUSZEŃ KWESTIE OGÓLNE KOPIOWANIE IMITOWANIE ODTWARZANIE NAŚLADOWANIE BEZPRAWNE USUWANIE, ZAKRYWANIE PODSZYWANIE.
Zasady korzystania z Internetu
6 Informatyka Zakres podstawowy PRAWO AUTORSKIE
Kawa na ławę o prawie autorskim
Prawo autorskie.
Prawa Autorskie w Internecie
Grupa II KW OG IS OK Kwog is ok ;).  Autorskie prawa majątkowe jest to zespół uprawnień, jakie przysługują twórcy utworu, ze szczególnym uwzględnieniem.
Ochrona własności intelektualnej
Autorskie prawa osobiste
czyli jak napisać bibliografię i przypisy
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Przykłady nadużyć telekomunikacyjnych. Oszustwa i wyłudzenia. 1.Wyłudzanie kodów doładowania poprzez SMS. Nadużycie polega na próbie podszycia się pod.
Projekt nr PO KL /09 pt.„Dostosowanie modelu kształcenia studentów filologii polskiej do wyzwań współczesnego rynku pracy (ze szczególnym.
Jak korzystać z cudzych utworów zgodnie z prawem?.
To co na papierze w twoim komputerze.  co to jest digitalizacja, czego dotyczy i do czego służy;  Czy mamy świadomość, że pamięć o wydarzeniach, ich.
Ustawa o Prawach Autorskich najważniejsze artykuły.
PRAWA AUTORSKIE Paulina Cicha Paulina Broszczak. Prawo autorskie – pojęcie prawnicze oznaczające (1) ogół praw przysługujących autorowi utworu albo (2)
Jak korzystać z Internetu zgodnie z prawem?
Szkolenie antyplagiatowe 4 kwietnia 2017 r., sala 104, bud. 23
Ochrona baz danych.
PRAWA POKREWNE.
Dozwolony użytek, Creative Commons
Wydział Elektryczny Katedra Telekomunikacji i Aparatury Elektronicznej  
Ochrona własności intelektualnej
Ochrona praw autorskich i innych Prawa pokrewne
Ochrona własności intelektualnej
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Ochrona praw autorskich i innych Prawa pokrewne
Creative Commons, Plagiat
Zapis prezentacji:

Dr Paweł Laidler, IAiSP UJ

METODY NARUSZEŃ KOPIOWANIE IMITOWANIE ODTWARZANIE NAŚLADOWANIE BEZPRAWNE USUWANIE, ZAKRYWANIE PODSZYWANIE SIĘ POD FIRMĘ

- NARUSZENIE PRAWA DO AUTORSTWA (ZMIANY BEZ ZGODY AUTORA) - NARUSZENIE PRAWA DO INTEGRALNOŚCI UTWORU - NARUSZENIE PRAWA DO DECYDOWANIA O UPUBLICZNIENIU UTWORU - NARUSZENIE PRAWA DO NADZORU AUTORSKIEGO NAD KORZYSTANIEM Z UTWORU AUTORSKIE PRAWA OSOBISTE

- ODPOWIEDZIALNOŚĆ OBIEKTYWNA (NIEZALEŻNA OD WINY, ZŁEJ WOLI) - PRAWO DO ŻĄDANIA ZAPRZESTANIA NARUSZANIA PRAW AUTORSKICH - ŻĄDANIE USUNIĘCIA SKUTKÓW NARUSZEŃ (PUBLICZNE OŚWIADCZENIE) - W RAZIE BRAKU INNYCH MOŻLIWOŚCI SĄD ZASĄDZA ODSZKODOWANIE OCHRONA AUTORSKICH PRAW OSOBISTYCH

- TWÓRCY PRZYSŁUGUJE WYŁĄCZNE PRAWO DO KORZYSTANIA Z UTWORU ORAZ ROZPORZĄDZANIA UTWOREM - PRAWO DO ZWIELOKROTNIANIA I PRAWO DO ROZPOWSZECHNIANIA - ZAKAZ REPRODUKCJI CAŁOŚCI LUB CZĘŚCI UTWORU - PRAWO DO WYNAGRODZENIA AUTORSKIE PRAWA MAJĄTKOWE

OCHRONA AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH PODMIOTY UPRAWNIONE DO DOCHODZENIA PRAW ZANIECHANIE, USUNIĘCIE SKUTKÓW, NAPRAWIENIE SZKODY, WYDANIE OŚWIADCZENIA PRZEDAWNIENIE ROSZCZEŃ (10 LAT / 3 LATA)

