Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
Analiza porównawcza wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
Szkoła od kuchni… Czyli wędrówka po szkolnych salach i korytarzach
7 ścieżek do szkolnego sukcesu
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
INTELIGENCJE WIELORAKIE wg koncepcji H. Gardnera
Witamy W I KLASIE Magdalena Oleksy-Zborowska.
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
CZY RYTMIKA JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNA
"Trudne słowo ekologia"  Nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
dr Aldona Kopik mgr Monika Zatorska INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka.
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
„Szkolne Centrum Nauki”
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Uczeń z kapitałem w Publicznej Szkole Podstawowej Zakończ.
DZIECIĘCE OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ PIERWSZY OŚRODEK ZAINTERESOWAŃ Sprzyja rozwijaniu wszystkich inteligencji, a szczególnie inteligencji: językowej,
doświadczenia drogą do wiedzy"
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
Janusz Korczak.
Twórcza aktywność dziecka
Planowanie pracy z dzieckiem uzdolnionym artystycznie z uwzględnieniem różnych rodzajów twórczości Jadwiga Mielczarek
INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka
Metody i formy pracy z 6l w klasie I
Gimnazjum w Golubiu - Dobrzyniu
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Jak uczyć uczniów… zgodnie z nowoczesną wiedzą
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
MOJE HOBBY.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
Szkoła Podstawowa nr 15, czyli Szkoła z Pasją
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
TECHNIKI EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ
doświadczenia drogą do wiedzy"
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Wszyscy jesteśmy zdolni!
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Inteligencja Marta Riess.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016 G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

? G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

O tym, jak inteligencja poszła do szkoły… Szkolna segregacja G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

Inteligencja przyrodnicza G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Przyroda, rośliny i zwierzęta układają mi się w jedną wielką opowieść o życiu i świecie. /Faustyna, kl VI/

Inteligencja językowa G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Dzięki inteligencji językowej można nieść pokój- porozumieć się z kimś i zakończyć konflikt. Lubię wymyślać opowiadania o przygodach cyfr i liczb, tak zapamiętuję kolejność działań. /Maciek, kl IV/

Inteligencja ruchowa G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Uruchamiam mózg przez ruszanie rękami i nogami. Najlepsze dyktanda to Biegające Dyktanda, skaczę i mnożę. /Ula, klasa VI/

Inteligencja matematyczno- logiczna Inteligencja wizualno- przestrzenna G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Matematyka i logika idą razem z intuicją detektywa. /Arek, kl III/ Świat składa się przecież z mnóstwa małych punktów w wielkiej przestrzeni. /Dominik, kl IV/

Inteligencja interpersonalna Inteligencja intrapersonalna G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Nikt tak dobrze nie zorganizuje moich zadań jak ja sam. Nikt przecież nie siedzi w mojej głowie. /Franio, kl III/ Podobno nieustannie rozmawiam na lekcjach języka polskiego. To dlatego, że lubię współpracować i być ciągle w kontakcie. /Kasia, kl VI/

Inteligencja muzyczna G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Muzyka pomaga wszystko zrozumieć- emocje innych ludzi i swój humor. Wystukuję rytm, gdy uczę się czegoś na pamięć. /Victoria kl III/

Inteligencja artystyczna, czy aktywność artystyczna? Pracownia j. polskiego i historii Anita Malec G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

…inne typy inteligencji? G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

Biurka… Poradniki… Podręczniki… Kto tu nawiguje? Kto tu steruje? G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

Samodzielność Kreatywność Współpraca Dialog i kompromis Docenianie siebie i innych G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Odwaga Szacunek Miejsce na pomyłki … i pomoc

G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne Czego Jaś się nie nauczy…

Dziękuję, M. Oleksy- Zborowska G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne

Korzystałam z: Gardner H., Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce Gardner H., Kornhaber L. M., Wake K. W., Inteligencja, wielorakie perspektywy Gardner H., Niepospolite umysły. O czterech niezwykłych postaciach i naszej własnej wyjątkowości Nęcka E., Pobudzenie intelektu. Zarys formalnej teorii inteligencji Nęcka E., Psychologia twórczości Robinson K., Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności Sterna D., Uczę (się) w szkole Żylińska M., Neurodydaktyka, czyli nauczanie przyjazne mózgowi Zatorska M., Kopik A., Wielorakie podróże- edukacja dla dziecka G ardnerowskie S towarzyszenie E dukacyjne