1. Z BAŚNIĄ W PLECAKU 1. Z BAŚNIĄ W PLECAKU Polscy i francuscy uczniowie poznali najpopularniejsze europejskie baśnie i kraje ich pochodzenia. Dzieci słuchały, oglądały i czytały wybrane baśnie, wzięły udział w konkursach, wykonywały prace plastyczne i prezentacje multimedialne, pisały własne blogi. Opracowania były prezentowane na wystawach, w e-albumach, blogach i stronie internetowej projektu. Uczniowie napisali wspólną baśń oraz poznali kraje partnerskie, ich dziedzictwo kulturowe, tradycje i zwyczaje. Polscy i francuscy uczniowie poznali najpopularniejsze europejskie baśnie i kraje ich pochodzenia. Dzieci słuchały, oglądały i czytały wybrane baśnie, wzięły udział w konkursach, wykonywały prace plastyczne i prezentacje multimedialne, pisały własne blogi. Opracowania były prezentowane na wystawach, w e-albumach, blogach i stronie internetowej projektu. Uczniowie napisali wspólną baśń oraz poznali kraje partnerskie, ich dziedzictwo kulturowe, tradycje i zwyczaje.
Z BAŚNIĄ W PLECAKU
Z BAŚNIĄ W PLECAKU Z BAŚNIĄ W PLECAKU
. MOJA MAŁA OJCZYZNA 2. MOJA MAŁA OJCZYZNA Szkoły z Polski, Francji, Czech i Litwy poznały swoje małe ojczyzny - wymieniły się informacjami o krajach, miejscowościach i szkołach. Projekt obejmował trzy segmenty: 1. Moja szkoła na co dzień i od święta. 2. Moja miejscowość i jej atrakcje. 3. Tradycje, zwyczaje i zabytki mojego kraju i regionu. Szkoły z Polski, Francji, Czech i Litwy poznały swoje małe ojczyzny - wymieniły się informacjami o krajach, miejscowościach i szkołach. Projekt obejmował trzy segmenty: 1. Moja szkoła na co dzień i od święta. 2. Moja miejscowość i jej atrakcje. 3. Tradycje, zwyczaje i zabytki mojego kraju i regionu.
MOJA MAŁA OJCZYZNA
3. SAFE IN THE VIRTUAL WORLD 3. SAFE IN THE VIRTUAL WORLD Działania w ramach projektu: Przygotowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie internetowych warsztatów na temat netykiety. Sporządzenie bilansu zalet i wad funkcjonowania w wirtualnym świecie. Dowcipne zilustrowanie podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Pisanie na ich temat krótkich rymowanek. Utworzenie ilustrowanego „Kodeksu Młodego Internauty” i umieszczenie go na stronie internetowej. Działania w ramach projektu: Przygotowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie internetowych warsztatów na temat netykiety. Sporządzenie bilansu zalet i wad funkcjonowania w wirtualnym świecie. Dowcipne zilustrowanie podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Pisanie na ich temat krótkich rymowanek. Utworzenie ilustrowanego „Kodeksu Młodego Internauty” i umieszczenie go na stronie internetowej.
SAFE IN THE VIRTUAL WORLD
SAFE IN THE VIRTUAL WORLD SAFE IN THE VIRTUAL WORLD
4. SPRING IN THE EYES OF CHILDREN Uczniowie z 25 europejskich szkół prezentowali wiosnę widzianą ich oczami. Pokazali wiosenny wystrój swoich placówek, wiosenne dekoracje: kartki, stroiki, kwiaty i inne wiosenne elementy. Powstały z nich piękne prezentacje, pokazy slajdów, filmy, galerie fotografii. Poznaliśmy różne zwyczaje powitania wiosny oraz tradycje wielkanocne różnych krajów. Uczniowie z 25 europejskich szkół prezentowali wiosnę widzianą ich oczami. Pokazali wiosenny wystrój swoich placówek, wiosenne dekoracje: kartki, stroiki, kwiaty i inne wiosenne elementy. Powstały z nich piękne prezentacje, pokazy slajdów, filmy, galerie fotografii. Poznaliśmy różne zwyczaje powitania wiosny oraz tradycje wielkanocne różnych krajów.
SPRING IN THE EYES OF CHILDREN SPRING IN THE EYES OF CHILDREN
SPRING IN THE EYES OF CHILDREN
5. BOOKS MAKE FRIENDS AND FRIENDS MAKE BOOKS „ Jesteśmy dziećmi z całego świata i wszyscy kochamy książki” Było to motto projektu o książkach i przyjaźni. Wzięły w nim udział dzieci z 8 europejskich krajów oraz gościnnie uczniowie z amerykańskiej szkoły w Maine. W wyniku realizacji projektu utworzyliśmy „rodzinę” współczesnych książek dla dzieci z różnych krajów i razem napisaliśmy swoją własną opowieść. „ Jesteśmy dziećmi z całego świata i wszyscy kochamy książki” Było to motto projektu o książkach i przyjaźni. Wzięły w nim udział dzieci z 8 europejskich krajów oraz gościnnie uczniowie z amerykańskiej szkoły w Maine. W wyniku realizacji projektu utworzyliśmy „rodzinę” współczesnych książek dla dzieci z różnych krajów i razem napisaliśmy swoją własną opowieść.