OGRANICZENIE PRAW AUTORSKICH DOZWOLONY UŻYTEK PRYWATNY MOŻLIWOŚĆ PUBLICZNEGO WYKONYWANIA W CELACH NIEZAROBKOWYCH PRZYTACZANIE UTWORÓW DLA CELÓW NAUCZANIA, ANALIZY, WYJAŚNIANIA

NIEDOZWOLONA INGERENCJA W SFERĘ AUTORSKICH DÓBR OSOBISTYCH DOTYCZY PRAWA DO AUTORSTWA DZIEŁA PRZYWŁASZCZENIE DZIEŁA NIELEGALNE KOPIOWANIE DZIEŁA LUB JEGO CZĘŚCI PLAGIAT NIE MUSI SKUTKOWAĆ SZKODĄ MATERIALNĄ

“presenting as one’s own the words, the work, or the opinions of someone else without proper acknowledgment” “borrowing the sequence of ideas, the arrangement of material, or the pattern of thought of someone else without proper acknowledgment” „copying large parts of someone’s work (even with proper acknowledgement)” „the wrongful appropriation or purloining, and publication as one's own, of the ideas, or the expression of the ideas (literary, artistic, musical, mechanical, etc.) of another”

-NIEWŁAŚCIWE CYTOWANIE INNEGO AUTORA („…”) -BRAK ODNIESIENIA W PRACY DO CYTOWANEGO ŹRÓDŁA (PRZYPISY) -BRAK ODNIESIENIA W PRACY DO PARAFRAZOWANEGO ŹRÓDŁA (PRZYPISY) -BRAK WŁAŚCIWEGO ODNIESIENIA W BIBLIOGRAFII -UMIESZCZENIE POMYSŁÓW, KONCEPCJI, UJĘCIA TEMATU, WNIOSKÓW CZY FRAGMENTÓW UTWÓRU INNEGO AUTORA JAKO SWOICH WŁASNYCH -NAPISANIE PRACY OPARTEJ W DUŻEJ CZĘŚCI NA PRACY INNEGO AUTORA (MIMO PRZYPISÓW)

1.NIE PRZEPISYWAĆ CAŁOŚCI LUB FRAGMENTÓW UTWORÓW INNYCH AUTORÓW. 2.PISZĄC DOKŁADNĄ TREŚĆ Z INNEGO UTWORU NALEŻY UMIESZCZAĆ JĄ W CUDZYSŁOWIU. 3.KAŻDY CYTAT NALEŻY OZNACZYĆ PRZYPISEM (FORMA DOWOLNA, ALE KONIECZNE PEWNE ELEMENTY PRZYPISU). 4.PRZYPIS POWINIEN SIĘ POJAWIĆ RÓWNIEŻ JEŚLI PARAFRAZUJEMY CZYJĄŚ WYPOWIEDŹ. 5.TŁUMACZYĆ Z OBCEGO JĘZYKA DOKŁADNIE, NIE ZMIENIAJĄC ZNACZENIA WYPOWIEDZI.

6. STWORZYĆ JAK NAJBARDZIEJ ORYGINALNĄ PRACĘ (POMYSŁ, TEZA, TREŚĆ, WNIOSKI). 7. NIE OPIERAĆ SIĘ NA BADANIACH INNYCH I OKREŚLAĆ JE JAKO SWOJE. 8. KOPIOWANIE DUŻYCH FRAGMENTÓW PRACY PRZEZ DŁUŻSZY CZAS POZBAWIA PRACY WALORÓW ORYGINALNOŚCI. 9. PISZĄC KOLEJNĄ PRACĘ, ESEJ, DYSERTACJĘ, STARAĆ SIĘ NIE POWIELAĆ WŁASNYCH FRAGMENTÓW NADAJĄC IM NOWY CHARAKTER (AUTOPLAGIAT). 10. POSTAWIĆ SIĘ W SYTUACJI AUTORA TEKSTU.

ISTNIEJĄ PROGRAMY ANTYPLAGIATOWE PROMOTORZY PRZYWIĄZUJĄ WIĘKSZĄ WAGĘ DO PROBLEMU PLAGIATÓW WIELE ZAJĘĆ/MODUŁÓW POŚWIĘCONYCH PLAGIATOM INSTNIEJE INSTYTUCJONALNA FORMA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMU PLAGIATU