24 marca 2015 r. klasy Ic i IIa w Muzeum Animacji „Se-ma-for” Powstałe przy Fundacji Filmowej Muzeum Bajki „Se-ma-for”, to absolutnie magiczne miejsce, gdzie znalazły swój dom postacie z kochanych przez wszystkich i cenionych na całym świecie bajek i filmów, dla dzieci i dorosłych. Muzeum ukazuje atrakcyjne wizualnie dekoracje i zdjęcia, które wprowadzają dzieci w bajkowy świat, z drugiej zaś strony, to znakomita okazja, by poznać specyfikę pracy międzynarodowej sławy studia filmowego.
Jak zrobić lalkę animacyjną? Tego dowiedzieliśmy się biorąc udział w warsztatach (pracownia animacji lalkowej). Dzięki naszej kreatywności, wyobraźni, pomysłowości powstały miśki, stworki, pieski…
A to efekty naszej, prawie dwugodzinnej pracy. Trud się opłacił. Prawda, że śliczne, oryginalne!
Trzymamy najważniejsze nagrody filmowe – oskary. Jednego z nich dostał film „Piotruś i wilk”. Jest to animowana wersja klasycznego utworu Sergiusza Prokofiewa, w reżyserii Suzy Templeton - autorki wielu nagradzanych animacji. Film jest owocem współpracy łódzkiego Studia Se-ma- for i brytyjskiego Breakthru Films. Lalkowa animacja poklatkowa, bo taką techniką jest zrealizowany film, to największa do tej pory koprodukcja polsko - angielska.
Chętnie pozujemy do zdjęć, będąc w otoczeniu przyjaciół z bajek: „Miś Uszatek”, „Parauszek i przyjaciele” Miś Uszatek z pilotażowego odcinka, to jest dopiero pamiątka!
„ Trzy misie” ( ) - serial animacji lalkowej „Przygody Misia Colargola” ( ) - serial w technice kombinowanej: lalkowej i rysunkowej „Mały pingwin Pik-Pok” ( ) - serial animacji lalkowej
Jesteśmy w salach, w których znajduje się pięć stanowisk do animacji poklatkowej - wieloplan (stół do tworzenia filmów w technice rysunkowej i kombinowanej),, aparaty fotograficzne, pełniące funkcje kamer, statywy, klapsy, kasety na taśmę filmową 35 mm, sprzęt oświetleniowy i komputery z oprogramowaniem.
My też byliśmy twórcami animacji filmowej.
Drzewo, przy którym stoimy, to element scenografii do filmu „Piotruś i wilk”
Władysław Starewicz – polski pionier animacji lalkowej, postać kluczowa dla historii polskiej i światowej, to Jemu przypisuje się tytuł twórcy gatunku filmowego jakim jest animacja poklatkowa, lalkowa.