BOOKS MAKE FRIENDS AND FRIENDS MAKE BOOKS
6. THE TRADITIONS AND CELEBRATIONS OF MY SCHOOL Celem projektu było pokazanie tradycji i obyczajów szkolnych, narodowych i regionalnych, pielęgnowanych przez szkoły oraz zaprezentowanie ich za pomocą nowoczesnych metod komunikacji. Pokazaliśmy tradycje związane z patronem, hymnem szkoły, strojem, obyczajami, publikacjami, cyklicznymi imprezami. Celem projektu było pokazanie tradycji i obyczajów szkolnych, narodowych i regionalnych, pielęgnowanych przez szkoły oraz zaprezentowanie ich za pomocą nowoczesnych metod komunikacji. Pokazaliśmy tradycje związane z patronem, hymnem szkoły, strojem, obyczajami, publikacjami, cyklicznymi imprezami.
THE TRADITIONS AND CELEBRATIONS OF MY SCHOOL
7. MÓJ PRZYJACIEL NIEDŹWIEDŹ 7. MÓJ PRZYJACIEL NIEDŹWIEDŹ W projekcie o misiach i niedźwiedziach z całego świata wzięły udział szkoły i przedszkola z: Bułgarii, Czech, Francji, Islandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, USA. Dzięki wspólnej pracy i zabawy poznaliśmy: - najpopularniejsze książki o misiach w naszych krajach, - najbardziej znane misie na świecie, - prawdziwe niedźwiedzie żyjące na różnych kontynentach, - wierszyki, piosenki, zadania i zabawy z misiem Powstały: - filmy i fotorelacje z naszych gier i zabaw z misiem, - tomik wierszyków poświęconych misiom, - zestaw zadań z misiem: puzzle, krzyżówki, labirynty i inne zadania, - książka kucharska z misiowymi przysmakami. W projekcie o misiach i niedźwiedziach z całego świata wzięły udział szkoły i przedszkola z: Bułgarii, Czech, Francji, Islandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, USA. Dzięki wspólnej pracy i zabawy poznaliśmy: - najpopularniejsze książki o misiach w naszych krajach, - najbardziej znane misie na świecie, - prawdziwe niedźwiedzie żyjące na różnych kontynentach, - wierszyki, piosenki, zadania i zabawy z misiem Powstały: - filmy i fotorelacje z naszych gier i zabaw z misiem, - tomik wierszyków poświęconych misiom, - zestaw zadań z misiem: puzzle, krzyżówki, labirynty i inne zadania, - książka kucharska z misiowymi przysmakami.
MÓJ PRZYJACIEL NIEDŹWIEDŹ
8. WE KNOW EACH OTHER THROUGH OUR FOLKTALES W projekcie wzięły udział szkoły z Bułgarii, Niemiec, Polski, Rumunii i Turcji. Głównym założeniem projektu było ożywienie (animowanie) ludowych bajek i legend krajów partnerskich i podzielenie się nimi z przyjaciółmi. Wspólnym dziełem była animowana baśń pt. „Przyjaciele” napisana i wykonana przez dzieci z krajów biorących udział w projekcie. W projekcie wzięły udział szkoły z Bułgarii, Niemiec, Polski, Rumunii i Turcji. Głównym założeniem projektu było ożywienie (animowanie) ludowych bajek i legend krajów partnerskich i podzielenie się nimi z przyjaciółmi. Wspólnym dziełem była animowana baśń pt. „Przyjaciele” napisana i wykonana przez dzieci z krajów biorących udział w projekcie.
WE KNOW EACH OTHER THROUGH OUR FOLKTALES
9. Podróże kształcą Podróżując po Europie poznajemy i pokazujemy to, co w niej najpiękniejsze w trzech działach: 1.ODPOCZYWAMY, czyli wakacyjne wspomnienia – polecane kurorty, popularne letniska i mało znane, urokliwe zacisza na łonie przyrody, 2.ZWIEDZAMY, czyli znane i nieznane turystyczne atrakcje naszych krajów i całej Europy, 3.BAWIMY SIĘ, czyli parki rozrywki, a więc miejsca najbardziej przyjazne dzieciom. Efektem internetowych podróży jest ogromna baza darmowych narzędzi i aplikacji internetowych, które mogą nam się przydać w nauce, zabawie i pracy. Podróżując po Europie poznajemy i pokazujemy to, co w niej najpiękniejsze w trzech działach: 1.ODPOCZYWAMY, czyli wakacyjne wspomnienia – polecane kurorty, popularne letniska i mało znane, urokliwe zacisza na łonie przyrody, 2.ZWIEDZAMY, czyli znane i nieznane turystyczne atrakcje naszych krajów i całej Europy, 3.BAWIMY SIĘ, czyli parki rozrywki, a więc miejsca najbardziej przyjazne dzieciom. Efektem internetowych podróży jest ogromna baza darmowych narzędzi i aplikacji internetowych, które mogą nam się przydać w nauce, zabawie i pracy.
Podróże kształcą
10. Noc w bibliotece Dwie dziewczynki przez przypadek zostają na noc w bibliotece. Jedna z nich bardzo lubi książki, druga nie znosi czytania. W nocy książki ożywają, a ich bohaterowie pokazują magiczny świat książek. Wokół takiego założenia zrealizowaliśmy szereg działań projektowych mających na celu rozwijanie zainteresowań czytelniczych i uświadomienie uczniom wartości czytania. Dwie dziewczynki przez przypadek zostają na noc w bibliotece. Jedna z nich bardzo lubi książki, druga nie znosi czytania. W nocy książki ożywają, a ich bohaterowie pokazują magiczny świat książek. Wokół takiego założenia zrealizowaliśmy szereg działań projektowych mających na celu rozwijanie zainteresowań czytelniczych i uświadomienie uczniom wartości czytania.
Noc w bibliotece